TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שיכון ובינוי ואדלטק השלימו את רכישת תחנת "רמת חובב" מידי חברת החשמל בתמורה לכ-4.2 מיליארד ש'


אורי אדלסבורג. צילום: תמיר עציוני
שותפות שיכון ובינוי ואדלטק שילמה כ-4.25 מיליארד ₪ עבור התחנה הנחשבת לאחד מאתרי הייצור הגדולים בישראל הפועלים על גז טבעי. רמת חובב יוצאת לדרך חדשה, מגובה בהסכם תחרותי לאספקת גז טבעי ממאגר כריש של אנרג'יאן
התחרות במשק החשמל גוברת: שותפות שיכון ובינוי ואדלטק השלימה את הליך המימון לרכישת תחנת הכוח של חברת החשמל ברמת חובב בתמורה ל-4,256,500,018 ₪. כזכור, ביוני השנה זכו אדלטק ושיכון ובינוי במכרז לאחר שגברו על הצעות שהגישו קבוצת OPC וקרן נוי, וקבוצת מבטח שמיר, רפ"ק ו-PMEC הסינית. השלמת הרכישה ממצבת את קבוצת אדלטק בהובלת אורי אדלסבורג כאחת מקבוצות האנרגיה הפרטיות הגדולות בישראל ואילו את שיכון ובינוי בהובלת תמיר כהן כאחת מקבוצות האנרגיה הציבוריות הגדולות בישראל.

מכירת תחנת הכוח ברמת חובב היא חלק מהרפורמה במשק החשמל - שבמסגרתה תאבד חברת החשמל את המונופול שלה בתחום ייצור החשמל, ותרד לנתח של 35% מהייצור עד 2026.

מימון עסקת הענק בוצע על ידי סינדיקציית מלווים שאורגנה על ידי בנק מזרחי טפחות ובנק דיסקונט. זו הפעם הראשונה בה שני הבנקים הללו מובילים עסקת מימון בהיקף משמעותי ביותר בשוק התשתיות. עוד בסינדיקציית המממנים: מנורה מבטחים, עמיתים, כלל חברה לביטוח, הפניקס, אלטשולר-שחם והבנק הבינלאומי הראשון.

תחנת הכוח ברמת חובב תצא לדרך חדשה כשהיא מגובה בהסכם תחרותי לאספקת גז טבעי. את הגז הטבעי תרכוש התחנה מחברת האנרגיה היוונית אנרג'יאן, המחזיקה במאגרי כריש, תנין וכריש צפון. ההסכם עם אנרג'יאן, שהיקפו נאמד בכ-2.5 מיליארד דולר, כלל שני הסכמי מכר, לאספקה של 1.4 BCM בשנה. בהסכם הראשון אנרג'יאן תספק גז בכמות של 0.7-1 BCM בשנה, לתחנת הכוח ברמת חובב, לתקופה של 20 שנים. ההסכם השני הוא לאספקת גז לחברה משותפת של אדלטק ושיכון ובינוי שתרכוש גז לתחנות כוח אחרות, בהן אלו של אדלטק (רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה), ותחנת הכוח אתגל של שיכון ובינוי, שנמצאת בהקמה ואמורה להתחיל לפעול בסוף שנת 2022. ההסכם הינו לתקופה של 15 שנים. במקביל ועד למועד הפעלת מאגר כריש-תנין, חתמה השותפות על הסכם 'גישור' לרכישת גז ממאגר לוויתן בהיקף של כ-190 מיליון דולר. את שותפות אדלטק שיכון ובינוי ליוו עו"ד עמית קריספין ממשרד עו"ד KRB ואורי מנדל ממשרד יוסי לוי ושות'.

אורי אדלסבורג, יו"ר אדלטק, מסר: "אנו מלאי גאווה על השלמת העסקה. הזכייה במכרז ממקמת את קבוצת אדלטק כקבוצת האנרגיה הפרטית הגדולה בישראל. אנו גאים להיות שותפים אסטרטגיים בפיתוח פרויקטים מורכבים בתחום האנרגיה בישראל. ובכלל, להיות שותפים מובילים בקידום שוק האנרגיה הישראלי. אנו ערוכים לאתגר ומתחייבים להמשיך וליישם ברמת חובב את הסטנדרטים התפעוליים האיכותיים הבינלאומיים שהבאנו למשק החשמל בדוראד, ברמת נגב, באשדוד אנרגיה ובאזום. בהזדמנות זו אנו מבקשים להודות בראש ובראשונה לשר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ ומנכ״ל משרד האנרגיה, אודי אדירי על הובלת המהלך; לרשות החשמל כמו גם לחברת החשמל, על קידום הרפורמה ותהליך המכירה במסירות, בהגינות ובמקצועיות; ברצוננו לקדם בברכה את עובדי התחנה למשפחה החדשה שאנו מקימים היום; וכמובן להודות לשותפינו משיכון ובינוי, שיחד, ובשילוב היכולות המקצועיות והניסיון של שתי הקבוצות, נפעל באחריות, במקצועיות ובתושייה למען פיתוחו היעיל, המתקדם והתחרותי של משק החשמל בישראל.

תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי, מסר: "השלמת עסקת הרכישה של תחנת הכוח ברמת חובב היא צעד משמעותי במימוש אסטרטגיית ההתרחבות של שיכון ובינוי בתחומי האנרגיה, הן בייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת והן בייצור חשמל מגז טבעי, וכי בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את אחזקותיה במספר תחנות כוח נוספות בישראל המונעות בגז טבעי. שיכון ובינוי תמשיך להיות גורם משמעותי בתחום האנרגיה בישראל, וכי לצד המשך פיתוח פרויקטים משמעותיים ומובילים כדוגמת הפרויקט התרמו סולארי באשלים (MW121), הפוטו-וולטאי בצאלים (MW120) והאגירה השאובה בגלבוע (MW300), בכוונתה להרחיב עוד את נכסי האנרגיה שבבעלותה הן בארה״ב והן באירופה."

מכירת רמת חובב - רקע
תחנת הכוח ברמת חובב, 10 ק"מ דרומית לבאר שבע, היא אחד מאתרי היצור הגדולים במדינה הפועלים על גז טבעי, עם הספק של 1,190 מגה וואט הפועלת בשיטת מחזור משולב. התחנה, שמייצרת חשמל באמצעות גז טבעי, היא הגדולה בישראל ואחראית לכ-8.5% מהייצור המירבי של החשמל במדינה עם אפשרות להגדיל את כושר הייצור בעתיד.
חברת החשמל בחרה את רוכש רמת חובב, בהליך שהחל ביולי 2019, ארך כעשרה חודשים, והורכב משני שלבים: שלב המיון המוקדם, שמטרתו לבחור את המתמודדים אשר נמצאו עומדים בתנאי המיון המוקדם; ושלב המכרז, אשר אליו הוזמנו להשתתף רק המתמודדים הכשירים אשר הוכרזו על-ידי ועדת המכרזים. ביוני השנה הודיעה חח"י כי ההצעה הכספית הזוכה הייתה של שותפות שיכון ובינוי ואדלטק שעמדה על 4,256,500,018. שווין של התחנות ברמת חובב נרשם בספרים על 1.86 מיליארד שקל, כך שהמכירה הניבה לחברת החשמל רווח של 2.5 מיליארד שקל, שעתיד להתגלגל לכיס הצרכן דרך הפחתת מחיר החשמל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il