TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שווקי המניות יהיו אטרקטיביים – זאת על רקע ההתאוששות הכלכלית העולמית


קרדיט סוויס
תחזית בנק קרדיט סוויס לישראל: המשק הישראלי יחזור לפעילות ללא מגבלות רק במחצית השנייה של השנה הבאה (2021)
תחזית ההשקעות העולמית של קרדיט סוויס לשנת 2021:
שווקי המניות יהיו אטרקטיביים – זאת על רקע ההתאוששות הכלכלית העולמית

בסקירה מיוחדת קובעים כלכלני קרדיט סוויס כי הצמיחה העולמית צפויה לגדול ב- 4.1% בשנה הבאה. זאת אם אכן המגיפה תמוגר.

לאחר שנה חסרת תקדים, מגפת הקורונה תמשיך להשפיע על הכלכלה והשווקים הפיננסיים גם בחודשים הבאים. ככל שהביקושים ימשיכו לגדול וההתאוששות תהיה מהירה, הכלכלה העולמית צפויה לצמוח ב-4.1% בשנת 2021. זאת על פי תחזית ההשקעה של קרדיט סוויס לשנת 2021. בעוד ששיעורי הריבית צפויים להישאר נמוכים ביותר – בסביבת אפס בכל הכלכלות המפותחות הגדולות, המניות צפויות להמשיך לספק תשואות אטרקטיביות למשקיעים.
מגפת הקורונה המתמשכת וההשפעה על עליית רמות החוב הממשלתיות, המדיניות המוניטרית המרחיבה של הבנקים המרכזיים, וכן ההתפתחויות הפוליטיות כולל הבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, צפויים כולם להשפיע על האופן שבו משקיעים ישקיעו את הונם במהלך 2021. אנו ממשיכים להתייחס להשקעה בשוק המניות כבעלת הסיכוי הגבוה ביותר להחזר. מגמות העל של קרדיט סוויס (ה"סופר-טרנדים") שהפכו רלוונטיים עוד יותר במהלך תקופת הקורונה, נוגעים במגזרים ואזורים רחבים שיאפשרו למשקיעים להנות משינויים חברתיים עמוקים, המובילים להזדמנויות עסקיות והשקעות ברחבי העולם. בקרדיט סוויס מצפים גם כי השקעות בשווקים המתפתחים – הן איגרות החוב והן מניות – יניבו תשואה עודפת, וכי הדולר ימשיך להיחלש.

מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הראשי של קרדיט סוויס, אמר: "אנו מאמינים כי עם ההתאוששות הכלכלית נראה עליות בנכסים פיננסיים ובמניות בפרט, במהלך השנה הקרובה. למרות זאת, ישנם סיכונים רבים שעדיין יש צורך לעקוב אחריהם בקפידה. כדי לשמר הון ולעמוד בהתחייבויות ארוכות טווח, על המשקיעים לשים דגש על אסטרטגיות במגוון רחב של נכסים, ועל נתח משמעותי מהתיקים אשר יושקעו במניות."
ננט הכלר-פיידהרב, מנהלת השקעות בחטיבת ניהול ההון הבינלאומי וראש כלכלה ומחקר גלובלי בקרדיט סוויס, הצהירה: "עבור רבים מאיתנו, משבר הקורונה שינה את האופן בו אנו חיים, עובדים ולומדים. אנו מאמינים שרבים מהאתגרים הכלכליים והחברתיים שהמגפה יצרה, הדגישו את הרלוונטיות של החשיבה במסגרת הסופר-טרנדים ארוכת הטווח שלנו, שהישקנו כבר ב-2017. שכן אותו 'עתיד' קרוב אלינו כעת הרבה יותר. לדוגמה, מגמת-העל החדשה שלנו לשינוי אקלימי מסבירה כיצד כדאי להשקיע כדי להנות מהמגמה המואצת של כלכלה מופחתת פחמן."

תחזית קרדיט סוויס לכלכלות ולמטבעות עיקריים:
• ארצות הברית: קרדיט סוויס מצפה כי ארצות הברית תצמח בשיעור העולה על 4.2% (שהוא כעת השיעור הפוטנציאלי) בשנת 2021, ככל שתהיה התאוששות מהמיתון שנגרם כתוצאה מהמגפה. האינפלציה צפויה לעלות ביותר מהיעד של הפד, אך תישאר מתונה. אנו מצפים כי הדולר יחדש את מגמת הירידה, מכיוון שאיבד את יתרון הריבית ביחס למטבעות אחרים.
• גוש האירו: גוש האירו צפוי לצמוח ב-4.6% בשנת 2021, כאשר הכלכלות ילמדו לחיות עם הנגיף ולצידו ולבסוף יצאו מהמגפה, אך המיתון העמוק של שנת 2020 יעכב את ההתאוששות המלאה של התמ"ג לרמות טרום-מגיפה עד 2022. התאוששות מוצלחת לטווח הארוך ממשבר הקורונה תהיה תלויה בהמשך בשילוב של מדיניות פיסקאלית ופוליטית יעילה, כאשר קרן ההבראה האירופית תהווה אבן דרך ראשונה. אנו מצפים כי היורו יתחזק ככל שסיכוני הזנב הפוליטי ייסוגו.
• שוויץ: כלכלת שוויץ נפגעה קשות גם היא ממשבר הקורונה, אך החזיקה מעמד טוב יותר ממדינות אחרות. בשנת 2021 צמיחת התוצר השוויצרי צפויה להגיע ל-3.5%. אנו מצפים שהפרנק השוויצרי יפחת מול היורו.
• סין: בעוד שהייתה המדינה הראשונה להיפגע מהמגפה, סין היא גם הראשונה שהסירה בהצלחה את המגבלות וחזרה לפעילות כלכלית רגילה. סין לא רק שתהיה בין הכלכלות היחידות שיצמחו בפועל בשנת 2020. הרחבת התל"ג המואצת בסין בשיעור של 7.1% תביא כנראה לכך שסין היא זו שתוביל את ההתאוששות הכלכלית העולמית. אנו מצפים שהיואן הסיני יתחזק מול הדולר.
• יפן: המשק היפני צפוי לצמוח ב-1.5% שכן הרוח הדמוגרפית מקוזזת בעלייה יציבה בפריון הודות לחדשנות טכנולוגית מתמשכת. הין היפני ככל הנראה יתחזק מול הדולר.

תחזית לשיעורי הנכסים העיקריים:
• שווקי המניות ימשיכו להניב תשואות אטרקטיביות, במיוחד בהשוואה לאג"ח המציגות תשואה נמוכה. כלכלני קרדיט סוויס מצפים ששווקי המניות במדינות המתפתחות יצמחו. המגזרים המועדפים עלינו כוללים שירותי בריאות וחומרים, כאשר הזדמנויות נוספות במגזרים מחזוריים מתאפשרות ככל שהשווקים מתאוששים.
• התשואות באגרות החוב יהיו נמוכות במקרה הטוב, בעוד אג"ח במטבע קשיח בשווקים המתפתחים, יישאר אטרקטיבי.
• קומודיטיס: השנה האחרונה הייתה שנה סוערת. הזהב הגיע לשיאים חדשים בעוד ששווקים מחזוריים נקלעו למשבר עמוק ממנו הן עדיין מתאוששות. בקרדיט סוויס סבורים כי שוק הקומודיטיס ימשיך לצמוח בשנת 2021, כאשר הכלכלה העולמית תחזור לצמיחה שנתית חיובית.
• השקעות אלטרנטיביות: נדל"ן אמור ליהנות מהתאוששות כלכלית ומסביבת הריבית הנמוכה. אנו מעדיפים מגזרים המונחים על-ידי צמיחה מבנית, כמו נדל"ן תעשייתי ומרכזים לוגיסטיים.

תחזית בנק קרדיט סוויס לישראל: המשק הישראלי יחזור לפעילות ללא מגבלות רק במחצית השנייה של השנה הבאה (2021)

כלכלני הבנק השוויצרי קובעים כי "סוכנויות דירוג האשראי נמנעו בשלב זה מלשנות את דירוג האשראי של ישראל על אף ההידרדרות המשמעותיות במצבה הפיסקלי של מדינת ישראל". הם קובעים כי אם לא יאושר התקציב לשנה הנוכחית עלול הדבר להגביר את אי הוודאות* הכלכלנים של הבנק השוויצרי קובעים כי המדיניות המוניטרית המרחיבה של בנק ישראל תמשך כנראה לתקופה ממושכת


סוכנויות דירוג האשראי הגדולות נמנעו, בשלב זה, מלשנות את הדירוג של מדינת ישראל מאז שהחל משבר הקורונה, על אף התדרדרות משמעותית במצבה הפיסקלי של הממשלה . כך כותבים כלכלני קרדיט סוויס בתחזית השנתית לשנה הקרובה (שנת 2021 ) שפרסמו, והמתייחס גם לישראל. הכלכלנים של הבנק השוויצרי קובעים כי "התפתחויות פוליטיות צפויות אף הן להישאר במוקד תשומת הלב בחודשים הבאים, וכי במידה והתקציב ל-2020 לא יעבור עד סוף דצמבר תיפתח האפשרות לסבב בחירות נוסף במדינה, אשר עלול להגביר את אי הוודאות.

בדוח של קרדיט סוויס קובעים הכלכלנים כי הנחת הייסוד היא שהמשק הישראלי יחזור לפעילות שגרתית, ללא מגבלות, אך ורק במחצית השנה של שנת 2021, דהיינו אחרי חודש יוני 2021. הם מציינים כי בנק ישראל בנה אמנם בתחזית האחרונה מסוף חודש אוקטובר, שני תרחישי צמיחה מרכזיים אשר תלויים בהטלת מגבלות עתידיות נוספות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. בתרחיש המתון יותר, הציפיה כי התמ"ג הריאלי יתכווץ ב-5.0% בשנת 2020 ויגדל ב-6.5% ב-2021. בתרחיש החלופי והחמור יותר, התמ"ג הריאלי יתכווץ ב-6.5% בשנת 2020 ויתאושש בשיעור של 1.0% בלבד ב-2021.

בהתייחסותם למדיניות המוניטרית של בנק ישראל, קובעים הכלכלנים של בנק קרדיט סוויס כי המדיניות המוניטרית המרחיבה תימשך ככל הנראה לתקופה ממושכת. לדבריהם, עם פרוץ מגפת הקורונה בחודשי מרץ-אפריל 2020 בנק ישראל הפחית את הריבית ל-0.10% (מרמה של 0.25%) והשיק תוכנית הרחבה כמותית. בנוסף לכך, הבנק הפעיל מספר תוכניות שנועדו להקל את תנאי האשראי ולתמוך בנזילות בשווקים. באוקטובר, לאחר כניסת המדינה לסגר שני, הרחיב בנק ישראל את היקף התוכנית להרחבה כמותית לכ-6.0% מהתמ"ג. זאת, תחת ההנחה שהאינפלציה תישאר מתחת לטווח היעד של 3%‏-1% בעתיד הנראה לעין. בקרדיט סוויס מעריכים שהמדיניות המוניטרית של בנק ישראל תישאר מרחיבה למשך תקופה ארוכה. במקביל, בנק ישראל צפוי להמשיך ולהתערב בשוק מטבע החוץ, כפי שהוא עשה בשנים האחרונות. זאת במטרה למנוע מלחצים מבניים לתיסוף השקל להביא לעליות משמעותיות בשער השקל מול הדולר והאירו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il