TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יוניבו חתמה על הסכם להפצת קנאביס רפואי לאנגליה בהיקף של עד 5 טון


גולן ביטון - מנכל יוניבו קרדיט צילום-יוניבו בעמ
ההסכם מהווה מימוש האסטרטגיה של יוניבו לפעילות משמעותית גם מעבר לשוק המקומי

אשקלון, 25 באוקטובר, 2020, חברת יוניבו (ת"א: יונבו), המחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי באסדרה החדשה של משרד הבריאות ומוכרת מוצרים בתקינת IMC-GMP לבתי מרקחת בישראל וכן בעלת 2 בתי מסחר להפצה ישירה בדרום ובצפון הארץ ובעלת חוות לגידול לקנאביס רפואי הנמצאת בהקמה, מודיעה כי התקשרה בהסכם עם חברה באנגליה, הפועלת בתחום ההפצה של מוצרי קנאביס רפואי של חברות מובילות בעולם (דוגמת אורורה וטילריי) באנגליה, לפיו יוניבו תמכור לה מוצרים שונים מבוססי קנאביס מתוצרת מפעל החברה תחת המותגUnivo  לצורך שיווקם באנגליה. על פי אתר [1]statista.com שוק הקנאביס הרפואי באנגליה עתיד להגיע לכ-1.3 מיליארד דולר בשנת 2024.


בהתאם להסכם ההפצה, המפיץ ירכוש מהחברה עד 5 טון מוצרים מבוססי קנאביס במחירים כפי שנקבעו בהסכם ההפצה ואשר יישאו את הלוגו ואת המותג UNIVO. ההפצה תתבצע על פי תוכנית שיווק שתאושר ע"י החברה והמפיץ ישא בעלויות השיווק. יוניבו לא העניקה בלעדיות למפיץ בטריטוריה זו.


הסכם ההפצה הינו לתקופה של 3 שנים שבסופה יתחדש באופן אוטומטי לשנה נוספת כל פעם. כמו כן נקבע כי במקרה בו היקף הרכישות של המפיץ יעלה על 5 טון בשנה, ינהלו הצדדים מו"מ בתום לב על עדכון ההסכם.


מימוש ההסכם כפוף לקבלת תקן EU-GMP למוצרים או בהסכמת המפיץ לקבלת אישור מהרשויות באנגליה לפעול על פי התקן הקיים המצוי ברשות החברה והכל בתוך 90 ימים. החברה בחנה את האפשרויות הרגולטוריות העומדות בפניה ביחס להתממשות ההסכם, ולפי המידע שנמסר לה על ידי המפיץ, נכון למועד הדיווח קיימת אפשרות שהחברה תקבל את האישור הרגולטורי מהרשויות באנגליה להפצת מוצרי החברה בהתבסס על התקן המצוי ברשותה IMC-GMP על פיו פועלת החברה. הסכם ההפצה מהווה אבן דרך במימוש האסטרטגיה העסקית של החברה בשוק הבינלאומי והינו הראשון באנגליה. בכוונת החברה לקדם הסכמים נוספים בשוק הבינלאומי.


הסכם ההפצה באנגליה הוא בהתאם לאסטרטגיה העסקית להתרבות לחו"ל, זאת לצד פעילות ייבוא. לאחרונה יוניבו ייבאה תוצרת קנאביס רפואי שעברה בדיקות מעבדה מחמירות ונמצא כי אינה זקוקה להקרנות. התוצרת היא בתקן GACP ובהיקף של 80 ק"ג ויוניבו תפעל לייבא עוד מאות ק"ג עד סוף שנת 2020. בכוונת יוניבו ל שווק מוצרים סופיים ללא צורך בהקרנות לאחר שהתוצרת עברה בדיקות מעבדה מחמירות ועמדה בהן עם תוצאות מצוינות שאף הציגו רמות THC גבוהות, המבוקשות על ידי המטופלים.


התוצרת בעלת איכות גבוהה והיא הראשונה בישראל שאינה מצריכה ביצוע הקרנות ומעידה על היות הקנאביס הרפואי נקי ממזיקים וזיהומים. כיום קיימת ביקורת חריפה מצד מטופלים באשר להקרנות, כיוון שלטענתם ישנה השפעה על החומר הביולוגי ופגיעה באיכות, בטיב ובחומרים הפעילים ועל כן יוניבו צופה כי הביקוש לתוצרת יהיה גבוה.


יתרון נוסף של התוצרת הספציפית היא שעלות הייבוא של תוצרת הקנאביס הרפואי ממנה לישראל היא נמוכה מהעלות בה רוכשת יוניבו את הקנאביס הרפואי מחוות גידול בישראל ולכן היא מאפשרת לחברה להיות תחרותית יותר מהשחקנים המקומיים ולשפר את הרווחיות.


לאחרונה דיווחה יוניבו על תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של 2020 – במסגרת זו מעריכה כי הכנסותיה ברבעון השלישי יסתכמו לשיא של 14 מיליון שקל - עליה של 100% מרבעון שני 2020, ומתחילת שנה זו הכנסות של 24 מיליון שקל, זאת בתשעת חודשי הפעילות הראשונים.


ליוניבו גם הסכמים קודמים שנחתמו עם חברת Clever Leaves הקנדית לרכישה וייבוא של קנאביס רפואי ממתקנה של Clever Leaves בפורטוגל. Clever Leaves מחזיקה חוות גידול בתקן EU-GACP ומפעל בתקן EU-GMP. ההסכם לרכישה כוללת של 12 טון הוא הסכם מדורג לרכישה של 200 ק"ג שכבר הוזמנה על ידי יוניבו מפורטוגל. בנוסף כולל ההסכם רכישה וייבוא של 500 ק"ג ועד 5 טון בשנת 2021 ו-500 ק"ג ועד 7 טון בשנת 2022.


בנוסף הודיעה יוניבו כי תרכוש מספר מאות ק"ג של תוצרת קנאביס רפואי ממתקן Indoor של חברת מרנובה מקנדה  (חברה בת של Creso Pharma הנסחרת בבורסה האוסטרלית). תוצרת הקנאביס הרפואי כוללת 4 זני פרימיום מבוקשים, בעלי רכיב THC גבוה


על פי פרסומים בין השאר של משרד הבריאות, נמכרים היום בישראל מידי חודש למעלה מ-2.5 טון מוצרי קנאביס רפואי, כשיוניבו מספקת היום תוצרת לבתי מרקחת בהיקף של מאות ק"ג בחודש – מכאן כי נתח השוק של יוניבו מהווה נתח לא מבוטל מכלל השוק.






[1] https://www.statista.com/statistics/1088474/medical-cannabis-market-in-the-uk-forecast/





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il