TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הלמן-אלדובי בסקירה שבועית: ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חשיפה לחו"ל


ההחלטה של הנגידה האמריקאית שלא לשנות את הריבית, גם כאשר ניתן היה לעשות זאת לאור הנתונים הכלכליים, הוכיחה לשווקים שהנגידה לא באמת רוצה לעלות את הריבית בעת הנוכחית, והשווקים חזרו לעלות תוך הערכה שהריבית תישאר נמוכה לעוד תקופה ארוכה.
1. ביום שני הקרוב צפוי בנק ישראל להותיר את הריבית במשק פעם נוספת ללא שינוי. על אף אינדיקאטורים כלכליים חיוביים בשוק המקומי כגון- אבטלה נמוכה וצמיחה נאה, בנק ישראל הודיע כי המדיניות המרחיבה תיוותר כפי שהיא לאורך זמן ובכל אופן, אנו מעריכים כי בנק ישראל לא יפעל לפני הפדרל ריזרב האמריקאי. באותה העת, צפוי בנק ישראל לעדכן כלפי מעלה את תחזית הצמיחה במשק לשנת 2016.

2. התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח ואנו מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים להיסחר בצל הרחבות מוניטריות של בנקים מרכזיים רבים בעולם.

3. עם זאת, אנו ממליצים להגדיל מעט חשיפה לשוק המניות, זאת לאור העלייה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב עד סוף השנה הנוכחית ולאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מידי בנכסים חסרי סיכון.

4. מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות- אנו ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חשיפה לחו"ל. זאת לאור פערי תמחור בין השוק בארץ לשווקים המרכזיים בחו"ל ולאור צפי לרווחיות גבוהה וביצועים טובים של הפירמות המקומיות לעומת פירמות זרות.

התפתחויות כלכליות ואינדיקאטורים מרכזיים שפורסמו לאחרונה
בארה"ב- הבנק המרכזי האמריקאי הודיע השבוע כי הוא מותיר את הריבית במשק ללא שינוי בטווח של 0.25%-0.5%. למרות ההחלטה, ציינו בפד כי נתוני המאקרו לאחרונה מעודדים וכי הם צופים שהעלאת הריבית תתבצע עוד ב-2016 וכי ב-2017 הצפי הוא לשתי העלאות. הנוגע להחלטה הנוכחית, בכירי הפד היו חלוקים בדעתם, כאשר 3 בכירים הצביעו בעד העלאת הריבית עוד החודש.
באירופה- לא פורסמו השבוע נתונים מהותיים.
בישראל- שיעור האבטלה ירד ל-4.6% לאחר 4.7% בחודש יולי ו-4.8% ברבעון ב'. כאשר בוחנים את קבוצת האוכלוסייה החשובה (גילאי 25-64 ללא חיילים וסטודנטים), שיעור האבטלה נותר יציב על 4% בדומה לחודש יולי ומעט נמוך מרבעון ב' (4.1%). שיעור האבטלה התייצב על רמה נמוכה מאוד הנחשבת "קרובה לתעסוקה מלאה" על ידי בנק ישראל.

שווקי ההון
מניות- שווקי המניות נסחרו השבוע בנטייה לעליות שערים, זאת בתגובה להחלטת הפדרל ריזרב להותיר את הריבית במשק ללא שינוי. מדד המעו"ף התחזק השבוע בשיעור של כ-1.9% ומדד ת"א 100 רשם עלייה של מעל ל-2%, כאשר מבחינה סקטוריאלית בלט לחיוב מדד מניות חברות הביטוח אשר הציג עליות שערים של כ-4.8% בממוצע, כאשר לעומתו, בלט לשלילה מדד מניות התקשורת אשר הציג עליות שערים של כ-1.3% בסיכום שבועי. בארה"ב, מדד ה-S&P500 סגר את השבוע בעלייה של כ-1.2% לצד הנאסד"ק שהתחזק ב-0.8% בסיכום שבועי. באירופה, המדדים בלטו לחיוב מול ארה"ב כאשר מדד הדאקס הגרמני זינק בשיעור של כ-3.4% ומדד ה- Eurostoxx50 התחזק גם כן בשיעור דומה.
אג"ח- האפיק הסולידי נסחר השבוע במגמה מעורבת, כאשר האפיק השקלי היווה השקעה מועדפת על פני האפיק הצמוד. האפיק הצמוד באג"ח הממשלתי נחלש בשיעור של כ-0.3% לצד האפיק הקונצרני הצמוד אשר סגר את השבוע בירידות של כ-0.2%. באפיק השקלי, האג"ח הממשלתי סיים את השבוע בעליות של 0.2%, לצד האפיק הקונצרני שהתחזק בשיעור של 0.4%.
מט"ח- השקל נסחר השבוע במגמה מעורבת אל מול המטבעות העיקריים, מול הדולר התחזק מעט השקל ועמד על 3.76 ₪ לדולר, כאשר אל מול האירו נחלש השקל בשיעור קל של 0.2% וסגר ברמה של 4.22 ₪ לאירו.
* הנתונים נכונים לתאריך 23.09.16 (סוף יום מסחר)

גילוי נאות: אין לראות באמור הצעה לציבור ו/או המלצה ו/או הזמנה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי וכל העושה בו שימוש עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
25/9/16
1. המגמה נמשכת מלחמה בגבול הצפוני תרסק את השקל! - המזהיר לעם
שבוע טוב!
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il