TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פסגות: האינפלציה רחוקה מלהסתיים


גיא בית אור. צילום רמי זרנגר
להערכתנו רבים הסיכויים שבנק ישראל יעלה ב-0.75% את הריבית בשבוע הבא
מאת: גיא בית אור, הכלכלן הראשי של פסגות

את הסימנים הראשונים ראינו בחודש יוני, אך מדד יולי כבר הביא את האינפלציה לישראל בגדול. הגורם המרכזי להפתעה באינפלציה בחודש יולי – סעיף הדיור שזינק ב-1.1% (צפי שלנו עמד על 0.7%+) כאשר להערכתנו הוא ימשיך להאיץ גם בחודשים הקרובים.

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-1.1% (קונצנזוס: 0.63%, פסגות – 0.66%) וקצב האינפלציה השנתי האיץ מ-4.4% ל-5.2%. מדד הליבה עלה ב-1.0% וקצב אינפלציית הליבה השנתי זינק מ-4.1% ל-4.7%

ההפתעות במדד יולי היו רוחביות למעט סעיף המזון שדווקא הפתיע כלפי מטה. בסך הכל, 8 מתוך 10 הסעיפים המרכזיים רשמו האצה בקצב האינפלציה השנתי.

כאמור, במיוחד ראינו האצה דרמטית בסעיף הדיור שכבר עלה לקצב של 5.0% וביחד איתו מחירי המזון זינקו ב-5.5% בשנה האחרונה, ומחירי התחבורה והתקשורת זינקו ב-11.3%.

במדד חודש יולי ניכר כי כובד המשקל בלחצים האינפלציוניים במשק הישראלי עובר מהמוצרים לשירותים – דיור, חינוך, פנאי, שירותים מקצועיים ועוד – כולם מאיצים בסימן לכך שהדינאמיקה הפנימית בין שוק העבודה ההדוק והאינפלציה הולכת וגוברת.

בלמ"ס התחילו באופן מבורך לפרט על מקור השינויים במדגם הדירות שלהם וציינו כי עבור 10% מהשוכרים במדגם חודש חוזה בתקופה הנסקרת ובו נרשמה עליה של 3.5% בממוצע בשכר הדירה. בנוסף, 4.0% מהשוכרים בדירות בהן הייתה תחלופת שוכר נרשמה עליה של 7.0% בשכר הדירה החודשי.

עוד בשוק הדיור, מחירי הדיור המשיכו להתחמם כאשר בחודשים מאי-יוני המחירים זינקו ב-2.0% לאחר עליה של 1.5% בחודשים אפריל-מאי, מה שהוביל את קצב העלייה השנתי לעלות מ-16.1% ל-17.8% - עליית מחירי הדיור מבטיחה כי הלחץ על סעיף הדיור במדד יימשך גם בשנה הקרובה.

אנו מקפידים לציין כבר חודשים רבים כי הסיכונים סביב תחזיות האינפלציה מוטים כלפי מעלה. למרות שבחודשיים האחרונים המדד הפתיע כלפי מטה, מגמות הבסיס אותתו בבירור על התגברות הלחצים האינפלציוניים במשק הישראלי. מדד יולי מביא את הלחצים האינפלציוניים לקדמת הבמה ונותן איתות מאוד מובהק לבנק ישראל – ללחוץ על הבלמים.

יש הטוענים כי הייסוף בשקל עשוי לקרר במידת מה את הרצון של בנק ישראל להעלות בחדות את הריבית אך לפחות להערכתנו, בימים אלו השקל לא מהווה שיקול מרכזי, במיוחד לא בטווח הקצר שכן השקל התחזק באופן משמעותי בתקופה האחרונה בעיקר בשל העליות בשווקים.

להערכתנו נתוני חודש יולי ביחד עם מכלול הנתונים האחרים מהכלכלה הריאלית יובילו את בנק ישראל אף לשקול מהלך של 0.75 נ"ב בהחלטה שלו בשבוע הבא.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il