TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובות יזמים לרעידת האדמה


רעידת אדמה
"בישראל יש מאות אלפי בניינים ישנים ומסוכנים, שנבנו לפני 50 ו- 60 שנה. הבניינים האלה הם הראשונים לקרוס במקרה של רעידת אדמה ובאופן כללי הם לא בטיחותיים למגורים"
לדברי איילת רוסק, מנכ"לית ומבעלי חברת מכלול העוסקת במימון וליווי פרויקטים למגורים, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר פרויקטי התחדשות עירונית מחוץ לגוש דן כמו בחדרה, אשקלון, חיפה ואפילו ניצנים של התחדשות עירונית באילת. זה נובע ממספר גורמים כמו מחירי הדיור שעולים ואפשרויות מימון אלטרנטיביות לבנקים. עם זאת, הממשלה חייבת לפעול באמצעות תמריצים כדי לעודד פרויקטי התחדשות עירונית גם בפריפרייה הרחוקה כדוגמת בקעת הירדן, קריית שמונה ועוד. ניתן לעשות זאת על ידי "קרקע משלימה" שהממשלה יזמה אך כמעט ולא יישמה בשטח, תוספת זכויות והטבות במיסוי.

בנוסף, יש לשקול את הארכת תמ"א 38 באזורי הפריפרייה. מדובר ביישובים בהם אין כדאיות כלכליות לפרויקטי פינוי בינוי גדולים לעומת זאת בשינויים ותמריצים קלים ניתן לבצע תמ"א 38. אני חושבת שהמלחמה האחרונה הראתה לנו את החשיבות הרבה של ממ"דים. אנחנו צריכים כל העת לזכור זאת ולהתכונן למלחמה הבאה גם בגזרה הזאת".


סמי מצלאוי, יו"ר ובעלים של חברת מצלאוי וחלוץ הפינוי בינוי בישראל
"התחדשות עירונית היא צו השעה, לא פחות ממשימה לאומית. עשרות אלפי אנשים גרים בבתים מתפוררים שנבנו לפני בין 50-70 שנה. רעידת האדמה הנוכחית רק מדגישה לנו שהסכנה בפתח ושחייבים לעשות צעדים ממשיים בנושא. אני יודע שניתן לבנות דירה חדשה, עם ממ"ד, מחוזקת בפני רעידות אדמה, בתוך 18 חודשים בלבד בפרויקט התחדשות עירונית מסוג הריסה ובנייה מחדש – כולל תכנון, בנייה ואכלוס, וזאת בתנאי שהרשויות המקומיות יתעלו על עצמן, יירתמו לצו השעה ולמשימה הלאומית, וינפיקו היתר בנייה להתחדשות עירונית בתוך חודשיים – וזה בהחלט אפשרי".


רוני זוהר, שותף ויו"ר חברת קפיטל פלטינום: "בישראל יש מאות אלפי בניינים ישנים ומסוכנים, שנבנו לפני 50 ו- 60 שנה. הבניינים האלה הם הראשונים לקרוס במקרה של רעידת אדמה ובאופן כללי הם לא בטיחותיים למגורים. רוב הפרויקטים של התחדשות עירונית בין אם במסגרת תמ"א 38 ובין אם במסגרת פינוי בינוי, ממוקמים באזור המרכז. על אף שהפריפריה זקוקה להתחדשות עירונית לא פחות מאזורי הביקוש, יש בה מיעוט של פרויקטים. הסיבה לכך, בפעמים רבות, נעוצה בכדאיות הכלכלית. ניקח לדוגמא מתחם של פינוי בינוי בטבריה – כדי שישתלם ליזם, הוא צריך לקבל אחוזים גבוהים של זכויות בנייה על הקרקע והוא גם צריך להיות בטוח שיצליח למכור את כל הדירות שיבנה, היות והביקושים בטבריה נמוכים, אין לו ערובה לכך. כדי לתמרץ יזמים לבצע פרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה, המדינה צריכה לוודא שישתלם להם, לתת להם את הערובות הכלכליות, גם במקרה שהשוק יוכיח שההיצע גבוה מהביקוש. תמריצים נוספים יכולים להיות בצורה של הטבות מס ליזמים, כמו הפחתת מיסוי מקרקעין, ביטול אגרות בנייה והיטלי השבחה וכדומה. בנוסף, באזורים שבהם הבכנה מרעידות אדמה היא גבוהה יותר, יש לתת קדימות ועדיפות לפרויקטים של התחדשות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il