TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

צמצום רגולציה מיותרת


משרד התיירות
תיקון לחוק שירותי תיירות ידון הבוקר בוועדת הכלכלה

שר התיירות יריב לוין אמר לקראת הדיון על הצעתו לתיקון חוק שירותי תיירות, כי "הצעת החוק תסדיר את שירותי התיירות הניתנים בישראל, תפחית בצורה משמעותית את הרגולציה בתחום ותתאים אותה למציאות הנוכחית. השיאים שאנו שוברים בתנועת התיירות לישראל מחייבים אותנו לשפר את המוצר התיירותי. כמו שעשינו מהפכה בשיווק ישראל בתיירות, כך אנחנו פועלים להתאמת שירותי התיירות בארץ לתיירים".

בין התיקונים המוצעים:
חיזוק סמכויות הפיקוח והאכיפה על נותני שירותים תיירותיים וסמכות להטלת קנס על נותן שירות שלא קיים את חובתו
סמכות שלילת רישיונו של מורה דרך אשר עבר עבירה אתית, לרבות תכני הדרכה השוללים את הלגיטימציה של מדינת ישראל
הקלות בחובה להשתמש בשירותי מורה דרך בתיירות פנים

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה הבוקר (יום ב') בתיקון לחוק שירותי תיירות שהגיש שר התיירות יריב לוין. זאת, נוכח השינויים בענפי התיירות השונים והצורך לחוקק חוק המתאים למציאות התיירותית כיום.
עיקר התיקון המוצע נוגע לצמצום רגולציה ברישוי מורי דרך, והפעלתה רק במקום בו היא נדרשת. נכון להיום יש למעלה מ-7,000 מורי דרך רשומים בישראל. הרגולציה אשר צומצמה ביחס למצב הנוהג היום, תפטור את תיירות הפנים מהחובה בחוק להשתמש בשירותי מורה הדרך, למעט קבוצה המאורגנת מטעם סוכנות נסיעות, או מסיע לקבוצה המונה 20 אנשים לפחות, ולמעט קבוצות המודרכות באתר באמצעות מדריך מטעם האתר.


ביחס לתיירי חוץ יחייב התיקון מתן שירותי הוראת דרך על ידי מורה דרך מוסמך לתייר מחו"ל, למעט עבור קבוצות המודרכות על ידי רועה רוחני או קבוצות הדוברות שפות ייחודיות, אשר יהיו פטורות מחובה זו. בנוסף, בניגוד למצב כיום, בו נדרשים מורי הדרך לחדש רישיונם מדי שנה, בהתאם לשינוי - רישיונו של מורה דרך יהיה תקף ל-5 שנים והוא יהיה רשאי לחדשו בכפוף לתשלום אגרה והשתלמות חובה כפי שיקבע הממונה.


עוד בתיקון: אפשרות לשר התיירות להתקין תקנות אשר מסדירות את דירוג וסיווג המלונות ויחידות אירוח כפרי, על מנת להפסיק את תופעת דירוג הכוכבים על ידי גורמים שונים לפי רצונם, לצורך שיווק או מכירה. התיקון נעשה במסגרת מדיניות להוזלת מחירי הנופש בישראל, השקיפות ושיפור השירות לתייר.


כדי למנוע הסבת שימוש של מלון לשימושים אחרים, הצעת החוק כוללת גם הסמכה למשרד התיירות לקבוע תנאים פיזיים למתקני מלונאות שונים, לצורך שינוי חקיקה הנוגעת להקמת בתי מלון בישראל. זאת, בהקשר של מתן מענקים לפי חוק עידוד השקעות הון, או לצורך דיני התכנון והבניה. כיום, התקנים הפיזיים מוסדרים בחוזרי מנכ"ל, אך נדרשת הסמכה מפורשת בחקיקה והסדרה של הכללים בתקנות.


על פי התיקון, יוכל שר התיירות למנות מפקחים לשם פיקוח על ביצוע ההוראות לפי החוק, אשר יהיו רשאים להיכנס למתקנים תיירותיים ולבקר בבתי עסק בהם ניתנים שירותים לתייר. ממונה אכיפה יהיה רשאי להטיל קנס על נותן שירות, שלא קיים את חובתו.


התיקון מאפשר לשר למנות ועדת משמעת למורי הדרך, שתפקידה לדון בעבירות משמעת של מורי הדרך, המוגדות בהצעת החוק, ובין היתר הפרת כללי האתיקה, לרבות תכני הדרכה השוללים את הלגיטימציה של מדינת ישראל. תפקיד הוועדה לדון ולהחליט בעבירות משמעת של מורי דרך. אם נקבע כי יש ראיות לכאורה לכך שמורה הדרך עבר עבירת משמעת, תוגש קובלנה לוועדת משמעת שתדון בנושא ותכריע.


במהלך השנים מאז חקיקתו של החוק לפני כ-40 שנה, חלקו תוקן, אך חלקו עם השנים הפך להיות בחזקת "אות מתה" נוכח השינויים בענפי התיירות השונים (למשל, ביטול הצורך ברישיון לעיסוק כסוכן נסיעות) ונוצר הצורך לחוקק חוק המתאים למציאות העכשווית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il