TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רואי חשבון: "מע"מ מחקו באופן שרירותי פרטי חשבון בנק לאלפי עוסקים ומעכבים החזרים בתקופה קשה זו"


רוח אריאל פטל צילום רונן מחלב
בתחילת שנת 2021 קיבלו אלפי בעלי עסקים הודעה ממע"מ על מחיקת פרטי חשבון הבנק שלהם לקבלת החזרים. רו"ח אריאל פטל טוען שההודעה הסתירה את האמת השערורייתית שמחיקת פרטי החשבון היתה יזומה
ההודעה היתה לאקונית ולפיה "חסרים פרטי חשבון בנק להחזר ויש לעדכן את הפרטים."

מדובר במקרים בהם שני בני הזוג הם עוסקים מורשים ולהם חשבון בנק משותף, כלומר שניהם רשומים כבעלי החשבון בבנק ובמשך שנים לא היתה כל בעיה עם רישום החשבון המשותף במע"מ והכל היה תקין.

רו"ח אריאל פטל טוען שההודעה הסתירה את האמת השערורייתית שמחיקת פרטי החשבון היתה יזומה, וכי אחת מלקוחותיו שפרטיה נמחקו היא בת 80 שעובדת מעט והפכה לסיעודית בתקופה האחרונה.

"לאחר קבלת אותו מכתב בדבר חוסר פרטי חשבון בנק, תמהתי על פשר הדברים ובמענה לפנייתי הראשונה לפני כחודשיים נדרשתי להעביר עבור לקוחותיי אישור קיום חשבון, שזהו מסמך הכולל את מספר החשבון ושמות בני הזוג בעלי החשבון ועשיתי זאת, אך לאחר מכן קיבלתי דרישה לקבלת פרטי חשבון בנק אחר. למרבית לקוחותיי אין יותר מחשבון בנק אחד. מדוע בני זוג בעלי חשבון בנק יחיד נדרשים לפתוח חשבון בנק נוסף ולשלם עמלות מיותרות רק לאור החלטה לא הגיונית של מע"מ ומחיקה שרירותית של פרטי החשבון התקין?" מוסיף רו"ח פטל.

במענה לפנייה נוספת של רו"ח פטל הוא קיבל את התשובה הלאקונית והמקוממת עוד יותר: "חל איסור על חשבון בנק מאומת להיות רשום בשני תיקים או יותר וזאת הוראת נוהל מיום 01.01.2021. הוראה זו הינה מערכתית וארצית."

גם לשכת רואי חשבון לא צלחה בטיפול הפשוט מול מע"מ, היות ובמענה לפניית הלשכה למע"מ התוצאה העגומה לא תוקנה, מאפשרים כעת רק פתיחת תיקי מע"מ חדשים עם פרטי חשבון בנק כפי שהיה עד סוף שנת 2020.

"אני מאוד מכבד את הקשר עם רשויות המס, אך צר לי על אטימות שלטונית במיוחד בתקופה זו. לנגד עיני רק ציבור רחב של בעלי עסקים ומייצגיהם, רואי החשבון ויועצי המס, ואני מצפה שמע"מ יעשה את העבודה באופן מיידי, ללא דרישה לקבלת מסמכים מרואי חשבון וללא התעסקות מיותרת של ציבור העוסקים ויעדכן מחדש את פרטי הרישומים שמחק באופן יזום", סיכם רואה חשבון פטל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il