TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הורשע בביצוע עבירות מע"מ במסגרת תפקידו וירצה 12 חודשי מאסר


אזיקים אילוסטרציה
בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור שהגיש מישל בן חיים, יועץ מס שנתן שירותים לחברת 'קסם היבוא' ולמנהלה, על חומרת גזר הדין שניתן בעניינו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעקבות הרשעתו בשורת עבירות מע"מ שביצע כחלק מתפקידו כיועץ מס בחברה.
בהתאם לכתב האישום, בן חיים סיפק שירותי הנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברת 'קסם היבוא', העוסקת ביבוא מוצרי צריכה לישראל, ולמנהלה דקל בן לולו. החברה ומנהלה הורשעו בהברחת טובין החייבים במס בסכום של כ- 1.4 מיליון ₪ לישראל תוך הצהרות כוזבות למכס, וכן בהקטנת המע"מ שהיה על החברה לשלם על סמך מסמכי כזב. לצורך הסתרת מעשי החברה ניהל בן חיים יחד עם מנהל החברה שלוש כרטסות הנהלת חשבונות מזויפות, על פיהן דיווח לרשות המסים כי החברה רכשה טובין בסכום של למעלה מ-15 מיליון שקלים, בעוד שהיקף הרכישות בפועל הסתכם בכ-215 אלף ₪.

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע את בן חיים במסירת ידיעה כוזבת, הכנת פנקסי חשבונות כוזבים וזיוף והסתרת מסמכים במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק מתשלום מס, וגזר עליו 70 ימי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 8,000 ₪. בעקבות גזר הדין, ערערה רשות המסים לבית משפט המחוזי בבאר שבע על קלות העונש, ובמקביל ערער בן חיים על הכרעת הדין. בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור רשות המסים על קלות העונש וקבע כי העונש שהוטל על בן חיים אינו משקף את חומרת העבירות אותן ביצע. לנוכח זאת החמיר בית המשפט המחוזי את עונשו וגזר עליו 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 30,000 ₪.

בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי, פנה בן חיים בבקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון בשל הפער בענישה ואף טען כי בית המשפט המחוזי העניק משקל רב מידי לעובדה כי הוא יועץ מס. כבוד השופט אלרון מבית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור וקבע כי החומרה במעשיו של מישל בן חיים מתעצמת לנוכח היותו יועץ מס המחויב בחובות נאמנות, יושר והגינות מוגברות כלפי רשות המסים ובמתן דיווח מהימן ואמיתי.

כחלק מהפרשייה, גם הרשעתו החלקית של מנהל חברת 'קסם היבוא', דקל בן לולו, בביצוע עבירות מס על ידי בית משפט השלום הפכה להרשעה מלאה עם קבלת בית משפט המחוזי בבאר שבע את ערעור רשות המסים בעניינו. בן לולו, הורשע בבית משפט השלום בבאר שבע יחד עם החברה שבבעלותו רק בשני אישומים מתוך ארבעת האישומים שיוחסו לו, ונגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 270,000 ₪. כב' הנשיאה רויטל יפה-כ"ץ, השופט יואל עדן והשופטת יעל ייטב, מבית משפט המחוזי בבאר שבע קיבלו את ערעור רשות המסים על הכרעת הדין במלואו, הרשיעו את בן לולו ואת החברה גם בשני האישומים הנוספים שעניינם ביצוע עבירות מכס ומע"מ, ודחו כאמור את ערעורם של בן לולו והחברה על פסק הדין. לאור קבלת הערעור, הורה בית המשפט המחוזי על ביטול גזר הדין בעניינם והשבת ההליך לבית משפט השלום למתן גזר דין ביחס לכל ארבעת האישומים.

התיק נוהל בשתי הערכאות ע"י עו"ד שירן באדי מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה מורכבת שנוהלה בשיתוף פעולה על ידי חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז ובקרת יבוא בבית מכס אשדוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il