TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"מטבע חזק לעם חזק - השקל נחלש הבוקר בכחצי אחוז. יחד עם זאת, הגורמים המבניים של הכלכלה הישראלית ממשיכים לתמוך בשקל. האירועים הביטחוניים הבוקר לא משנים את הערכתנו זו"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בארץ

מטבע חזק לעם חזק - השקל נחלש הבוקר בכחצי אחוז. יחד עם זאת, הגורמים המבניים של הכלכלה הישראלית ממשיכים לתמוך בשקל. האירועים הביטחוניים הבוקר לא משנים את הערכתנו זו.

לאחר כ-9 חודשים של התערבות דלה, בנק ישראל רכש באוקטובר דולרים בסך של 314 מיליון דולר, הכמות החודשית הגדולה ביותר מזה כמעט שנתיים, ייתכן שהדבר מסביר בחלקו את הפיחות בשקל במהלך אוקטובר (2.6% מול סל המטבעות). להערכתנו, למרות התערבות זו ולמרות האירועים הביטחוניים הבוקר, אנו סבורים שהשקל ימשיך ויתחזק על רקע גידול ניכר בהשקעות הישירות של הזרים בישראל, גידול בעודף בחשבון השוטף כתוצאה מתחילת הפקת הגז מלוויתן, כניסת ישראל למדד ה- WGBI החל מאפריל 2020 והירידה בחשיפת הגופים המוסדיים למט"ח. להערכתנו, התחלת יצוא הגז יאפשר לבנק ישראל אם ירצה לחזור לרכוש מט"ח באופן קבוע כפעולה של עיקור השפעת הגידול ביצוא.

הגירעון חוזר לעלות, אנו צופים שללא הפחתה בהוצאות הגירעון ימשיך ויעלה לכיוון ה-4 אחוזים בחודשיים האחרונים של השנה, דבר שיהווה אתגר לממשלה החדשה.

הכנסות המדינה ממסים באוקטובר היו נמוכות כצפוי ועמדו על כ-22 מיליארד שקל, אמנם זו ירידה דו ספרתית בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה, אך זאת בעיקר בשל עיתוי שונה של חגי תשרי. בעקבות זאת הגירעון כאחוז מהתוצר עלה במהירות וחזר ל-3.7 אחוזים קרוב להערכתנו, אנו צופים שללא הפחתה בהוצאות הגירעון ימשיך ויעלה לכיוון ה-4 אחוזים בחודשיים האחרונים של השנה, דבר שיהווה אתגר לממשלה החדשה.

ביום שישי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן, אנו צופים מדד גבוה ביחס לעונתיות הרגילה.

הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת. בשישי הקרוב יתפרסם מדד המחירים לחודש אוקטובר והתחזית שלנו היא למדד גבוה יחסית בטווח של 0.4-0.5 אחוז, כתוצאה מעליית מחירי המזון (לאחר סיום מבצעי החג), עלייה עונתית במחירי ההלבשה והעלייה במחיר הדלק.

בעולם

בסין, להערכתנו, העלייה במחירי המזון והמשך ההפגנות בהונג קונג מעלות את נכונות הממשל בסין להגיע להסכם בהקדם עם ארה"ב.

נתוני סחר החוץ בסין לאוקטובר היו חלשים אך היו טובים מהערכות המוקדמות עם ירידה של 0.6 אחוז ביצוא ו-6.4 אחוזים ביבוא ב-12 החודשים האחרונים. במקביל, האינפלציה בסין עלתה ל‑3.8 אחוזים באוקטובר, רמתה הגבוהה ביותר מזה 8 שנים!!!. שפעת החזירים ההרסנית יחד עם המכסים על יבוא מוצרי חקלאות במדינה תרמו לעלייה חריגה במחירי כל מוצרי הבשר. השלכות עלייה זו נחווה גם במדדי מחירי המזון בשאר העולם (כולל ישראל) בקרוב. העלייה החדה באינפלציה מסבירה בחלקה את נכונות הממשל בסין להגיע להסכם בהקדם עם ארה"ב (בין יצואניות המזון הגדולות בעולם) כדי למתן את לחצי מחירי היבוא.

למרות המיתון בתעשיה הגרמנית הצריכה הפרטית ממשיכה לצמוח - שונות שלא תוכל להימשך לאורך זמן (להערכתנו השיפור יהיה מצד התעשיה)

התעשייה בגרמניה המשיכה להתכווץ גם ברבעון השלישי כאשר מדד הייצור התעשייתי ירד ב-0.6 אחוז בספטמבר וב-4.3 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. הנתון מגביר את הסיכוי לצמיחה שלילית בגרמניה גם ברבעון השלישי. למרות המיתון בתעשייה, הצריכה הפרטית ממשיכה לצמוח בקצב נאה בתמיכת שיעורי האבטלה הנמוכים והעלייה בשכר. כך עולה ממדד המכירות הקמעונאיות שאמנם עלה רק ב-0.1 אחוז בספטמבר, אך נתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה, כך שב-12 החודשים האחרונים נרשם גידול מרשים של 3.1 אחוזים, הקצב המהיר ביותר מאז סוף 2017.

נקודות מרכזיות

ישראל

לאחר כ-9 חודשים של התערבות דלה, בנק ישראל רכש דולרים בכמות החודשית הגדולה ביותר מזה כמעט שנתיים. יחד עם זאת, להערכתנו, השקל צפוי להמשיך ולהתחזק. האירועים הביטחוניים הבוקר לא משנים את הערכתנו זו.


הגירעון כאחוז מהתוצר עלה במהירות באוקטובר ולהערכתנו ימשיך לזחול כלפי מעלה ולאתגר את האוצר גם בחודשים הבאים


מספר כניסות התיירים לישראל אמנם ירד באוקטובר, אך זאת עדיין תהיה עוד שנת שיא לתיירות הנכנסת. גם ישראלים המשיכו לנפוש יותר בחו"ל אך קצב הגידול השנה מתון בהשוואה לשנים הקודמות.
הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת. בשישי הקרוב יתפרסם מדד המחירים לאוקטובר שיושפע מעליית מחירי המזון, הביגוד והדלק.

אירופה
התעשייה בגרמניה המשיכה להתכווץ ואיתה כנראה גם הצמיחה ברבעון השלישי. מנגד, קצב עליית המכירות הקמעונאיות בגוש האירו הפתיע לחיוב.
הצמיחה בבריטניה התאוששה ברבעון השלישי.למרות זאת,חלק מחברי הבנק המרכזי רצו להפחית את הריבית כבר עכשיו בשל הירידה בהשקעות.

עוד בעולם
הדיווחים על התקדמות בשיחות הסחר לצד הנתונים החיוביים מצד התעסוקה והצריכה הפרטית בארה"ב תרמו לעלייה מהירה בתשואות האג"ח הממשלתיות בשבוע האחרון.


נתוני סחר החוץ בסין היו חלשים אך טובים מהערכות המוקדמות. שפעת החזירים בסין העלתה את האינפלציה לרמתה הגבוהה ביותר מזה כ-8 שנים.


מדד מנהלי הרכש הגלובלי באוקטובר מאותת שוב שהכלכלה העולמית מאטה. יחד עם זאת, הדיווחים בשבוע האחרון על התקרבות הצדדים להסכם סחר צפוי לתמוך בהתעוררות מחדש של הסחר העולמי בכלל ושל ענף התעשייה בפרט.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il