TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

תגובות למדד הדיור שפורסם בסוף השבוע.


ארז כהן
שמאי ומשפטן ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין : "מדד הדיור משקף את הבלבול בשוק הדיור שמחפש כיוון ומתנדנד כבר תקופה ארוכה

שמאי ומשפטן ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין :
"מדד הדיור משקף את הבלבול בשוק הדיור שמחפש כיוון ומתנדנד כבר תקופה ארוכה.
הבעיה הגדולה, לטעמי, איננה דווקא רמת המחירים, מעלה או מטה, אלא בעיקר העדר היצע מספק, לא תכנוני ולא בפועל. לכאורה מנהל התכנון קידם בשנתיים האחרונות כ-150 אלף ויותר דירות מתוכננות, אולם בפועל "על המדף", אין יותר מכ-50 אלף דירות בשיווק וזה כולל, למרבה האבסורד, גם את מחיר למשתכן כשהמסקנה הבלתי נמנעת היא שתכנית אומללה זו לא רק שלא הגדילה את ההיצע, היא אף הורידה אותו לשפל חסר תקדים".

יפעת גרתי אלון, מנכ"לית פייב סטארס אסטרטגיה ושיווק נדל"ן :
"מדד הדיור משקף את האבסורד במצב שוק הנדל"ן כיום. מחד גיסא הוא עלה ב-0.5 אחוזים בחישוב עסקאות שבוצעו בחודשים מרץ-אפריל. מאידך גיסא עסקאות של דירות חדשות ירדו ב-0.9 אחוזים. הכיצד??


פשוט מאוד: מבדיקה שערכנו מתברר כי 42 אחוזים מהעסקאות היו במסגרת דירות מוזלות של "מחיר למשתכן", מה שהוריד כמובן משמעותית את ממוצע המחירים של דירות חדשות.
הבעייתיות כאן היא כפולה ומכופלת: ראשית, שוק הדיור כולו מוטה באופן גורף לתכנית נישה, כביכול, דוגמת מחיר למשתכן, שמשפיעה, לטוב ולרע, על השוק כולו.


שנית, בפועל מגמת המחירים בשוק הדיור השתנתה החל מתחילת השנה לכיוון עליית מחירים ואם נחלט את מחיר למשתכן מהסטטיסטיקה, אזי העלייה גבוהה אף יותר.


שלישית, שומה על מקבלי ההחלטות להעניק "פוש" הרבה יותר גדול לשוק הדיור ה"חופשי" בכלל ולהתחדשות עירונית בפרט, אחרת היצע הדיור לא יגדל, מה שיחזק את הביקושים הכבושים בשוק ויגרום בסופו של דבר למגמת עליות מחירים גורפת, בדומה למה שקרה במהלך העשור הקודם".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il