TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

דוראל אנרגיה: תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2021


דוראל
גידול של כ-19.3% בהכנסות תאגידי הפרויקטים ממכירת חשמל שהסתכמו בכ-12.4 מיליון ש"ח, לעומת כ-10.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד
ה-EBITDA של תאגידי הפרויקטים ברבעון צמח בכ-14.3% והרווח התזרימי המתואם - FFO, צמח בכ-10% לעומת הרבעון המקביל

בחברה נערכים לקראת הקמת פרויקטים בהיקפים של מאות מגה-וואט עוד השנה, וצופים כי פרויקטים נוספים בהיקפים נרחבים, יעברו משלבי הייזום לפיתוח מתקדם ומוכנות לבנייה

החברה הודיעה אתמול כי השלימה עסקת ענק עם מגדל ביטוח במסגרתו מגדל תשקיע כ-1.2 מיליארד ש"ח בפעילות דוראל אנרגיה בארה"ב. העסקה כוללת רכישת 20% מחברת הבת של דוראל בארה"ב, העמדת מסגרות אשראי לפעילות החברה והשקעות ישירות בפרויקטים

החברה מרחיבה את פעילותה באירופה עם כניסה לשוק האנרגיה המתחדשת בדנמרק וחתימת הסכם מסגרת לייזום פרויקטים סולאריים בהספק של כ-360 מגה-וואט ובהשקעה כוללת של כ-200 מיליון אירו. הפעילות בדנמרק מצטרפת לפעילות החברה באירופה בפולין, איטליה ורומניה בהספק מצטבר של כ-1,300 מגה-וואט (DC)

לאור הצמיחה המואצת, עדכנה דוראל את יעדי החברה לשנת 2025-2026 כלפי מעלה ולפיהם פעילות הקבוצה בייזום, פיתוח, הקמה והפעלה של מערכות אנרגיה מתחדשת בישראל ובחו"ל, תעמוד על היקף של כ-10,500 מגה-וואט, במקום היעד הקודם שעמד על 8,500 מגה-וואט

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "במהלך הרבעון המשכנו בעבודה האינטנסיבית שלנו בקידום הפרויקטים אותם אנו מפתחים, לצד איתור ומימוש מוצלח של הזדמנויות עסקיות חדשות. אנו חווים תנופה מאסיבית בקצב התקדמות הפרויקטים, בהיקפים של מאות מגה-וואט, שעוברים משלבי הייזום לפיתוח מתקדם ומוכנות לבנייה ופועלים להקמה של מתקנים רבים וגדולים עוד השנה. לאחרונה הפכה חברת הביטוח מגדל לשותפה בפעילות חברת הבת שלנו בארה"ב ואנו נערכים לקראת תחילת הקמת פרויקט הדגל שלנו באינדיאנה אשר נחשב לאחד מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בארה"ב, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית. עסקה חשובה זו מהווה עבורנו אבן דרך מרכזית בבניית הנוכחות שלנו בארה"ב כאשר היקף הפרויקטים שאנו מפתחים כיום בארה"ב מהווה כ-2% מהיקף המתקנים הסולאריים הצפויים לפעול בארה"ב בשנת 2035."


דוראל אנרגיה דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2021:

· ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-48.7 מיליון ש"ח לעומת כ-2.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהכנסות ממתן שירותי הקמה. ברבעון חל גידול של כ-19.3% בהכנסות תאגידי הפרויקטים ממכירת חשמל, שהסתכמו בכ-12.4 מיליון ש"ח לעומת כ-10.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות על בסיס IFRS Non-GAAP ברבעון הסתכמו בכ-9.4 מיליון ש"ח, גידול של כ-39.2% לעומת כ-6.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי המאוחד על בסיס IFRS Non-GAAPברבעון הסתכם בכ-3.6 מיליון ש"ח (ובנטרול פחת והפחתות כ-7.2 מיליון ש"ח), גידול של כ-49% לעומת כ-2.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
ה–EBITDA של תאגידי הפרויקטים גדל ברבעון בכ-14.3% והסתכם בכ-11.4 מיליון ש"ח לעומת כ-10 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התזרימי המתואם - FFO של תאגידי הפרויקטים גדל ברבעון בכ-9.6% והסתכם בכ-9 מיליון ש"ח לעומת כ-8.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלים הסתכם ברבעון בכ-2 מיליון ש"ח לעומת הפסד בסך של כ-1.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי על בסיס IFRS Non-GAAPברבעון הסתכם בכ-2.8 מיליון ש"ח (ובנטרול פחת והפחתות רווח של כ-0.8 מיליון ש"ח), לעומת הפסד של כ-2.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (ובנטרול פחת והפחתות רווח של כ-0.3 מיליון ש"ח).
הרווח הכולל המיוחס לבעלים ברבעון הסתכם בכ-5.8 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-0.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי המיוחס לבעלים של החברה האם נכון ליום 31.03.2021, הסתכם בכ-411.4 מיליון ש"ח לעומת כ-52.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד וכ-405.5 מיליון ש"ח ליום 31 בדצמבר 2020. הגידול בהשוואה ליום 31.12.2020 נובע בעיקר מהערכה מחדש של מתקנים פוטו-וולטאיים חדשים המוצגים בשווי הוגן יחד עם הרווח לתקופה.

התפתחויות עסקיות במהלך הרבעון ואחריו:
למועד זה, בבעלות חברות הקבוצה, יחד עם שותפים, פרויקטים בהפעלה מסחרית, שלבי הקמה, לקראת הקמה ו/או זכיה בהליכים תחרותיים, בהספק כולל של כ-1,514 מגה-וואט, פרויקטים נוספים בשלבי פיתוח מתקדם בהספק כולל של כ-982 מגה-וואט ופרויקטים נוספים בשלבי ייזום בהספק כולל של כ-3,862 מגה-וואט.

ארה"ב – מגדל ביטוח ודוראל אנרגיה הודיעו במאי 2021 על עסקת ענק להשקעה בפעילות דוראל אנרגיה בארה"ב, מעסקאות ההשקעה הגדולות ביותר אי-פעם בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת. מתווה העסקה כולל השקעה בסכום של כ-110 מיליון דולר, מרביתו במזומן וחלקו בכפוף לעמידה באבני דרך, בתמורה ל-20% בחברת הבת בארה"ב, Global Energy Generation LLC (Doral LLC). עוד במסגרת העסקה, מגדל ביטוח תיכנס כשותפה ישירה גם בחלקו הראשון (כ-480 מגה-וואט) של הפרויקט הסולארי הגדול של Doral LLC באינדיאנה, בהשקעה המוערכת בכ-100 מיליון דולר נוספים. Doral LLC תשמר החזקות רוב ושליטה בפרויקט. פרויקט אינדיאנה, אשר צפוי להיכנס להקמה במהלך שנת 2021, משתרע על שטח של
כ-50,000 דונם (כשטחה המוניציפלי של תל אביב-יפו), וסך הספקו מוערך בכ-1.6 ג'יגה-וואט. השלב הראשון של הפרויקט כבר זכה למרבית האישורים הנדרשים ואף נחתם לגביו לאחרונה הסכם מכירת חשמל מול AEP, אחת מחברות החשמל המובילות בארה"ב. בנוסף, מגדל ביטוח תעמיד ל-Doral LLC מסגרת אשראי בסך של 130 מיליון דולר נוספים על פי עקרונות שהוסכמו בין הצדדים. בסה"כ תקצה מגדל, במסגרת העסקה, סך של כ-355 מיליון דולר (כ-1.2 מיליארד ש"ח). היקף ההשקעות עשוי לגדול במאות מיליוני דולרים בטווח הנראה לעין עם הבשלתם של פרויקטים נוספים.

דנמרק - החברה הודיעה במאי 2021 על טריטוריה נוספת באירופה עם כניסה לשוק האנרגיה המתחדשת בדנמרק וחתימת הסכם מסגרת לייזום פרויקטים סולאריים בהספק של כ-360 מגה-וואט ובהשקעה כוללת של כ-200 מיליון אירו. דנמרק נמנית על הכלכלות המפותחות בעולם, בעלת דירוג AAA מסוכנויות הדירוג P&S, Fitch ו- Moody's. בנוסף היא נחשבת לאחת המדינות המפותחות באיחוד האירופי מבחינת שימוש באנרגיה מתחדשת בתמהיל הייצור שלה. המדינה קבעה לאחרונה מטרה להגיע ל- 100% מצריכת החשמל שלה ממקורות אנרגיה מתחדשת עד שנת 2050 וכן, להפחית את פליטות גזי החממה מייצור חשמל ב- 70% עד שנת 2030.

רומניה – בחודש מרץ 2021 הודיעה החברה על כניסה לשוק האנרגיה המתחדשת הרומני עם פרויקטי אנרגיה סולארית בהספק של כ- 300 מגה וואט ובהיקף השקעה של 200 מיליון דולר. שוק החשמל ברומניה נשען באופן היסטורי על מקורותיה הטבעיים של המדינה, כשעיקר הייצור מתבסס על מתקני פחם. התלות באנרגיה מזהמת, הגבירה את הצורך במעבר לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. על-פי הערכות נוכחיות ובהסתמך על מחקרי שוק שביצעה החברה שוק האנרגיה המתחדשת ברומניה צפוי לצמוח בהיקפים משמעותיים בשנים הקרובות, זאת לאחר שממשלת רומניה הציבה יעד לפיו 30.7% מייצור החשמל הכולל ייעשה באמצעות אנרגיה מתחדשת עד לשנת 2030.


אודות דוראל
דוראל אנרגיה היא מבין הקבוצות הוותיקות ובעלות הפריסה הרחבה בארץ בתחום הפוטו-וולטאי, ויש לה פעילות ענפה ומניבה עם כ-200 קיבוצים ובעלי קרקעות ברחבי הארץ. נכון ליום 31.3.2021, החזיקה קבוצת דוראל מערכות פוטו-וולטאיות בהפעלה מסחרית בישראל בהספק שלכ-81 מגה-וואט. נכון למועד פרסום הדוח, התווספו מערכות בהספק של כ-22 מגה-וואט, שהגיעו לשלב "מוכנות לסנכרון" או מוכנות לחיבור, כלומר סיימו למעשה את שלב ההקמה, כך שלצורך הפעלתם המסחרית נדרשות פעולות טכניות ופרוצדורליות בלבד, וסך ההספק של המערכות כאמור הינו כ-103 מגה-וואט. החברה מחזיקה במערכות אלו יחד עם קיבוצים, במסגרת הסכמים ארוכי טווח ובהתאם להסדרות השונות, והיא שוקדת על הקמתם של מגוון פרויקטים פוטו-וולטאיים נוספים. כמו כן, הקבוצה ממשיכה לפעול להקמת מיזמים במגוון טכנולוגיות נוספות, לרבות אנרגיית רוח, ביו-גז וטיפול בפסולת ובשפכים.

דוראל מובילה את תחום אגירת האנרגיה בישראל, לאחר זכייה בשני מכרזי רשות החשמל, בהיקף זכייה מצטבר השקול לכ-750 מגה-וואט (DC), ובשילוב קיבולת אגירה - היקף מצטבר של כ- 1,200 מגה-וואט שעה לפחות.

צבר הפרויקטים של דוראל עומד על כ-6 ג'יגה-וואט, מתוכו כ-3 ג'יגה-וואט בארה"ב והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק). דוראל עדכנה את היעדים לשנת 2025-2026 לפיהם תסתכם פעילות הקבוצה בייזום, בפיתוח, בהקמה ובהפעלה של מערכות אנרגיה מתחדשת בישראל ובחו"ל, להיקף של כ-10,500 מגה-וואט.

החברה השלימה ביוני 2020 את הנפקת המניות הראשונה שלה לציבור (IPO), אשר במסגרתה גייסה כ-126 מיליון ש"ח ובחודש אוקטובר 2020 ביצעה הנפקה נוספת בה גייסה כ-190 מיליון ש"ח נוספים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il