TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

נופר אנרגיה מסכמת את הרבעון הראשון עם תנופת צמיחה משמעותית בפעילות העסקית


נדב טנא מנכל נופר אנרגיה. צלם: זאב סונא
וגידול חד בפרמטרים הפיננסיים ומדווחת הבוקר על חתימת עסקה משמעותית בשוק האנרגיות המתחדשות האמריקאי
החברה מציגה גידול חד בהיקף הפרויקטים המחוברים לכ-154 מגה-ואט, צמיחה של 97% ביחס למועד התשקיף
הספק הפרויקטים המצויים בהקמה צמח משמעותית לכ-663 מגה-ואט, גידול של 111% ביחס למועד התשקיף
הכנסות החברה זינקו לכ-78.6 מיליון ₪ במהלך הרבעון הראשון, גידול של 148% ביחס להכנסות ברבעון המקביל ב-2020
החברה חתמה על הסכם לרכישת 67% מהזכויות בחברת "Blue Sky", העוסקת בייזום, פיתוח, ניהול הקמה והחזקה של פרויקטים סולאריים על גגות מבנים מסחריים ומערכות אגירה בארה"ב תמורת סך כולל של כ-91 מיליון דולר
"נופר אנרגיה" פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון בשנת 2021, ומציגה צמיחה משמעותית בהיקפי הפעילות ובפרמטרים הפיננסיים:
היקף הפרויקטים המחוברים צמח ל-154 מגה-ואט, גידול של 97% ביחס למועד התשקיף (אשר מתבסס על דוחות 06/2020)
היקף הפרויקטים המצויים בהקמה זינק לכ-663 מגה-ואט, צמיחה של 111% בהשוואה למועד התשקיף
סך ההספק של הפרויקטים הבשלים עומד על 1,168 מגה-ואט, גידול של 69% בהשוואה למועד התשקיף
ההכנסות השנתיות הצפויות ממכירת חשמל לאחר חיבור הפרויקטים הבשלים לרשת גדל לכ-635 מיליון ₪, צמיחה של 100% ממועד התשקיף
הכנסות החברה במהלך הרבעון הראשון זינקו לכ-78.6 מיליון ₪, גידול של 148% ביחס להכנסות הרבעון המקביל ב-2020
הרווח הגולמי של החברה במהלך הרבעון גדל לכ-9.6 מיליון ₪, צמיחה של 215% בהשוואה לרווח הגולמי ברבעון המקביל ב-2020
הרווח הנקי של החברה במהלך הרבעון עומד על כ-1.3 מיליון ₪ בהשוואה להפסד ברבעון המקביל ב-2020
בנוסף, החברה דיווחה הבוקר על חתימת הסכם לרכישת 67% מהזכויות בחברת "Blue Sky", העוסקת בייזום , פיתוח, רישוי, תכנון, ניהול, הקמה והחזקה של פרויקטים סולאריים על גבי גגות מבנים מסחריים ומערכות אגירה בארה"ב תמורת סך כולל של כ-91 מיליון דולר. מדובר בכניסה ראשונה של החברה לפעילות בשוק האנרגיות המתחדשות בארה"ב ובהרחבה משמעותית של פעילותה הגלובאלית, בהתאם לתוכניתה האסטרטגית.
חברת Blue Sky"" מתמקדת בשיתופי פעולה עם גופים עתירי נדל"ן מסחרי, בהקמת מערכות סולאריות על גגות נכסיהן ובמכירת החשמל המיוצר בהן לשוכרי חברות הנדל"ן. זהו סגמנט המאופיין ברווחיות ובתשואות גבוהות משמעותית מהמקובל בשוק, כאשר תעריף מכירת החשמל במערכות אלו מבוסס על תעריף ה-Retail, הגבוה משמעותית מתעריפי ה-Wholesale (התעריף הסיטונאי המקובל בהסכמי PPA). התעריף הממוצע של המערכות המחוברות של Blue Sky"" עמד בשנת 2020 על כ-19 סנט לקוט"ש, והיא מתמקדת בעיקר באזורים בהם תעריפי החשמל ו/או מחירי התעודות הירוקות גבוהים מהממוצע בשוק.
להערכת החברה, המודל הייחודי של חברת "Blue Sky", שיתופי הפעולה עם חברות הנדל"ן המובילות והסינרגטיות הגבוהה לניסיון ולפעילות "נופר אנרגיה" בשוק הגגות בישראל, יביאו להרחבה משמעותית של פורטפוליו הפרויקטים של החברה הנרכשת ולהקמה של מאות מגה-וואטים נוספים בתשואות גבוהות במהלך השנים הקרובות.
כיום מחזיקה "Blue Sky" בפורטפוליו פרויקטים סולאריים ומערכות אגירה בהפעלה מסחרית, הקמה, לקראת הקמה ורישוי בהספק כולל של כ-82 מגה-ואט. בנוסף, התקשרויות ושיתופי פעולה של החברת הנרכשת עם מספר רב של גופים מובילים עתירי נדל"ן מסחרי צפויים לאפשר הקמת מאות מגה-ואטים נוספים במהלך השנים הקרובות.
בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, נופר אנרגיה תרכוש מ-" "Blue Skyומהמייסדים 67% מהזכויות בחברה הנרכשת, ותשלם תמורתן סך כולל של 26 מיליון דולר, מתוכו סך של 20 מיליון דולר ישולם ל-"Blue Sky" וסך של 6 מיליון דולר ישולם למייסדים. בנוסף, תעמיד נופר אנרגיה מסגרת אשראי בסך של עד 65 מיליון דולר, אשר תשמש למימון הוצאות שוטפות, עלויות פיתוח, והקמה של פרויקטים ב- Equity IRRגבוה שלא יפחת מ-13.5%. כספי ההלוואה שיימשכו ממסגרת האשראי יישאו ריבית בשיעור של 9%, אשר תצטבר מידי רבעון לקרן ההלוואה, ייפרעו על בסיס Cash sweep מתוך התזרים הפנוי נטו של החברה הנרכשת ויובטחו בשעבוד על נכסיה ועל זכויות המייסדים.
עסקה זו הינה מהלך כניסה משמעותי לפעילות בשוק האמריקאי, המבוצע בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה לשווקים גלובאלים חדשים, בין היתר תוך התמקדות בסגמנט הסולארי המסחרי (I&C), אשר על-פי ההערכות צפוי לגדול בשנת 2021 ב-25% בהשוואה לשנת 2020, בין היתר, כתוצאה ממדיניותו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המטיבה ביחס לקידום אנרגיות מתחדשות, ובפרט הארכת הטבות המס הפדראליות שבוצעו בסוף 2020. "נופר אנרגיה" צופה כי חברת "Blue Sky" תהפוך לאחת המרכזיות בקבוצה במהלך השנים הקרובות.
נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה":
"אנו פותחים את 2021 עם רבעון יוצא מהכלל שתוצאותיו מביאות לידי ביטוי את אסטרטגית הצמיחה המהירה של החברה בשווקים ובסגמנטים המאופיינים בקצב צמיחה משמעותי וברווחיות גבוהה, בהם יש לחברה יתרון יחסי. הגידול המהיר במהלך החודשים האחרונים משתקף היטב בהכפלת כמות הפרויקטים המחוברים לרשת החשמל ובתנופת הקמות של מאות פרויקטים בהספק של כ-635 מגה-ואט אשר יחוברו לרשת החשמל עד סוף 2022. במהלך החודשים הקרובים נמשיך במגמת ההתרחבות המואצת בארץ ובחו"ל תוך התבססות על יכולות הצמיחה המשמעותיות של הפלטפורמות השונות אשר בבעלותנו.
רכישת חברת "Blue Sky" היא נדבך חשוב נוסף ביישום אסטרטגית הצמיחה של החברה, ואני משוכנע מעל לכל ספק שהשילוב בין הסגמנט הרווחי בו היא פועלת, המודל העסקי הייחודי שפיתחה, הרמה הגבוהה של מנהליה ועובדיה וכן הסינרגיה לפעילותה ולניסיונה של "נופר אנרגיה" בתחום הגגות הסולאריים יביאו לצמיחה אדירה וליישום מאות מגה-וואטים בתשואה דו-ספרתית במהלך השנים הקרובות. נמשיך לשקוד על הרחבה והעמקה של אחיזתנו הגלובאלית באמצעות כניסה לחברות עם פוטנציאל צמיחה גבוה, הפועלות בסגמנטים המאופיינים ברווחיות גבוה ובעלות סינרגיה לפעילותה של נופר אנרגיה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il