TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי


דויטשה בנק
לחץ התשואות כלפי מעלה מורגש גם באירופה
הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג:
מינוס 0.1% : לחץ התשואות כלפי מעלה מורגש גם באירופה

תמונת המצב בשווקים:
תשואות אגרות החוב הממשלתיות צפויות להישאר בפוקוס עם התפתחותו של שבוע המסחר לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן PCE ביום שישי הקרוב כאשר שווקי המניות מפגינים עצבנות. לחצים על רמות הביקוש בקרב הצרכנים עשויים להשתקף בנתון ביטחון הצרכנים שיפורסם מחר יחד עם מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי. בגרמניה אנו נקבל את מדד ביטחון הצרכנים של GFK ביום רביעי אך תשומת לב רבה יותר תוקדש לסקר IFO למצב העסקים שיפורסם מחר לאור נתון ה-PMI האחרון שהצביע על תמונה מעורבת. ביבשת אסיה לא צפויים יותר מידי נתונים השבוע אך נתון ייצור תעשייתי בסין ביום חמישי ומדד המחירים לצרכן בטוקיו ביום שישי יזכו לתשומת לב מצד המשקיעים יחד עם מעקב אחרי מצב נגיף הקורונה בקרב כלכלות ביבשת אסיה. בגזרת הבנקים המרכזיים צפוי שבוע שקט למעט החלטות הריבית של הבנק המרכזי של אינדונזיה ביום שלישי והבנק המרכזי הקוריאני ביום חמישי. המטבעות הקריפטוגרפים עשויים להיסחר גם השבוע בתנודתיות רבה.

יומן אירועים כלכליים:
שני:
ארצות הברית-מדד הפעילות הכלכלית של הפד שלוחת שיקאגו(מאי).
שלישי:
גרמניה- סקר IFO(מאי), תוצר לרבעון ה-1.
ארצות הברית-מדד ביטחון הצרכנים(מאי).
רביעי:
שוויץ-מדד הציפיות של ZEW (מאי).
חמישי:
גרמניה-מדד ביטחון הצרכנים של GFK(מאי).
ארצות הזמנות מוצרים ברי קיימא(אפריל).
שישי:
יפן-מדד המחירים לצרכן של טוקיו(מאי).
גוש היורו- ביטחון הצרכנים והעסקים(מאי).
ארצות הברית- מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן(מאי), מדד מנהלי הרכש של שיקאגו(מאי),מדד המחירים לצרכן PCE(אפריל) .

עדכון בנוגע לשווקים: מניות ותשואות עולות
שווקי המניות ממשיכים להיות תחת לחץ כאשר מדד האס אנד פי 500 רשם ירידה של 0.2% בשבוע האחרון. עד כה חששות בנוגע לאינפלציה לא תורגמו לעליות גדולות בתשואות אגרות החוב כאשר הקפיצה לאחר פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה ביום רביעי האחרון הביאו לקפיצה רגעית בתשואות. אגרת החוב של ארצות הברית ל-10 שנים נסחרת בתשואה של 1.62 אחוז הבוקר. תשואות אגרות החוב במדינות הליבה של אירופה ממשיכים במגמת העלייה כאשר אגרת החוב של גרמניה ל-10 שנים נסחרת ברמה של מינוס 0.1% לעומת רמה של מינוס 0.38 אחוז בחודש מרץ האחרון. עד כה שווקי הקרדיט נראים רגועים בנוגע לתזוזות בשווקי אגרות החוב הממשלתיות אך הרעיון של ריביות גבוהות יותר בעתיד כופה רוטציה סקטוריאלית בקרב שווקי המניות(לא רק בנוגע לסקטור הטכנולוגיה) שעוברים שלב של קונסולידציה.
שורה תחתונה: שווקי המניות ממשיכים להנות מרוח גבית של תחזית הצמיחה הכלכלית אל תנודתיות בטווח הקצר אפשרית.

כלכלת ארצות הברית: הצרכנים שוב במוקד
פרוקטוקלים מישיבת הפד האחרונה אישרו את הנחת המוצא כי הפד ימשיך לנקוט במדיניות מרחיבה והשווקים עיכלו במהירות את החדשות הלא מפתיעות שחברי הפד שוחחו ביניהם על האפשרות של צמצום תוכנית הרכישות. הנתון הבא בנוגע לאינפלציה הוא נתון מדד המחירים לצרכן PCE לחודש אפריל שעשוי להיות ברמה של מעל 2 אחוז פעם נוספת. הנחת המוצא של השווקים שלחצי האינפלציה הם כתוצאה של חוסר איזון בין הביקוש לשרשראות האספקה(מחסור בחומרי גלם לייצור) כאשר צד ההיצע נמצא מחוץ לתחום שליטתו של הפד. בגזרת הביקוש תשומת הלב תופנה לעבר מדד ביטחון הצרכנים מחר ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום חמישי שיספקו נקודת מבט אלטרנטיבית לגבי לחצים של פתיחת הכלכלה מחדש.
שורה תחתונה: נתונים חיוביים בנוגע לביטחון הצרכנים צפויים אך הפוקוס בנוגע לאינפלציה צפוי להמשיך להיות ממקוד בבעיות בצד ההיצע.

קורונה ויבשת אסיה: היקף החיסונים בפיגור
המשך ההתקדמות של מבצע החיסונים באירופה ובארצות הברית(למרות חשש ממוטציות) עומד בניגוד לסגרים נוספים ביבשת אסיה. ישנם תקוות כי הגל השני של נגיף הקורונה בהודו נמצא מעבר לשיא אך התפרצויות קטנות יותר ברחבי היבשת גורמים להפרעות ונזקים כלכליים. הטלת סגרים מחדש ביפן מקשיחה את עמדות הציבור בנוגע לקיום האולימפיאדה שאמורה לצאת לדרך ב-23 ביולי. בטאיוואן שוקלים להרחיב את הסגר לערים נוספות מעבר לאזור Taipei הובילה לחשש בנוגע להפרעות בסקטור ייצור השבבים והוביל לירידות חדות במדד Taiex בתחילת המסחר בשבוע האחרון. נושא אחד פה כמו בשאר יבשת אסיה הוא היצע החיסונים והתקדמות איטית של מבצע החיסונים. סינגפור היא מובילת היבשת(באזור 30 אחוז מן האוכלוסייה מחוסנת) אך מדינות אחרות מפגרות מאחור כמו דרום קוריאה(8 אחוז מן האוכלוסייה). הבנק המרכזי הקוריאני צפוי להצביע על חששות בנוגע לנגיף הקורונה בהצהרתו לאחר סיום הפגישה שלו ביום חמישי למרות שהנתונים הכלכליים האחרונים עדיין מצביעים על התאוששות הביקוש ולכן המדיניות של הבנק צפויה להישאר יציבה.
שורה תחתונה: שיעור חיסון נמוך ביבשת אסיה מותיר את הכלכלות פגיעות לסגרים אך סביבת הביקוש החיצונית נותרה חזקה.

התאוששות באירופה : קשיי גדילה
נתוני מדדי מנהלי הרכש-PMI שפורסמו באירופה ביום שישי האחרון המשיכו לתמוך באמונה של המשך ההתאוששות הכלכלית ביבשת. מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור עמד על 62.8 (לעומת 62.9 בחודש אפריל) כאשר מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים עמד על 55.1, הנתון הגבוה ביותר מזה 35 חודשים ועלייה לעומת רמה של 50.5 בחודש אפריל. יחד עם זאת מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור בגרמניה הגיע מתחת לתחזיות כאשר תתי הסגמנטים במדד מצביעים על תמונה מעוררת דאגה כמו עלייה מהירה מאוד בחומרי הגלם הנדרשים לייצור כאשר מגמה זו מתפשטת גם לסקטור השירותים. דוח היציבות הפיננסית החצי שנתי של הבנק המרכזי האירופי פורסם בשבוע שעבר לא הצביע על תמונה מרגיעה למדי. הדוח הצביע על דאגה בנוגע לחוב הקונצרני במיוחד בקרב כלכלות עם חשיפה גבוהה לסקטור השירותים כמו גם סקטור בנקאות עם רווחיות נמוכה חשוף להפסדי אשראי במקרה של פשיטות רגל עתידיות. עליית התשואות האחרונה בהחלט עשויה לתרום לתרחיש זה. הבנק המרכזי האירופאי יערוך את פגישתו הבאה ב-10 ליוני והוא ינהג בזהירות באשר למועד בו יתחיל בצמצום תוכנית הרכישות שלו שתוקפה כרגע הוא עד מרץ 2022. נשיאת הבנק לאגארד אותתה בסוף השבוע האחרון שהיא מאמינה כי לחצי האינפלציה יתגלו כזמניים.
שורה תחתונה: לחצים על ההתאוששות הכלכלית באירופה מתגלים כאשר עליית תשואות אגרות החוב מוסיפה ללחצים אצל חברי הבנק המרכזי האירופאי: מדיניות מוניטרית זהירה צפויה.

זהב: האינפלציה לא הסיפור היחידי
מחיר הזהב רשם עליות בשבועות האחרונים אל מול סביבת רקע של חששות בנוגע לאינפלציה. המחיר הנוכחי שלו של 1886 דולר לאונקיה מהווה עלייה לעומת רמה של 1684 שרשם בסוף חודש מרץ אך עדיין נמוך מהגבוה של 2070 דולר לאונקיה באוגוסט 2020. בנוסף לתמיכה שמקבל הזהב מן האינפלציה, מחקרים אחרונים הראו כי ירידות של מטבעות קריפטוגרפים בשבועות האחרונים הובילו מנהלי השקעות לשקול מחדש השקעה בזהב. אינדיקטורים של התעניינות משקיעים בזהב(החזקות תעודות סל) לא משקפים עדיין את מהלך העליות האחרון ונמצאים מתחת לרמות של השיא באמצע שנת 2020. עליית התשואות של אגרות חוב ממשלתיות ומכשירי חוב שונים בהתחשב שכל שאר הפרמטרים יותרו ללא שינוי יהוו משקולת על עלייה נוספת של מחיר הזהב במיוחד אם השווקים ימשיכו להאמין בנרטיב של הבנקים המרכזיים כי האינפלציה האחרונה היא זמנית בלבד והמגמה תשתנה בטווח הבינוני.
שורה תחתונה: העלייה האחרונה במחיר הזהב נתמכה על ידי האינפלציה וירידות במטבעות הקריפטוגרפים אך עלייה נוספת נראית מוגבלת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il