TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק: השיחות להפסקת אש בפוקוס


דויטשה בנק
סביר להניח כי מדדי מנהלי הרכש בסקטור התעשייה והשירותים ישקפו כבר חולשה מסוימת בשבועות הראשונים של חודש מרץ לאור מחירי האנרגיה הגבוהים
מערכת טלנירי | 22/3/22, 09:38
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג

תמונת המצב בשווקים:
השווקים ימשיכו להתמקד בהתקדמות כלשהי במגעים להפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה. בגוש היורו אנו נקבל נתונים ראשוניים של מדד מנהלי הרכש ביום חמישי הקרוב. סביר להניח כי מדדי מנהלי הרכש בסקטור התעשייה והשירותים ישקפו כבר חולשה מסוימת בשבועות הראשונים של חודש מרץ לאור מחירי האנרגיה הגבוהים. בארצות הברית, הפד סיפק את העלאת הריבית כפי שהיה מצופה ממנו. הנתונים השבוע עבור מכירות בתים חדשים לחודש פברואר ייתנו לנו אינדיקציה להיחשלות הביקוש בשוק הדיור לאור העלייה במחירי התפוקה והריבית על המשכנתאות. בסין קובעי המדיניות מתכננים תוכניות תמריצים גדולות יותר על מנת לייצב את הסנטימנט בשווקים הפיננסיים שנפגע כתוצאה מסגרים חדשים והחשש ממחיקת החברות הסיניות מהמסחר בחול.

יומן אירועים כלכליים:
רביעי:
בריטניה- מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים ליצרן (פברואר).
ארצות הברית - מכירות בתים חדשים (פברואר).
חמישי:.
ארצות הברית וגוש היורו- נתונים ראשוניים מדד מנהלי הרכש (מרץ).
ארצות הברית- תביעות אבטלה שבועיות (עבור השבוע של ה-19 במרץ).
שישי:
בריטניה- מדד ביטחון הצרכנים של GFK (מרץ), מכירות קמעונאיות (פברואר).
גרמניה- מדד סנטימנט העסקים של IFO (מרץ).
ארצות הברית- מכירות בתים בהמתנה (פברואר).

המשא ומתן נמשך (יש לעקוב מקרוב אחרי התוצאות)
במהלך השבוע האחרון דיווחים על התקדמות אפשרית במשא ומתן לסיום המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הביאה לניצוץ של אופטימיות. נכון להצהרות מצד שתי המדינות התקרבות בין שתי המדינות התרחשה. בקו ישר להצעה הרוסית, אוקראינה תכריז על עצמה כניטרלית כמו שוודיה או אוסטריה. שתי המדינות הללו אינן חברות בברית נאט"ו אך הן חלק מן האיחוד האירופי. יחד עם זאת אוקראינה דורשת ערבויות ביטחוניות בתמורה ועד כה לא ברור מי יכול לספק ערבויות שכאלה. כפי שהצהירה הקרן המוניטרית הבינלאומית-IMF, המלחמה במזרח אירופה פוגעת בצמיחה הכלכלית העולמית ומביאה לעלייה באינפלציה בעולם.
שורה תחתונה: במלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הטון בצד הרוסי משתנה לראשונה והגעה להבנה דרך משא ומתן לא נראית כאפשרות מרוחקת כפי שהיה נראה בתחילת הקונפליקט. יחד עם זאת יש להמתין ולראות האם הסכם שכזה אכן יתממש.

ארצות הברית: העלאת הריבית הראשונה של הפד התרחשה, ההשפעה על שוק הדיור תיראה בעתיד
שווקי המניות בארצות הברית המשיכו את התגובה החיובית שלהם להעלאת הריבית האחרונה של הפד ביום רביעי בשבוע שעבר בשיעור של 0.25%. מסיבת העיתונאים של נגיד הבנק פאואל הרגיעה את המשקיעים שהפד מתכוון לקחת ברצינות את הניסיון שלו להילחם באינפלציה הגואה כאשר 6 העלאות ריבית נוספות מתוכננות השנה. לאור העובדה כי ישנה עלייה במחירי התפוקה ובריבית על המשכנתאות, הנתון השבוע עבור מכירות בתים חדשים לחודש פברואר (הצפי ל-815 אלף יחידות לעומת 801 אלף בחודש הקודם) ייתן לנו אינדיקציה נוספת האם הביקוש בשוק הדיור מתחיל להילחש לאחר נתון חלש בחודש ינואר.
שורה תחתונה: לאחר העלאת הריבית הסימבולית בשבוע שעבר, הפד צפוי להמשיך בתוכנית שלו להעלאות ריבית נוספות בהמשך השנה. בינתיים ייקח זמן מה לראות את ההשפעה של הריבית הגבוהה יותר על הכלכלה הריאלית.

גוש היורו: אי ודאויות עולות מהקונפליקט באוקראינה
ביום חמישי נקבל את הנתון הראשוני של מדדי מנהלי הרכש לחודש מרץ. לאור העובדה כי הם תופסים את ההשפעה לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה, הם יזכו לניתוח צמוד מצד המשקיעים עבור סימנים להשפעות הכלכליות מצד מחירי האנרגיה הגבוהים והשיבוש הנוסף לשרשראות האספקה. אירופה צפויה לספוג מכה קשה יותר בהשוואה לאזורים אחרים לאור הקרבה הגיאוגרפית שלה, התלות האנרגטית וקשרים מסחריים הדוקים יותר. העלייה החדה במחירי האנרגיה עשויה להחליש עוד יותר את הביקוש באירופה מה שיוביל לצמיחה כלכלית חלשה ובאופן כללי ללחצים אינפלציוניים נמוכים. השיקולים הללו נלקחו בחשבון על ידי הבנק המרכזי האירופי בהחלטתו האחרונה ותומכים בגישה הפחות ניצית של הבנק בניגוד לבנקים מרכזיים אחרים. יפן וארצות הברית צפויות להרגיש תגובה מאוחרת יותר ופחות חריפה כתוצאה מהשלכות לא ישירות דרך מחירי סחורות גבוהים יותר וצמיחה כלכלית גלובלית איטית יותר. השחקנים בשווקים יעקבו אחר ההתפתחויות מקרוב ומחירי הנכסים תלויים האם אנו לקראת תרחיש סל סטגפלציה או צמיחה עם אינפלציה. אי הוודאויות צפויות להימשך ולכן יש להשאיר את פרמיית הסיכון גבוהה ולהכביד על השווקים הפיננסיים.
שורה תחתונה: התלות האנרגטית של אירופה ברוסיה הופכת אותה לאזור המושפע ביותר מבחינה כלכלית. מדדי מנהלי הרכש השבוע צפויים להיות תחת מעקב צמוד לסימנים על הצמיחה הכלכלית והמחירים.

סין: צעדים תומכים יותר צפויים
הסנטימנט בשווקים בסין זכה בשבוע שעבר לתמיכה חזקה על ידי רצון הממשלה להוציא לפועל יותר תמריצים כלכליים. זה הגיע כתוצאה מגידול במספר הנדבקים בקורונה והסגרים בעקבותיהם, החשש ממחיקת מניות ADR שנסחרות בחול והמשך ההידוק הרגולטורי. הצעדים התומכים המיידיים עשויים לכלול מדיניות מוניטרית להביא לגידול בצמיחת האשראי כמו גם הנחיה לחברות השקעה ממשלתיות להגדיל את שיעור האחזקות במניות במהלך החולשה בשווקים. המשך המדיניות של אפס הדבקה בסין בנוגע לקורונה ממשיכה לגבות מחירים כלכליים כבדים. שתיים מהערים הגדולות במדינה היו תחת סגר מלא או חלקי. הפעילות התעשייתית עשויה להיפגע בצורה קשה בשבועות הללו לאור הסגרים.
שורה תחתונה: הסנטימנט בשווקים נתמך על ידי ציפיות לצעדי מדיניות מקלים.תוכניות תמריצים ספציפיות מתוכננות.

ניקל: השורט הגדול(סקוויז)!
רוסיה אחראית לכ-6% מתפוקת הניקל המוזקקת העולמית. חשוב מכך היא אחראית לכ-16% מתפוקת הניקל ברמה 1 מה שהופך אותה ליצואנית מספר 1 של סוג הסחורה הזאת. מחירי הניקל עלו בהדרגה מאז התקיפה הרוסית ב-24 לפברואר. העלייה הזאת הביאה לעלייה בקריאת ביטחונות שגרמה לשורט סקוויז על מנת לכסות את הביטחונות. האירוע הזה של סגירת פוזיציות השורט הביא למשבר נזילות שהגיע לשיא ב-7 למרץ כאשר היה קשה למצוא מוכרים ולעלייה במחיר לרמה של 50 אלף דולר לטון מרמה של 30 אלף דולר לטון. מבחינה גלובלית השימוש בניקל לאור האימוץ של מכוניות חשמליות גדל בצורה אקספוננציאלית בשנת 2021, המספר של סוללות רכבים חשמליות על הכבישים גדלה ב-113%. ניקל יהיה הכרחי גם עבור המעבר לייצור חשמל נקי ואנרגיה מתחדשת.
שורה תחתונה: כמו כל המכשירים הפיננסיים כרגע, התנודתיות במחירי הניקל תהיה תלויה על הפעילות הרוסית והסגרים בסין.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il