TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תוצאות דרמטיות בכנס האונקולוגיה האירופי


סרטן השד
התרופה "אנהרטו" הצליחה להפחית ב-72% את התקדמות סרטן השד הגרורתי
מערכת טלנירי | 19/9/21, 09:19
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
התרופה "אנהרטו" הצליחה לעכב את פי 3.5 את משך התקדמות המחלה של חולות סרטן שד גרורתי בהשוואה לתרופה הטובה ביותר שקיימת כיום. מדובר בפריצת דרך חסרת תקדים מפני שעל פי תוצאות המחקר שהוצגו היום, הטיפול ב"אנהרטו" הוכיח את פרק הזמן הארוך ביותר בעיכוב אפילו יותר מזה שהוצג במחקר ההיסטורי של ההרצפטין

תוצאות מחקר חדש שמתפרסם אתמול (יום שבת) בכנס האונקולוגיה האירופי (ESMO) עשויות להוביל למהפכה בטיפול בסרטן השד הגרורתי. תוצאות המחקר הוכיחו את העיכוב הגדול ביותר בהתקדמות המחלה אצל החולות – אפילו יותר מהטיפול הרצפטין, אשר נחשב כפריצת דרך היסטורית. המחקר הוצג במושב המרכזי של הכנס השמור למחקרים הבולטים ביותר השנה.
במחקר (שלב 3) השתתפו 524 חולות סרטן שד גרורתי מסוג HER2 מרחבי העולם. כלל החולות נמצאות בשלבים מתקדמים של המחלה אחרי סדרת טיפולים (קו טיפול) אחת לפחות והגיל הממוצע היה 54. החולות חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: קבוצה אחת (שכללה 263 חולות) קיבלה את הטיפול המקובל כיום "קדסיילה" וקבוצה שניה (שכללה 261 חולות) קיבלו תרופה חדשה – "אנהרטו". החוקרים עקבו אחר החולות על מנת לבדוק האם המחלה שלהן התקדמה.
על-פי הממצאים שפורסמו היום, התרופה "אנהרטו" הצליחה להפחית את התקדמות המחלה ב-72% בהשוואה לתרופה "קדסיילה". ההבדלים בין שתי קבוצות החולים הם מובהקים ונחשבים למשמעותיים מאוד בטיפול בסרטן בכלל ובסרטן גרורתי בפרט, לבטח כשמדובר בהשוואה ישירה בין תרופה חדשה לטיפול הטוב ביותר שמוצע כיום לאותן חולות.
על פי החוקרים, משך עצירת המחלה בקרב החולות שקיבלו "אנהרטו" עמד על 25.1 חודשים לעומת 7.2 חודשים בלבד בקרב החולות שקיבלו "קדסיילה" (פי 3.5!!). בנוסף, גם שיעור החולות שהגיבו לטיפול היה שונה בין שתי הקבוצות: כ-80% מכלל החולות בקבוצה שקיבלה את אנהרטו הגיבה לטיפול, לעומת 34% בלבד בקרב הקבוצה שקיבלה קדסיילה.
סרטן שד היא מחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב נשים בעולם. כשהמחלה מתגלה בשלב מוקדם, שיעורי הריפוי גבוהים. לעומת זאת, בסרטן שד גרורתי הסיטואציה הופכת למורכבת יותר ושיעורי הריפוי נמוכים באופן משמעותי. מעל ל-1,000 נשים בישראל נפטרות מדי שנה מהמחלה ורק 27% מהנשים עם סרטן שד גרורתי שורדות יותר מ-5 שנים.
אחד מסוגי המחלה הוא סרטן שד גרורתי מסוג - "HER2" כלומר שבגידול עצמו יש ביטוי יתר של חלבוןHER2 . אחת מארבע נשים החולות בסרטן שד תאובחן בסוג הזה של המחלה. מדובר בסרטן אגרסיבי המשפיע על איכות חיי המטופלת וסיכויי הארכת חייה. כיום הטיפול הקיים לחולות בשלב גרורתי של המחלה הוא כימותרפיה עם הרצפטין בשלב הראשון ולאחר התקדמות המחלה – טיפול בקדסלייה.
החוקרים הגיעו למסקנה שהתרופה "אנהרטו" הוכיחה יעילות גבוהה ומובהקת סטטיסטית ולתוצאות המחקר יש משמעות קלינית משמעותית. לדבריהם, המחקר עשוי להוביל לשינוי דרמטי באופן הטיפול בכל העולם בחולות סרטן שד גרורתי מסוג HER2.
הטיפול "אנהרטו" של חברת אסטרהזניקה אושר בשנה שעברה במהלך בזק ע"י ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) לאור תוצאות חסרות תקדים במחקר שלב 2 על חולות שמיצו את כל אפשרויות הטיפול. התרופה מהווה מעיין "טיל מונחה מטרה" – נוגדן אליו מוצמד טיפול כימותרפי אשר מתפרק בגוף בסביבת הגידול בלבד. הטיפול הוגש גם לדיוני ועדת סל התרופות שצפויה להתחיל את עבודתה בשבועות הקרובים.

ד"ר נעה אפרת בן ברוך, יו"ר קבוצת השד באיגוד האונקולוגי הישראלי: "הנתונים שהוצגו בכנס מלהיבים. זו פריצת דרך משמעותית שאי אפשר להמעיט בה. מדובר בתרופה חדשה ומרתקת שהוגשה לסל התרופות השנה. החולות שבמחקר הן חולות עם שקבלו לפחות קו טיפול אחד לסרטן שד גרורתי ו 50% מהן קבלו יותר מקו טיפולי אחד. אצל 76% מהחולות עם התרופה החדשה מחלתן לא התקדמה יותר משנה, לעומת 34% מהחולות שקבלו את התרופה הוותיקה יותר. אנהרטו נותנת תשובה הרבה יותר טובה לחולות מהאופציות הקיימות. אלו תוצאות מרשימות בכל קנה מידה. הוספנו כאן אפשרות טיפולית שנותנת משך חיים משמעותי לחולות. במחקר לא נמצאו מקרים של תופעות לוואי משמעותיות וביחוד לא נמצאו מקרים משמעותיים של מחלת ריאות שנצפתה במחקרים מוקדמים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il