TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

תגובות למסמך המדיניות של הרשות להתחדשות עירונית


ישראל יעקב צילום שלומי יוסף
התוכנית אינה נותנת מענה מספק לבעלי חנויות ושטחי מסחר
עו"ד זיו כספי שותף מייסד במשרד גינדי כספי מציין כי תמורות של 12 מ"ר בפרויקטי פינוי בינוי כבר מקובלות במספר ערים ומדובר במהלך שלטווח הארוך יתרום לוודאות בשוק ויסייע ליזמים לקדם הסכמים מול הדיירים. גם קביעתה של תקופת מעבר של שלוש שנים היא נכונה אם כי לא בטוח שהיא תיתן מענה לפרויקטים בהם כבר נחתמו הסכמים אך טרם הגיעו לועדות התכנון. הפחתת תמורות אחרי חתימת הסכם בעייתית מאוד ויכולה לגרום לביטול פרויקטים. כמו כן התוכנית אינה נותנת מענה מספק לבעלי חנויות ושטחי מסחר. תמורה של שטח תמורת שטח לחנות היא לא מספקת והיא מתכון לעצירת פרויקטים. הדרך הנכונה לפצות עסקים פעילים היא באמצעות בינוי פינוי שיאפשר להעתיק את העסק , שלעיתים מפרנס מספר משפחות, מבלי להפסיק את פעילותו לתקופת הבינוי.

קבלני החתימות מורידים את הריווחיות הקטנת הדירה ל-12 מ"ר תעלה אותה בחזרה

לדברי שמאי המקרקעין ישראל יעקב, "כיום יזמים נאלצים לרכוש מקבלני חתימות מתחמים המיועדים לפינוי בינוי. מדובר בעלויות של עשרות מיליוני שקלים שבעצם מקטינות את הריווחיות שלך היזם בפרויקט. כמשרד שעושה הרבה דוחות לתקן 21, אנחנו יודעים לומר שהקטנת דירה מ-25 מ"ר ל-12 מ"ר תאפשר במקרים מסוימים את הגדלת הרווחיות ובכך אנחנו נראה יותר יזמים ויותר פרויקטי פינוי בינוי".

הטלטלות הללו מכניסות את הדיירים והיזמים לחוסר ודאות מתמשך

ננה חן מנכ"לית ראדקו התחדשות עירונית מקבוצת רפאלי: "אנחנו עדים כל העת לשינויים במדיניות בתוכניות פינוי בינוי. הטלטלות הללו מכניסות את הדיירים והיזמים לחוסר ודאות מתמשך, אמנם המסמך הנוכחי של הרשות הארצית להתחדשות עירונית מנסה לייצר ודאות אך אסור לשכוח את הפרויקטים שכבר חתומים. יש לייצר תקופת מעבר , שלא תפגע בהתחייבויות שלנו היזמים מול הדיירים . ההמלצה שלי לדיירים היא חד משמעית, תתקדמו לחתימת חוזים כמה שיותר מהר, משום שמעבר להחלטה של הרשות להתחדשות עירונית, הרשויות כבר מדברות בחדרי חדרים על הצעד הבא - לא לאפשר תמורות כלל למעט מתן מרפסות".

מעתה המבחן בבחירת יזם יהיה באיכות, בניסיון ובמקצועיות ולא בכמות התוספת

אודי בלום, מנכ"ל מטרופוליס, טוען כי "מדובר בהחלטה שצפויה להכניס קצת סדר וודאות בין מכלול הגופים הפועלים בהתחדשות עירונית - יזמים, רשויות מקומיות ובעלי הדירות. זה טוב ונכון כיוון ותהיה יותר ודאות תכנונית מול הרשות המקומית, ומנגד הכאוס ששורר היום בכל הנוגע להבטחות חסרות שחר של יזמים לבעלי הדירות ייפסק. מעתה המבחן שלהם בבחירת יזם יהיה באיכות היזם, בניסיון ובמקצועיות לעומת כמה מ"ר מבטיחים ולא מקבלים".

בלום מוסיף כי "החלק המהותי ביותר בהחלטת הרשות להתחדשות עירונית היא ביישום תקופת מעבר, זאת בניגוד לפעמים קודמות בהן זרקו לפח שנים של עבודה והשקעה בעקבות שינוי מדיניות. זה נכון להחיל את הבשורה החדשה על תכניות שטרם הגיעו לשולחן התכנון".

טוב עשתה הרשות שקבעה כי התכניות שנדונו בוועדות התכנון יתבססו על התקן הישן

אייל צבס, מנכ"ל בקבוצת אשלי לירן "טוב עשתה הרשות להתחדשות עירונית שקבעה כי התכניות שנדונו בוועדות התכנון בשלוש השנים האחרונות יתבססו על התקן הישן. זה יאפשר ליזמים לעמוד בהבטחות ובהסכמים שכבר ניתנו לבעלי הדירות ומעניקים להם תמורות גדולות יותר שניתנו להם בהתאם לתקן הקיים במועד ההחתמה. בראייה עתידית המדיניות החדשה היא צעד מבורך שיוביל להסדרת אי הוודאות בשוק, ושיביא לצמצום נפחי הבניה המעמיסים על התשתיות העירוניות"

מסמך המדיניות יאט משמעותית את קצב העיסקאות בתוכניות פינוי בינוי

אלי אביסרור, מנכ"ל חברת אביסרור משה ובניו , יו"ר ארגון קבלני הנגב ובאר שבע ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ : הליך של פינוי בינוי, הוא הליך ארוך, מייגע ומסורבל , במיוחד המו"מ עם הדיירים . מסמך המדיניות של הרשות להתחדשות עירונית, שמורה על הקטנת התמורה לדיירים, יאט משמעותית את קצב העיסקאות בתוכניות פינוי בינוי. אם מדברים על כך, שבעתיד 25% מהבניה החדשה תהיה במסגרת התחדשות עירונית, אין לי ספק שאם התמורה תקטן, מס' יחידות הדיור שיבנו בפינוי פינוי תפחת דרמטית. 12 מ"ר זאת תמורה לא מפתה והדיירים, לא יסכימו לה, זה יוריד את המוטיבציה של הדיירים ויחליש את היקף העיסקאות"

כל הנחיה מגבירה חוסר אמון בהליך ומאריכה את לוחות הזמנים

דני מור מנכ"ל בסט יזום מקבוצת בסט : ״מחד, ההנחיה מייצרת ודאות מוגברת ותיאום ציפיות במארג היחסים בין בעלי הדירות והיזמים. מאידך, כל הנחיה חדשה שכזו לא חדלה מלייצר טלטלות בתחום ובהסכמים שבתהליך ופותחת סיכומים בהתהוות. בכך, מגבירה חוסר אמון בהליך ומאריכה את לוחות הזמנים הארוכים ממילא עד לקו גמר מיוחל״.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il