TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

זינוק בהתחלות בנייה של דירות קטנות


פרויקט אייס בתל אביב - כ-40 אחוז מהדירות הן קטנות קרדיט הדמייה וויופוינט
במחצית הראשונה של 2019 17% מהתחלות הבנייה הן של דירות בנות 2 ו-3 חדרים. במהלך כל שנת 2018 התחלות הבנייה של דירות קטנות עמדו על 12% בלבד
זינוק בהתחלות בנייה של דירות קטנות בנות 2 ו-3 חדרים במחצית 2019, כך עולה מנתוני הלמ"ס שניתחה חברת אלדר שיווק. לפי הנתונים 17% מסך כל התחלות הבנייה היו של דירות קטנות. לצורך השוואה, במהלך כל שנת 2018 התחלות הבנייה של דירות קטנות מסך כל התחלות הבנייה עמד על 12% בלבד.

מבדיקת הנתונים עולה כי לאורך 4 השנים האחרונות ניכרת עלייה במגמה של בניית דירות קטנות, לעומת ירידה בהתחלות בנייה של דירות גדולות בנות 4 חדרים: לדוגמה, במהלך שנת 2017 התחלות הבנייה של דירות גדולות עמד על 41%, במהלך 2018 ירד ל- 39% מסך כל התחלות הבנייה ובמחצית 2019 עמד על 37%.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק "לאחר שנים רבות, רשויות התכנון הבינו שדירות קטנות הן לא אסון והם מושכים אליה אוכלוסייה לא פחות איכותית מאשר דירות גדולות. בנוסף באזורים יקרים יחסית כמו הרצליה ושוהם הוספת דירות בנות 2-3 חדרים מאפשרות גם למשפחות צעירות להתגורר ביישוב ובכך מונעות את ההזדקנות שלו".

בהתאם לנתונים במהלך מחצית 2019, תל אביב היא העיר בה מספר התחלות הבנייה של דירות עד 3 חדרים הוא הגבוה ביותר ועומד על 1,204 דירות, קריית גת ממוקמת מיד אחריה עם 591 דירות, הרצליה עם 283 דירות, אור עקיבא עם התחלות בנייה של 251 דירות בנות 3 חדרים וירושלים עם 241 דירות בנות 2 ו-3 חדרים.

דירות קטנות מבוקשות בערים הגדולות

"דירות קטנות מבוקשות בכלל ובתל אביב בפרט, לכן זה לא מפתיע שהיא מובילה בפער משמעותי על פני ערים אחרות", מסביר יהודה גורסד, מנכ"ל חברת וויי בוקס הבונה 4 פרויקטים בתל אביב ומוסיף: "רוכשי דירות אלו כיום הם בעיקר תושבי חוץ שמעוניינים בדירה קטנה למגוריהם בזמן חופשתם בארץ, או הורים לילדים מתבגרים שרוכשים את הדירה הזו ליום שבו הם יעזבו את הבית."

לדברי נור שגרוואי מנכ"ל חברת שגרוואי, ראשי הערים ומהנדסי הרשויות הבינו שהתנגדות שהייתה בשנים האחרונות לבניית דירות קטנות, שגויה ואיננה נכונה, יוקר המחייה והעלייה הדרמטית במחירי הדיור, מחייבים בניית דירות קטנות ויש ביקוש לכך. בסקר שביצענו טרם התכנון של הפרויקט שלנו ברחוב אחד העם בשכונת הדר הכרמל בחיפה, זיהינו צורך של משפחות צעירות וסטודנטים לדירות קטנות, אי לכך תכננו בהתאם. אנחנו מסיימים בימים אלה בניית מגדל בן 24 קומות, שחלק ניכר מיחידות הדיור בו, הן דירות קטנות של 2-3 חדרים. אין לי ספק, שהמגמה של בניית דירות קטנות, תלך ותגדל בשנים הקרובות "



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il