TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

נבלמה תכנית עיריית בני ברק המחייבת יזמי תמ"א 38 להעביר לרשותה שטחי ציבור


ורד צרפתי-זבולון, סגנית נשיא התאחדות בוני הארץ
החלטת הועדה המחוזית התקבלה במסגרת דיון בהתנגדות לתכנית שהגישה התאחדות הקבלנים בוני הארץ

ועדת המשנה להתנגדויות שנערכה בשבוע שעבר במשרדי הוועדה המחוזית תל אביב פרסמה החלטתה הבולמת את תכנית עיריית בני ברק לחייב יזמי תמ"א 38 להעביר לרשותה שטחי ציבור. ההחלטה התקבלה במסגרת דיון בהתנגדות שהגישה התאחדות הקבלנים בוני הארץ באמצעות משרד עוה"ד אגמון ושות רוזנברג כהן ושות'.


בהתנגדות טענה ההתאחדות כי התכנית חורגת מהוראות תמ"א 38 כך שלמראית עין היא מוצגת כתכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, אולם בפועל מדובר בתכנית שמטרתה הפקעת שטחי ציבור והגדלת תשלומי היטל השבחה.


כאמור, הועדה המחוזית קיבלה את ההתנגדות וציינה בהחלטתה, כי שטחי הציבור יועברו לרשות העירייה כנגד תוספת של 2.5 או 3 קומות בהתאם לאזור המגורים. כמו כן קבעה הוועדה כי "יוסרו הסעיפים המשיתים את בניית השטח הציבורי בבניין על היזם", כך שהפרויקט יהפוך לכלכלי דיו עבור היזמים.

טענותיה הנוספות של התאחדות בוני הארץ בהתנגדות שהוגשה התקבלו גם הן. הועדה המחוזית קיבלה את טענת ההתאחדות המתייחסת לתוספת זכויות הבנייה בפרויקט. בהחלטתה היא מציינת, כי העירייה לא תגביל את היזמים לתוספת קומה אחת בלבד, אלא במבנים בני 2 ו- 3 קומות עליה לאפשר ניצול תוספת מלוא הזכויות שנקבעו בתמ"א 38 במסלול של בניה והריסה מחדש. כמו כן קיבלה הועדה המחוזית גם את טענת ההתאחדות בנוגע לתחולה רטרואקטיבית של התכנית 3 שנים אחורה. למעשה כבר היום עיריית בני ברק מממשת את התוכנית, על אף שלא אושרה. לפיכך, לאור החלטת הוועדה, יהיה עליה להשיב את השטחים לידי הבעלים.

ורד צרפתי-זבולון, סגנית נשיא התאחדות בוני הארץ התייחסה להחלטת הועדה המחוזית וציינה כי "תמ"א 38 היא תוכנית מצילת חיים שמטרתה היא חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה והגנה לדיירים כנגד מתקפות טילים. זה לא ייתכן שרשויות מקומיות יפעלו בניגוד לתוכנית מתאר ארצית וינצלו אותה למטרות אחרות. אני מברכת על החלטת הועדה המחוזית שהורתה על שינוי התכנית בבני ברק, וכולי תקווה כי המקרה הנוכחי יהיה דוגמא לרשויות אחרות שיבקשו לסטות ממטרתה המקורית של תמ"א 38".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il