TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

רוני בריק: תכנית מחיר למשתכן לא מצליחה לעמוד במטרות שלה - להגדיל את היצע הדירות בישראל


רוני בריק - צילום יאיר מוחה
נתוני הלמ"ס מראים ירידה של כ-2% בהתחלות הבנייה ברבעון הראשון של 2019

רוני בריק, בעלים משותף של קבוצת אשלי - לי.רן ונשיא התאחדות בוני הארץ לשעבר: "לצערי החשש והאזהרות של היזמים והקבלנים התבררו כנכונות. נתוני הלמ"ס מראים ירידה של כ-2% בהתחלות הבנייה ברבעון הראשון של 2019. יתרה מכך, כ-78% מהתחלות הבנייה הן בפרויקטים להתחדשות עירונית, והמשמעות היא שתכנית מחיר למשתכן לא מצליחה לעמוד במטרות שלה - להגדיל את היצע הדירות בישראל".

בריק מדגיש כי "החשש הופך לאיום ממשי עוד יותר כיוון ואנחנו מזהים יותר ויותר ראשי ערים שעוצרים מבחינה פוליטית את כל התכניות להתחדשות עירונית בערים שלהם, וכאשר עיקר התחלות הבנייה נשענות על הפרויקטים האלה אנחנו נראה ירידה דרמטית עוד יותר בהתחלות הבנייה גם ברבעונים הבאים, דבר שישפיע על השוק כולו ועל מחירי הדירות".

דרור אוהב ציון: הפוליטיקאים עסוקים בהישרדותם האישית וביצירת ספינים והציבור הרחב ובכללם הזוגות הצעירים לא מעניינים אותם

לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל"ן "אנחנו רואים שהמגמה של ירידה בהתחלות הבנייה נמשכת. מדובר על ירידה חדה לעומת הרבעון הקודם. אנחנו רואים ירידה חדה בעיקר במחוז המרכז ומחוז תל אביב. החשש שלי הוא מהמשך הירידה בהתחלות הבנייה בין היתר בשל הקפאה של תכניות התחדשות עירונית ביישובים רבים במרכז הארץ ובהפסקת מכרזי קרקע של המינהל למכירה חופשית.


במידה ואף גורם ממשלתי לא יתעשת, עד שתהיה ממשלה נבחרת אני חושש שההיצע לא יוכל לספק את הביקושים ויישובים רבים בעיקר באזורי הביקוש נראה עליות מחירים כבר בשנה הקרובה. לצערי הרב אני לא אופטימי לגבי המצוקה הקיימת לדירות זמינות בשוק המגורים. הפוליטיקאים עסוקים בהישרדותם האישית, בספינים ובחשיבה לטווח קצר, והציבור הרחב ובכללם הזוגות הצעירים משלם על כך".

אבי זיתוני: חובטים בציבור רוכשי הדירות; אין מישהו שמנווט את השוק

אבי זיתוני, הבעלים של חברת א.זיתוני מציין כי "ירידה של 21% בהתחלות הבנייה בהשוואה לרבעון הקודם היא תעודת ההתרסקות של תכנית מחיר למשתכן ויותר נמוך מזה כבר אין לאן לרדת. אחרי הנפילה הקשה של השוק אני צופה שיגיע זינוק. לא זינוק בהתחלות בנייה, אלא זינוק משמעותי במחירים. שהוא חבטה נוספת בציבור רוכשי הדירות. שנחבט ונחבט בשנים האחרונות וימשיך להיחבט כל עוד אין מישהו שמנווט את השוק עם תכנית מסודרת שתביא לפתרון רחב וארוך טווח".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il