TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

דיווח מכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן


קרדיט: שי שבירו
בכירי המשק וענף הנדל"ן הגיעו הבוקר לכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן בתל אביב כשעל הפרק עליות המחירים, החלופה לתוכנית התמ"א והביקוש בשוק.


בכירי המשק וענף הנדל"ן הגיעו הבוקר לכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן בתל אביב כשעל הפרק עליות המחירים, החלופה לתוכנית התמ"א והביקוש בשוק.

מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר אמרה היום בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן כי "התמ"א גוססת. כולם מבינים שהיא לא טובה, הרשויות הצביעו ברגליים ומבינות שהתמ"א עושה להן רק רע ורוצות תכנון מתחמי. גם השרה הבינה את זה והחלופה התקדמה. התמ"א לא רלבנטית, ישראל משקיעה מיליארדים בתשתיות, בתחב"צ, אז ליד תחנה של מטרו נעשה תמ"א 38? אף אחד לא מעלה בדעתו. אנחנו רוצים לתת הרבה יותר. החלופה לתמ"א תתן את המענה הנקודתי אבל התמ"א גוססת בכל מקרה היא כבר פאסה".

מנחה הכנס דני קושמרו אמר לזילבר כי ראשי הרשויות לא רוצים לגדול וטוענים שהתשתיות לא יעמדו בתושבים נוספים. זילבר ענתה כי "הם צודקים ולכן אני אומרת שלא צריך לקדם תמ"א אלא התחדשות שמדברת על מתחם כולל וראייה כוללת של עיר. כיום כולם רואים את הבעיה בתחבורה אבל אם לא נתכנן גם לא יהיו פה מים ל-16 מיליון אנשים שהולכים לחיות פה.

בחמש השנים האחרונות אישר מינהל התכנון מעל 600 אלף יחידות דיור - זה שלוש פעמים תל אביב! צריך פשוט לבנות". זילבר שעתידה לסיים את תפקידה בחודשים הקרובים אמרה כי יש 60 מועמדים להחליפה, והוסיפה מסר למנהל מינהל התכנון הבא: "צריך לעמוד על העקרונות המקצועיים שלו".

 
עו"ד שלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון הלאומי התייחס לדיון שיתקיים מחר במועצה הארצית לתכנון ובנייה על הארכת תמ"א 38 בשנה נוספת. בדבריו, הוא הביע תקווה כי למרות הרוב הדחוק במועצה הארצית והתנגדותה הנחרצת של יו"ר מנהל התכנון דלית זילבר המהלך של שרת הפנים אכן יאושר. לדבריו, "בסוף זו החלטה של רוב. 31 נציגים, 12 נציגים של השלטון המקומי ועמדת מנהל התכנון כמובן. עמדתי היא כעמדת הרשות להתחדשות עירונית שצריך להאריך את התמ"א בעוד שנה. השלטון המקומי הוא לא מקשה אחת, אני מקווה שנגיע להסכמה איתם ועם פורום ה-15 להארכת הוראות התמ"א בעוד שנה. השלטון המקומי מגויס לחלופה מכמה סיבות - היטל השבחה, שטחי ציבור, מעבר לעובדה שהם גם תומכים בזה עקרונית".

הייזלר הוסיף כי "אני מאוד מאמין בחלופה, יש כאן בשורה משמעותית – תוספת זכויות של 400% ומעבר לזה הבשורה הגדולה ביותר היא אישור + היתר, זה מתחבר למה שקורה היום בעולם, אנחנו רגילים שהולכים לתוכנית ואז להיתר וזה סוג של גזירת גורל. בעולם זה לא כך. מקום שבו ההיתר יראה דומה מאוד לתוכנית אין סיבה שיהיה מדובר בשני שלבים שונים. 80%


מהזמן של בודקי ההיתרים מושקעים ב-20% מהדירות. למה? כי רוב התוכניות קטנות אבל הטיפול הוא אותו טיפול ולוקח את אותו הזמן. ברגע שניקח את כל התוכניות הקטנות שבו תסריט ההיתר זהה לתוכנית התוכנית ונעשה אותם בשלב אחד זה יקצר לנו את הזמנים. אני מאמין בלחלום רחוק גם כשאמרו לי שזה לא אפשרי".

לדבריו, "אין כוונה להכניס שינויים בחקיקה של שקד במושב הבא. הנושא הקנייני יצטרך לעבור חקיקה נוספת ופרוצדורלית במושב הקיץ. והתקנות הן אפילו חקיקה ראשית". לסיום אמר הייזלר כי יש כוונה להוריד את הרוב הנדרש בתמ"א 38 בדומה לפינוי בינוי במסגרת חוק ההסדרים הבא: "זה בהחלט דבר שכרגע על הפרק, בזמנו הייתה התנגדות דווקא של הרשות המקומית שחשבה שיש להוריד את הרף מהפינוי בינוי. היום, המגמה היא אחרת במיוחד כשמדובר בתמ"א וחלופת שקד. אני מאמין שאנחנו נניח את זה על השולחן במושב הקרוב".

 
ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, אורי יוניסי, אמר כי "חודש מרץ שבר את כל השיאים בהעמדת משכנתאות בישראל, ההערכה היא שהגענו להיקפי הלוואות של כ-13-14 מיליארד שקל- סכומים שלא נראו כאן מעולם. קצב הרכישות, שהוא עצמו מתדלק את הביקושים ואת עליית המחירים, צפוי להימשך. על ממשלת ישראל מוטלת האחריות לצאת באופן מיידי בתכנית ברורה שתטפל בעליות המחירים בטווח הקצר והארוך כדי לעצור את הסחרור הזה".


עוד הוסיף יוניסי "אנו רואים בבירור גידול דרמטי בביקושים מצד תושבי חוץ ועולים חדשים כתוצאה מהמצב הגיאופוליטי וכן כתוצאה מהמגיפה העולמית, כל אלו מוסיפים לעליית מחירים".

לבסוף ציין כי "הגיעה העת שבנק ישראל יבחן ברצינות אפשרות להגדלת שיעור המימון למשכנתאות לדיור, מאחר והמצב כיום מביא רוכשים שנדרשים להשיג הון עצמי בהיקף של לפחות 25% עושים זאת בין היתר באמצעות נטילת הלוואות על ידי גופים לא מפוקחים".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il