TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

"ציבור רוכשי הדירות כבר לא יושב על הגדר, הוא מסתער על השוק ולוקח מכל הבא ליד"


shutterstock
תגובות לנתוני מכירות הדירות של הלמס של 2021
חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אומר כי "שיאי המכירות ב-2021 משקף באופן מובהק את חוסר האמון של הציבור ביכולת הממשלה להביא מזור בגזרת מחירי הדירות, הוא כבר לא מאמין להבטחות של הממשלה ומצביע ברגליים. ציבור רוכשי הדירות כבר לא יושב על הגדר, הוא מסתער על השוק ולוקח מכל הבא ליד – דירות קטנות, גדולות, דירות מיוחדות, והוא עושה זאת כמעט בכל מקום שיש היצע בכל הארץ. להערכתי, נתוני 2021 יהוו רק את הפתיח לשנים הבאות מבחינת הרעב של הציבור לדירות, ואם לא ייעשו מהלכים משמעותיים להרחבת ההיצע או להורדת המחירים באופן ישיר, המגמה תתגבר ותתגבר".

מסילתי מציין עוד, כי "בניתוח המגמות העולות מהנתונים, ניתן לומר שהציבור הבין שערים כמו תל אביב ורמת גן פחות ופחות בהישג ידו, (למרות שבכמות המכירות הן מובילות), ומחפש אלטרנטיבות בערים שיכולות מצד אחד לספק שירותי מגורים טובים, ומאידך במחירים שפויים משהו. ערים כמו בת ים ומודיעין בולטות בהקשר זה בזינוק שהן רשמו במכירות לעומת השנה הקודמת. ערים אלה ממותגות טוב מאוד – בת ים היא עיר חוף שנהנית מקרבה לת"א ושמתחילה להיתפס בקרב הציבור יותר ויותר כעיר נופש ותיירות, הדימוי השלילי שהיה לה נעלם כמעט לגמרי וכיום היא המיתוג שלה גבוה. מודיעין נהנית מראש עיר מאוד דומיננטי שמצעיד בשנים האחרונות את העיר קדימה מבחינת בנייה ופיתוח – ומכאן הזינוק במכירות אצלן".

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק המשווקת מעל 90 פרויקטים ברחבי הארץ, מציין כי "דוח המכירות השנתי של הלמ"ס לא מפתיע. לא מדובר בבהלת קניות, מדובר בהתפכחות של הציבור שהבין שהמגמה של מחירי הדירות תמשיך רק בכיוון אחד – למעלה. המצב הוא תולדה של שנות התערבות מאוד אגרסיבית בשוק מצד המדינה, אשר לא נתנה ליזמים לרכוש קרקעות לבנייה לשוק החופשי, וברגע שהתחילו להוציא מכרזים ספורים של קרקעות – זה יצר מצב שלכל מכרז ניגשים עשרות יזמים. הדבר הוביל להתייקרות משמעותית במחירי הקרקע, כך שמחיר קרקע ליחידת דיור שנקנית היום, משקף מחיר של דירה שלמה לפני כחמש שנים. גם הקורונה שינתה את ההרגלים והצרכים של הציבור בתחום הדיור: אנשים מחפשים כיום דירה יותר גדולה, עם מרפסת גדולה או חצר, שמחיריהן יקרים יותר. מה שלא הגיע לפתרון הוא התהליך הבירוקרטי של הוצאת יחידת דיור לשוק – ובישראל הוא מהאיטיים ביותר שיש בעולם. כשמסתכלים על הנתונים של עלויות מרכיבי הייצור של דירה – לא נותר אלא להסיק שהמחירים ימשיכו לעלות לפחות בשנה הקרובה".

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי חברת שיווק הנדל"ן דרא, אומר בתגובה לנתוני מכירות הדירות, כי "הנתונים מאששים את מה שראינו בפועל בשטח בעשרות הפרויקטים שאנו משווקים – שוק הנדל"ן היה בשיא בשנת 2021, קצב המכירות היה מטורף ממש. באופן כללי שנת 2021 היתה שנת מפנה בישראל ביחס הרוכשים להבטחות הממשלה לירידת מחירים. הציבור שאיבד אמון בהבטחות החליט לרדת מהגדר ולרכוש דירות לצרכי מגורים ולצרכי השקעה. אפקט נוסף למכירות השיא שאנו מזהים בשטח, הוא שמלאי הדירות החדשות בשוק ירד באופן משמעותי, והמשמעות היא שהיצע הדירות הכולל שיהיה בידי הקבלנים ב-2022 ואולי אף ב-2023 יהיה נמוך מאוד. מכרזים שיוצאים עכשיו ייצרו דירות חדשות לשוק במקרה הטוב רק במחצית השנייה של 2023, וקצב שיווקי הקרקעות שאמנם התגבר בחודשים האחרונים, לא יספיק לכסות על הפער בין הביקוש להיצע. לכן, אנו צופים המשך מחסור בדירות בכל הארץ – בוודאי בערים כמו ת"א וירושלים - מה שידחוף את המחירים עוד כלפי מעלה. משבר הקורונה הביא לעלייה כלל עולמית בביקוש לנדל"ן. ככל הנראה במכלול השיקולים של הרוכשים השתלבו שיקולים רציונליים של הצורך להיכנס לשוק מחשש להמשך עליית מחירים, ושיקולים אמוציונליים של הרצון לייצב את החיים בעולם תחת מגיפה, ע"י רכישת נכס מוחשי שנותן תחושת יציבות ורשת ביטחון".

יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו, התייחס למיקומה הגבוה של העיר אשקלון בצמרת המכירות זה השנה השנייה ברציפות, ואמר כי "הנתונים משקפים את תנופת הבנייה והפיתוח שעוברת העיר אשקלון בשנים האחרונות, גם אם ב-2021 היא איבדה את מקומה בפסגה לתל אביב. בעיר הושקעו עשרות מיליוני שקלים בבניית שכונות מגורים חדשות, תשתיות חדשות, מוסדות ציבור וחינוך ואזורי מסחר, דבר שהפך אותה לאחת מהערים הכי מבוקשות למגורים והשקעה. על אף כל זאת, אשקלון עדיין ממשיכה להציע מחירי דירות סבירים הנמוכים במאות אלפי שקלים מאשדוד הסמוכה ומערים הסובבות, ואף הרבה יותר ביחס למרכז הארץ, ולהערכתי היא תמשיך להוביל את הערים בכמות המכירות גם בשנים הבאות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il