TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה מיידית


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
"המדד הנמוך לא משנה את התמונה – החלטת הריבית תלויה בעיקר בשקל"
עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה מיידית להחלטת הריבית:

המדד הנמוך לא משנה את התמונה – החלטת הריבית תלויה בעיקר בשקל

מדד המחירים לחודש דצמבר 2019 נותר ללא שינוי כאשר עלייה נמוכה מהצפי במחירי ההלבשה וההנעלה לצד הוזלת החופשות קיזזו עלייה בסעיף הדיור. בעקבות המדד, האינפלציה הסתכמה בסוף 2019 ב-0.6 אחוז (לעומת 0.3% בנובמבר), נמוכה מיעדה סוף שנה שישית ברציפות.

בדומה לשנים קודמות, גם בשנת 2019 סעיף הדיור היה התורם העיקרי לאינפלציה (ברציפות מאז 2010). סעיף המזון היה גם הוא מהתורמים העיקריים לאינפלציה השנה בהשפעת העלייה בשכר העבודה. מנגד, גם השנה סעיף התחבורה והתקשורת היה התורם העיקרי להתמתנות באינפלציה, בעיקר בשל הירידה החדה במחיר הנסיעות לחו"ל (בשל הייסוף בשקל), לצד תחרותיות גבוהה בענף התקשורת שהמשיכה ללחוץ את המחירים כלפי מטה.

על פי האומדנים הראשוניים שלנו גם מדד ינואר צפוי להיות שלילי (כמינוס 0.4 אחוז), בעיקר בשל ירידת עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה ובסעיף הדיור, לצד הפחתת מחירי החשמל. חלק מהירידה בינואר תקוזז עם העלייה במחיר המים. מדד פברואר צפוי לנוע בין אפס למינוס 0.1 אחוז. התחזית שלנו ל-12 החודשים הבאים נותרה על 1.2 אחוזים כאשר אנו מניחים שהיעדר תקציב יגרור ביטול פטורים שיתרמו חיובית לאינפלציה.

המדד הנמוך שנה שישית ברציפות ממשיך לתמוך במדיניות מוניטרית מרחיבה. בנק ישראל הראה בחודשיים האחרונים שהוא נחוש למנוע ייסוף בשקל כאשר רכש מט"ח בסכום של כ-2.3 מיליארד דולר בדצמבר (לאחר 1.3 מיליארד בנובמבר), הכמות החודשית הגבוהה ביותר מזה עשור. הרכישות הללו תרמו ליציבות בשקל-סל ואנו צופים שבנק ישראל יתמיד בהן גם בחודשים הקרובים.

בנוסף, מחירי הדירות בבעלות (שאינם חלק ממדד המחירים לצרכן) המשיכו לזחול כלפי מעלה עם עלייה של עוד 0.5 אחוז בנובמבר ועלייה של קרוב ל-3.4 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. העלייה בסך המכירות של דירות חדשות (כ-30% בהשוואה לנובמבר בשנה שעברה) לצד הירידה בתשואות האג"ח (ובריבית למשכנתאות) תרמו לכך, והם תומכים בהמשך זחילה של המחירים כלפי מעלה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il