TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ביקושי יתר בגיוס המוצלח של שותפות רא"מ לאחר השלמת שורה של מהלכים אסטרטגים, כולל חתימת ההסכם עם Enefit


לוגו-ראמ
השותפות שביקשה לגייס על פי הצעת המדף סכום של 6.6 מיליון ש"ח, זכתה לביקושי יתר וקיבלה הזמנות בסך של כ-8.8 מיליון ₪

בעקבות זאת הגדילה את סכום הגיוס ל- 7.6 מיליון ש"ח

כשבוע לאחר שדיווחה על ההסכם האסטרטגי עם ענקית האנרגיה הבינלאומית Enefit, שותפות רא"מ (רותם אנרגיה מחצבים) דיווחה הבוקר על השלמת גיוס מוצלח של כ- 7.6 מיליון ₪. השותפות שביקשה לגייס על פי הצעת המדף סכום של 6.6 מיליון ש"ח, זכתה לביקושי יתר וקיבלה הזמנות ממשקיעים בסך של כ-8.8 מיליון ₪. בעקבות הביקושים השותפות הגדילה את סכום הגיוס הראשוני מ – 6.6 מיליון ₪ ל-7.6 מיליון. בשותפות אומרים היום כי הגיוס נועד לקדם שורת מהלכים בדרך לסגירה פיננסית.

על פי התשקיף ודוח ההצעה הוצעו לציבור 6,000 אגדים בהרכב הכולל יחידות השתתפות במחיר מינימלי של 110 אג' ליחידת השתתפות ואופציות מ-3 סדרות שונות ללא תמורה. בנוסף, נקבע בדוח ההצעה כי במקרה בו תהא חתימת יתר, יהא המציע רשאי להקצות לכלל המזמינים שהגישו הזמנות במחיר האחיד או במחיר הגבוה ממנו, כמות נוספת של עד 900 אגדים.

מתוצאות ההנפקה שהתקיימה אתמול (יום ד') עולה כי נתקבלו 178 הזמנות לרכישת 8,006 אגדים. המחיר לאגד שנקבע במכרז הוא 1,100 ₪ לאגד. בסך הכל יוקצו 6,900 אגדים במחיר לאגד שנקבע במכרז, לפי הפירוט כדלקמן: 161 הזמנות לרכישת 5,424 אגדים שנקבו במחיר לאגד הגבוה מהמחיר לאגד שנקבע במכרז - נענו במלואן. 17 הזמנות לרכישת 2,582 אגדים הנוקבות במחיר לאגד שנקבע במכרז, נענו בחלקן כך שכל מזמין קיבל כ- 57% בלבד מהזמנתו. התמורה המיידית ברוטו שתתקבל בגין ההנפקה לציבור מסתכמת בסך של 7,590 אלפי ₪.

שותפות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ), בניהולם של ד"ר יעקב מימרן, יו"ר, וג'אק סבג, מנכ"ל, הונפקה בבורסה של ת"א בנובמבר 2018. השותפות מתכננת להקים במישור רותם מתקן להפקת נפט וחשמל, אשר יוזנו בפצלי שמן יחד עם פסולת פלסטיק עירונית המיועדת להטמנה.


המתקן יפעל בהתאם למדיניות של המשרד להגנת הסביבה, המקדם הקמת מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת לשם צמצום ההטמנה, ויוזן מדי שנה בכ- 200,000 טון פסולת פלסטיק יחד עם כ- 1.8 מיליון טון פצלי שמן. יצוין כי כמות פסולת הפלסטיק בה תעשה השותפות שימוש מהווה כחמישית מכמות הפלסטיק המיוצרת מדי שנה בישראל, פסולת שעד כה מועברת להטמנה. הפקת האנרגיה במתקן רא"מ תהיה באמצעות פירוליזה, אשר הוכחה כפתרון הסביבתי המועדף לטיפול בפסולת פלסטיק. התפוקה השנתית של מתקן הפקה תהיה כ- 1.5 מיליון חביות נפט במשך למעלה מ- 20 שנה. כמו כן, על ידי שימוש בחום עודף מן התהליך, המתקן יפיק כ- 60- 70MW של חשמל. הפתרון שהשותפות מציעה הינו פתרון משלים לפתרון המוצע ע"י המשרד להגנת הסביבה ולמיטב ידיעת השותפות, המדובר בפתרון המהיר ביותר למניעת הטמנה של פסולת פלסטיק המהווה בעיה סביבתית חמורה.


על פי ההסכם האסטרטגי שנחתם לאחרונה בין שותפות רא"מ ובין Enefit, והנחשבת לאחת ממפיקות האנרגיה המתחדשת הגדולות ביותר במדינות הצפון אירופאיות ובכלל זה הפקת אנרגיה מפסולת עירונית, שמש, ביו-מסה ורוח, השותפות קיבלה רישיון בלעדי בישראל לעשות שימוש בטכנולוגיה של החברה לצורך תכנון, הקמה ותפעול של המתקנים לייצור נפט וחשמל מפצלי שמן וחומרים המכילים הידרוקבונים (כגון פסולת פלסטיק).


על פי ההסכם, המתקנים של רא"מ במישור רותם יוקמו בדומה למתקנים של Enefit העומדים בתקני הגנת הסביבה האירופאים, בהתאמות המתבקשות. בין השאר, במקום שילוב של פצלי שמן וצמיגים גרוסים בהם עושה החברה האסטונית שימוש, במתקני רא"מ יעשה שימוש בפצלי שמן בשילוב כ-200,000 טונות פסולת פלסטיק, מדי שנה. תשלום דמי הרישיון ל-Enefit יתבצע רק לאחר הסגירה הפיננסית.


בנובמבר 2018 הוענקה לשותפות על ידי משרד האנרגיה תעודת תגלית. משמעותה של תעודת תגלית על פי פקודת המכרות הינה שמשרד האנרגיה הכיר בהיתכנות הכלכלית של הפרויקט. שטח התגלית נמצא באזור ייעודי לכריה, סביב מכרה פתוח ופעיל לפצלי שמן. על פי הערכת מומחה חיצוני בלתי תלוי, עתודות פצלי שמן בשטח הנ"ל נאמדות בכ-245 מיליון טון מהם ניתן להפיק כ-135 מיליון חביות נפט.

ג'אק סבג, מנכ"ל רא"מ: הגיוס המוצלח וביקושי היתר מהווים רוח גבית מצד המשקיעים והבעת אמון בפרוייקט, בפתרונות הסביבתיים והאנרגטיים אותם הוא מציע ובאבני הדרך שכבר השלמנו מההנפקה.
דיסקונט חיתום הובילו את הגיוס יחד עם יועצי ההנפקה, סאפיינס השקעות וליאור תמר. עורך הדין המלווה הינו עו"ד איתי ברפמן ממשרד עוה"ד ד"ר זאב הולנדר.
אתר השותפות: http://www.rem-energy.com/



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il