TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

בשורה לצרכנים: משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את חלוקת מכסות הבשר בפטור ממכס לשנת 2020


משרד הכלכלה והתעשיה
מחירי הבשר הטרי יוזלו בשנת 2020 ויגיעו למחיר הנמוך ביותר בכל תקופת מסלול המכסות הפטור ממכס

ועדת המכסות חלקה 350 טון נוספים של חמאה שולחנית לשנת 2019
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: " הפחתת המחירים הינה תוצאה של מדיניות מתמשכת של משרד הכלכלה והתעשייה, לחלוקת המכסות בהליך תחרותי על המחיר הנמוך לצרכן.


בשר טחון טרי הנו מוצר צריכה בסיסי במטבח הישראלי ותוצאות המכרז הן בשורה צרכנית חשובה. המחסור בחמאה מחייב ביטול מוחלט של המכסים, אשר יביא לכניסת כמויות גדולות של חמאה לישראל ולתחרות על מגוון, איכות ומחיר"

בשר טחון טרי ישווק בישראל בשנת 2020 ברשתות המזון ובקצביות הפרטיות המשווקות בשר טרי מיבוא, במחיר שבין 30-32 ₪.


במכרז למכסות פטורות ממכס ליבוא בשר, חילקה וועדת המכסות שבמשרד הכלכלה והתעשייה 7,800 טון לשני יבואנים, אשר התחייבו למחיר הנמוך ביותר לצרכן של בשר טחון טרי. מדובר בהפחתה של כ- 25-30% מהמחירים אשר זכו במכסות הפטורות ממכס אשתקד.


חברת מזון כל בע"מ, המשווקת ברשת אושר עד, זכתה במכסה פטורה ממכס של 800 טון בשר במחיר של 30 ₪ לצרכן, חברת נטו מלינדה סחר בע"מ, המשווקת בשר למגוון רשתות מזון וקצביות פרטיות , זכתה ב- 7,000 טון במחיר לצרכן של 32 ₪.


הפחתת המחירים באה על רקע עליית מחירי הבשר בשוק העולמי בשל מחסור עולמי בהיצע הבקר. בשנה האחרונה עלו מחירי הבשר בשוק הסחורות העולמי ב- 14%.


בימים הקרובים תפרסם וועדת המכסות מכרז נוסף על יתרת הכמות שלא חולקה בהיקף של כ- 8,000 טון נוספים.


בשנת 2020 יעמוד שיעור המכס ביבוא בשר טרי על 12% בלבד, לאחר שנים של הפחתה הדרגתית אשר פתחה את המשק לתחרות במקביל להגדלת המכסות ליבוא בשר טרי פטור ממכס ותוצאות המכרז מעידות על התחרות העזה המתפתחת בשוק הבשר הטרי לאחר שנים בהם נשלט ההיצע על ידי שני יצרנים מקומיים בלבד, תנובה ודבאח.


בתוך כך, חילקה השבוע וועדת המכסות 350 טון נוספים של חמאה שולחנית ליבואנים אשר התחייבו לייבא את החמאה עד סוף החודש ולשווקה במחיר לצרכן שבין 3.60-3.94 ₪ ל 100 גרם, נמוך מן המחיר המפוקח. בנוסף חילקה הוועדה 540 טון נוספים של חמאה לתעשייה. הוועדה פרסמה מכרז נוסף לחלוקת מכסות פטורות ממכס לחמאה בהיקף של כ- 5,000 טון לשנת 2020 ותוצאות המכרז הנוסף צפויות להתפרסם עד סוף החודש לאחר שהמציעים יגישו את הצעותיהם.


דני טל, מנהל מינהל יבוא ויו"ר וועדת המכסות מסר כי "פתיחת שוק הבשר הטרי לתחרות מיבוא מוכיחה את עצמה ותורמת להפחתת המחירים בשוק המקומי. אנו מקווים כי המכס על החמאה יבוטל בקרוב, דבר שיביא להפחתת מחירים בחמאה שולחנית ובשאר מוצרי החלב".


רשימת הזוכים במכסה ליבוא חמאה פטורה ממכס עד סוף שנת 2019:
רשימת זוכים חמאה לתעשייה -
גולדפרוסט בע"מ
א.ביסקוטי בע"מ
מחלבת המושבה בע"מ
א.סיימן סחר בע"מ
פוליבה בע"מ
בר בכפר בע"מ
מוצרי תמיר בע"מ

רשימת זוכים חמאה שולחנית –
גולדפרוסט בע"מ
מוצרי תמיר בע"מ
ד.ס.ר סחר בע"מ
א.סיימן סחר בע"מ
דילר בי.אם.בי אינטרנשיונל בע"מ
אינטרגאטה




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il