TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ח"כ ברקת: "רשות מקרקעי ישראל גוף מיותר ויש להחליפו"


ניר ברקת
ח"כ ניר ברקת (הליכוד) השתתף בכנס "עיר הנדל"ן" שהתקיים באילת והתייחס בנאומו לרשות מקרקעי ישראל אותה הוא קורא לסגור.

במרכז נאומו דיבר ח"כ ברקת על האתגר העתידי במדינה: "בעוד 30 שנה יתווספו למדינה 8 מיליון נפש, על המדינה להתעורר היום ולהשקיע בפיתוח הפריפריה והתשתיות. המשמעות היא שבשלושים השנים הקרובות נצטרך לבנות בהיקף דומה לזה שבנינו מאז קום המדינה. התכנית שיצרתי ביחד עם פרופ' מייקל פורטר מאוניברסיטת הרווארד תוביל לפיתוח כלכלי מואץ בפריפריה ולביזור האוכלוסיה מהמרכז.


הקבלנים מהווים מנוע צמיחה חשוב לפיתוח הכלכלה בישראל והם אלו שידרשו לבנות ולהקים תשתיות ולפתח את הפריפריה כך שתוכל לקלוט את האוכלוסייה שתגדל בעקבות מימוש התכנית שיצרתי. זהו אתגר לא פשוט ולכן על מוסדות המדינה לנהוג כפי שאני נהגתי כראש עיר ולראות בקבלנים גם כשותפים לדרך וגם כלקוחות, ולסייע להם ככל הניתן לפתח את המדינה בקצב מוגבר".

בהמשך לכך טען ברקת שרשות מקרקעי ישראל הינה גוף מיותר שמערים קשיים וחוסר ודאות על הקבלנים והיזמים ולכן צריך להחליפה ולייצר במקומה מנגנונים פשוטים שיאפשרו לכולם לעבוד ביעילות ובמהירות והכל תוך שמירה על האינטרס הציבורי.

בנימוק לכך מסביר ח"כ ברקת כי "הכל מורכב במדינה. ישנם יותר מידי גופים שמנהלים באופן צולב תהליכים, דבר שיוצר סירבול, עודף ביורוקרטיה ורגולציה מיותרת. רמ"י נועדה במקור רק לשמור על קרקעות המדינה ועם הזמן הפכה לסוחר הנדל"ן הגדול במדינת ישראל. גם פיתוח ושיווק הקרקעות נעדר ראייה אסטרגית וקידום טובת המדינה ודומה כי הוא נעשה מתוך כוונה אחת - למקסם רווחים. לכן, את התכנון צריך לעשות מינהל התכנון בשיתוף הוועדות המקומיות והמחוזית כפי שנעשה עד היום.


במסגרת תוכנית 'ישראל צומחת' שיזמתי הומלץ על הקמת רשות מטרופולינית לצמיחה בה ינהלו גם את הקרקעות והשיווק בתיאום ובסינכרון עם הרשויות המקומיות. התמורה מהמכר תלך לקופת המדינה עם מודל הפרשה לקרנות הפיתוח של הרשויות המקומיות."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il