TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

בונים עתיד – THE BIG 5


מה משותף למוריס קהאן, סטנלי פישר, מקסין פייסברג, מיכאל היידן וסטנלי הירש?

חמשת הכלכלנים, אנשי העסקים ומומחי הטכנולוגיה המשפיעים הם בוגרי תנועת "הבונים דרור" בדרום אפריקה (התנועה הקיבוצית) • כולם מעידים על כך שההתחנכות בתנועה השפיעה על התבגרותם ועיצבה את מי שהם היום • סטנלי הירש, מנכ"ל FuturaGene מספר: "החוויה בתנועת הבונים דרור הנחילה בי ערכים שהיוו בהמשך דרכי את הקרקע לפיתוח הקריירה וסגנון הניהול האישי שלי - היושרה בה דוגלת התנועה והיושרה לה שותפים כל חבריה, בלי קשר למוצאם והרקע שלהם - הטמיעו בי את הכבוד והאיזון אליהם נדרש כל אדם כדי להתפתח ולהתקדם בחייו" •

חמשת המצליחנים - מוריס קהאן, סטנלי פישר, מקסין פייסברג, מיכאל היידן וסטנלי הירש - הם דוגמה מובהקת להשפעה הגדולה שיש לתנועת "הבונים דרור", תנועת הנוער העולמית של התנועה הקיבוצית, על בוגריה מאז ומעולם. דריסת הרגל של חמש הדמויות המשפיעות האלה, שמשתרעת בין עולם הכלכלה, הטכנולוגיה והחדשנות - מאינטל דרך אמדוקס ועד לפיוצ'רהג'ין והבנק העולמי - התעצבה בין היתר בזכות השתייכותם לתנועת "הבונים דרור". החמישה העידו בהזדמנויות שונות כי רכשו כלים למנהיגות והובלה כמדריכים בתנועה, שכיום באים לידי ביטוי בתרבות הארגונית של החברות המצליחות בעולם. טכניקות ההדרכה המיוחדות שלמדו התרגמו לכישורים המאפשרים להם לנהל מאות עובדים בכל רחבי העולם.

הבונים דרור היא תנועה ציונית יהודית שנוסדה ב-1982, לאחר איחוד שתי התנועות: "הבונים" ו"דרור" שפעלו לחינוך צעירים יהודים בתפוצות במטרה לקדם ולהפיץ את ערכי העם היהודי והציונות הסוציאליסטית עליה הוקמה המדינה. שתי התנועות נוסדו באירופה של תחילת המאה הקודמת – ב-1929 הקים וולסלי ארון יחד עם חיים ליפשיץ ונורמן לוריא את תנועת "הבונים" בלונדון. יותר מעשור קודם לכן, ב1915, נוסדה תנועת "דרור" מתוך איחוד של מספר תנועות ציוניות בפולין.

תנועת "הבונים דרור" היא תנועת נוער בינלאומית של התנועה הקיבוצית ובאמצעות חניכים ומדריכים היא מפעילה קנים בכל רחבי תבל - ארה"ב, אוסטרליה, ניו-זילנד, גרמניה, דרום אפריקה ועוד. הערכים המובילים של התנועה הם ציונות, יהדות ו"הגשמה" - ערך מוביל שמעודד את חברי התנועה להגיע למימוש עצמי תוך דאגה לזולת ולחברה. כמו כן התנועה דוגלת בקידום חברה שוויונות, הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית.


ערכי יסוד אלו עיצבו והצמיחו מן התנועה דמויות חשובות הפועלות בכל תחומי החיים במטרה להטביע את חותמם על עולם העסקים והכלכלה כמו גם על הקהילה אליה הם משתייכים. ארול אנסטי, סגן נשיא מפלגת הברית הדמוקרטית של קייפטאון ומנהיג תנועת "הבונים דרור" והקהילה היהודית בדרום אפריקה מספר: "ערכי 'ההדרכה' הנלמדים בתנועה מעצבים את חניכיה לאישיויות יוצאות דופן שיודעות כיצד לדאוג, להנהיג, לארגן ולתכנן. מדובר בסל כישורים שאין דומה לו והוכח כבעל השפעה ארוכת טווח על שארית חייהם של חברי התנועה".

הייחודיות של התנועה טמונה באחריות האדירה שהיא מעניקה לחניכים ולמדריכים שלה. הם הלב הפועם של הקנים ברחבי העולם ועליהם מוטלת המשימה להפעילם באופן עצמאי לחלוטין. מרכזי הבונים דרור משמשים כעוגן מאחד לקהילות יהודיות בתפוצות, תוך קיום פעולות תרבותיות וחינוכיות שמשמרות את המסורת וערכי העם היהודי בדגש על הפן החברתי והיסודות ההומאניים שביהדות. תנועת "הבונים דרור" הוכיחה את עצמה כבעלת מקום של כבוד בעיצוב דמויות ערכיות ומובילות כדוגמת מוריס קהאן, סטנלי פישר, מקסין פייסברג, מיכאל היידן וסטנלי הירש.

אופיר ליבשטיין: "אנחנו גאים בכל החניכים והבוגרים של התנועה. מזה קרוב למאה שנה, מחנכת 'הבונים דרור' ומנחילה לחניכיה בתפוצות ערכים של מנהיגות, הובלה, יוזמה, ויצירת עולם טוב וחזק יותר ונרגשים לראות הוכחה נוספת להצלחה."

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "תנועת הבונים דרור היא תנועת נוער גדולה, חזקה ומשפיעה מאוד ולא בכדי היא יכולה להתפאר בבוגרים מצליחנים ומשפיעים שכאלה. בפני תנועת נוער ציונית בחו"ל ניצבים אתגרים רבים, אך ערכיה החזקים, והמסורת הארוכה של הבונים דרור, מבטיחים את המשך שגשוגה ואת הברית החזקה של בוגריה עם מדינת ישראל. אני מבטיח כי התנועה הקיבוצית תמשיך ללוות ולטפח את תנועות הנוער הציוניות בחו"ל, בדגש על הבונים דרור."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il