TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מוצרי מעברות: הרווח הנקי במחצית הראשונה לשנת 2019 - כ-10.4 מיליון שקל


אפרת גילת
ההכנסות ברבעון השני כ-87.2 מיליון שקל; ה-EBITDA ברבעון כ-5.3 מיליון שקל
חברת מוצרי מעברות בע"מ פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2019.

עיקרי התוצאות במחצית הראשונה לשנת 2019:

ההכנסות ממכירות במחצית עלו בכ-3.6% לסכום של כ-185.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-179 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מגידול בהכנסות כלל המגזרים, אשר רובו התרחש ברבעון הראשון השנה.

הרווח הגולמי בתקופה עלה בכ-2% לסך של כ-72.7 מיליון שקל (כ-39.2% מההכנסות), לעומת סך של כ-71.3 מיליון שקל (כ-39.8% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מגידול במגזר ה-VMS (בעיקר עקב שערי החליפין ותמהיל ההכנסות), מגידול ברווח הגולמי במגזר המזון ומוצרים לחיות מחמד (בעיקר עקב הפסקת הייצור בישראל), וכן מגידול ברווח הגולמי במגזר המחלקה החקלאית.

הרווח התפעולי לתקופה, לפני הוצאות והכנסות אחרות, הסתכם לכ-6.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון נובע בעיקר ממגזר המזון ומוצרים לחיות מחמד כתוצאה משחיקת הלירה הטורקית והפרשה לחו"מ, וכן ממגזר ה-VMS בעיקר עקב הפחתה מואצת של נכסי המגזר שלא יועברו לפולין במסגרת איחוד מערכי הייצור, וגידול בהוצאות המכירה והשיווק.

ה-EBITDA בתקופה עלה בכ-28% לכ-11.6 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מיישום לראשונה של תקן IFRS 16 בנושא חכירות.

הכנסות מימון, נטו במחצית צמחו לכ-9.3 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של כ-18 אלף שקל תקופה המקבילה אשתקד. עיקר השינוי נובע מהכנסות מימון בסך של כ-13.8 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של כ-1.3 מיליון שקל בגין תיקי ני"ע של החברה.

הרווח הנקי לתקופה טיפס לכ-10.4 מיליון שקל (מתוכו כ-9.8 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח של כ-1.1 מיליון שקל (מתוכו כ-560 אלף שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לגידול בהכנסות מימון בגין תיקי ני"ע, וכן למעבר להכנסות מס בתקופה.

עיקרי התוצאות לרבעון השני לשנת 2019:

ההכנסות ממכירות ברבעון עלו לסך של כ-87.2 מיליון שקל, לעומת כ-86.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון הסתכם לסך של כ-34.4 מיליון שקל (39.4% מההכנסות), בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לרבעון, לפני הוצאות והכנסות אחרות, הסתכם לסך של כ-2.3 מיליון שקל (כ-2.6% מההכנסות), לעומת סך של כ-4.2 מיליון שקל (כ-4.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA לרבעון עלה בכ-26% לסך של כ-5.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ב-EBITDA נובע בעיקר מיישום לראשונה של תקן חשבונאי IFRS 16 בנושא חכירות.

הכנסות המימון, נטו עלו ברבעון הראשון לכ-4 מיליון שקל, לעומת סך של כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון השני 2019 החברה רשמה הכנסות מימון סך כ-4.6 מיליון שקל בגין תיקי ני"ע, ברבעון המקביל אשתקד החברה רשמה הכנסות מימון בסך כ-2.3 מיליון שקל בגין הפרשי שער ועסקאות הגנה.

החברה רשמה ברבעון השני לשנת 2019 רווח של כ-6.4 מיליון שקל (מתוכו כ-6.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לכ-4.2 מיליון שקל (מתוכו כ-3.9 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר ממעבר להכנסות מס ברבעון.

נתונים ממאזן החברה ליום 30.6.2019

ההון העצמי המיוחס לבעלים של החברה מסתכם בכ-521.4 מיליון שקל ומהווה כ-76% מסך המאזן.

סך יתרות המזומנים, השקעות מוחזקות למסחר ופיקדונות לטווח קצר וארוך של החברה מסתכמות בסך של כ-331.4 מיליון שקל.

אירועים אחרונים בתקופת הדוח ולאחריו

החל מחודש מרץ 2019 מכהן מר אריה שור כיו"ר דירקטוריון החברה. זאת לאחר שיו"ר הדירקטוריון הקודם, מר אייל שלמון, סיים בסוף שנת 2018 את תפקידו אחרי כהונה בת 5 שנים. מר אריה שור שימש בעברו כמנכ"ל תשלובת המזון תנובה והוא מביא עימו ניסיון ניהולי ומקצועי עשיר.

ביום 24 בינואר 2019 הושלמה תכנית נוספת לרכישה עצמית של מניות החברה בהיקף מירבי של עד 25 מיליון שקל, אשר אושרה על ידי הדירקטוריון בנובמבר 2018.

ביום 20 במרץ 2019 דיווחה החברה כי הושלמה עסקה במסגרתה קרנות צרפתיות שהיו בעלות מניות בחברת אלגיה (חברת בת של החברה המוחזקת בכ-54%) מכרו לצדדים שלישיים לא קשורים, תאגידים הקשורים לקבוצת Sapec, את מלוא מניותיהן בחברת אלגיה, המהוות שיעור של כ- 31% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת אלגיה. במסגרת ההשלמה של עסקת המכירה הנ"ל (אשר כאמור לעיל החברה אינה צד לה) וכתנאי לביצועה, נחתם הסכם בעלי מניות חדש בין בעלי המניות שנותרו בחברת אלגיה, לרבות החברה, ובעלי המניות החדשים הנ"ל. הסכם בעלי המניות החדש מבוסס ברובו על הסכם בעלי המניות הקודם באלגיה כאשר בעלי המניות החדשים הנ"ל נכנסו בנעלי הקרנות הצרפתיות שמכרו את מניותיהן כאמור, אך הוסכם על מספר שינויים. כתוצאה מהשינויים בהסכם בעלי המניות, החברה צפויה לאחד את הדוחות הכספיים של אלגיה במהלך הרבעון האחרון של 2019.

בתקופת הדוח המשיכה החברה במהלך איחוד מערכי הייצור של חברת הבת אנליט בע"מ (בה מחזיקה החברה, באמצעות חברה בת בבעלותה המלאה, ב- 100% מהאחזקות) העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירות של תוספי תזונה, ושל חברת הבת הפולנית Laboratoria Natury העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירות של תוספי תזונה, בפולין. החברה רואה הזדמנות משמעותית באיחוד מערכי הייצור של אנליט ו- LN ומעריכה כי מהלך זה עשוי ליצור לחברה בסיס לצמיחה ולהגדיל את רווחיות מגזר ה- VMS של החברה, וזאת בשל היתרונות והסינרגיות שהמהלך מגלם, ובכלל זה הגדלת הספקי הייצור, שיפור טכנולוגי של תהליך הייצור, הגדלת מגוון המוצרים, חיסכון בעלויות ויצירת מערך משותף גלובלי של שיווק ומכירות.

ביום 28 במאי 2019 התקשרה אלטמן בריאות, שותפות כללית (בה מחזיקה החברה, באמצעות חברת בת בבעלותה המלאה, ב-80% מהאחזקות) בהסכם לרכישת מניות בעלי מניות המיעוט בחברת מדי-לינק, כך שלאחר הרכישה מחזיקה אלטמן ב- 100% מהון המניות המוצא של מדי-לינק.

ביום 7 ביולי 2019 פרסמה מעברות אחזקות אגודה שיתופית חקלאית בע"מ, אשר הינה אגודה שיתופית בשליטה מלאה של קיבוץ מעברות, בעל השליטה בחברה, מפרט הצעת רכש מלאה (שתוקפה מותנה ברכישת מלוא המניות שמוצע לרוכשן) לכלל בעלי המניות בחברה (למעט מעברות אחזקות, קיבוץ מעברות והחברה עצמה), לפיו תרכוש מעברות אחזקות את כל המניות המוחזקות על ידם בתמורה לסך של 40 שקל למניה. ביום 14 באוגוסט 2019 פרסמה מעברות אחזקות מפרט מתוקן להצעת הרכש, אשר במסגרתו עדכנה את המחיר למניה במסגרת הצעת הרכש למחיר של 51 שקל וכן דחתה את מועד הקיבול האחרון של הצעת הרכש ליום 4 בספטמבר 2019.

ביום 7 באוגוסט 2109 הושלמה עסקה למכירת ציוד מעבדה והתקשרויות נלוות למכירת הציוד לצד שלישי שאינו קשור לחברה ו/או לבעל השליטה בה, בתמורה לסך כולל של כ- 750 אלפי דולר ארה"ב, אשר תשולם בשלושה תשלומים, כאשר התשלום השלישי, בסך של 375 אלפי דולר ארה"ב, הינו תשלום מותנה אשר אמור להיות משולם עד ה- 1 במאי 2020. כתוצאה מהמכירה הנ"ל ובכפוף להשלמת כל תנאי העסקה ותשלום מלוא התמורה, החברה צפויה לרשום רווח הון אשר נכון למועד זה הינו כ- 1.3 מיליון ש"ח. רווח ההון החזוי הנ"ל מהווה מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, תשכ"ח- 1968, מידע שאינו וודאי ולפיכך ייתכן כי רווח ההון החזוי לא יתממש, כולו או חלקו, או שיתממש באופן שונה מהותית מכפי שהוערך כאמור לעיל.

חברת מוצרי מעברות בע"מ פועלת כיום ב- 4 מגזרים עסקיים. החברה פועלת במגזר ה- VMS, במגזר המזון והמוצרים לחיות מחמד, במגזר המחלקה החקלאית ובמגזר פעילות חומרי גלם.

החברה נשלטת על ידי קיבוץ מעברות. יו"ר החברה הוא מר אריה שור ומנכ"לית החברה היא הגב' אפרת גילת.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il