TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ארקו החזקות ו-GPM המדורגת במקום ה-6 מבין רשתות הנוחות ותחנות הדלק בארה"ב


אריה קוטלר ארקו
מסכמות את הרבעון השני של 2019 והמחצית הראשונה ומציגה המשך גידול בהכנסות ובפרמטרים התפעולים

הרווח הגולמי של GPM עלה ברבעון השני של 2019 בכ-5.5% לכ-171 מיליון דולר.

ה-Store level Ebitda של GPM ברבעון עלה לכ-44.7 מיליון דולר; וה-Adjusted Ebitda של GPM עלה לכ-27.8 מיליון דולר.

עליה בהכנסות מחנויות נוחות – עליה ברבעון בכ-4.5% לכ-360 מיליון דולר, לעומת כ-344 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

GPM רשמה ברבעון השני לשנת 2019 הפסד של כ-7.4 מיליון דולר (בהשוואה לרווח של כ-29 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד), המיוחס בעיקרו להשפעת יישומו לראשונה בשנת 2019 של תקן IFRS 16 (כ-7.9 מיליון דולר) והשפעות של שער חליפין. בנוסף, נציין כי הרווח ברבעון המקביל כלל רווח חד פעמי בסך של כ-29.1 מיליון דולר שנרשם בגין רכישה במחיר הזדמנותי של עסקת E-Z Mart.

אריק קוטלר, מנכ"ל ויו"ר ארקו החזקות: "אנחנו מסכמים את המחצית הראשונה לשנת 2019 עם המשך גידול בהכנסות ושיפור בפרמטרים התפעוליים וממשיכים להטמיע את אסטרטגיית החברה להרחבת הפעילות תוך בחינה של ביצוע עיסקאות רכישה נוספות, רק לאחרונה דיווחנו על מו"מ לרכישת פעילות משמעותית נוספת, והתקשרנו בהסכם מימון עדכני עם קונסורציום של בנקים להגדלת קווי האשראי של GPMP ל-300 מיליון דולר. לצד הגידול בהכנסות, שורת הרווח הנקי ירדה בעיקר כתוצאה מיישום לראשונה בשנת 2019 של תקן IFRS 16 והשפעות של שער חליפין ".

חברת ארקו החזקות פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2019.

עיקר פעילות הקבוצה הינה החזקתה בשליטה ב-GPM Investments, LLC, שפועלת נכון למועד זה ב-22 מדינות בארה"ב בפריסה הכוללת למועד זה כ-1,350 אתרים, מהם כ-1,220 אתרים בהפעלה עצמית, הכוללים חנויות נוחות אשר למרביתן צמודות תחנות דלק, וכן כ-130 תחנות דלק המופעלות על-ידי צדדים שלישיים להן מספקת GPM דלקים.

בחודש אפריל 2019 השלימה GPM את עסקת Town Star במסגרתה נרכשו הזכויות ב-18 אתרים, במדינת פלורידה, המדינה השלישית בגודלה בארה"ב מבחינת מספר חנויות הנוחות ותחנות הדלק הפועלות בה.

האסטרטגיה העסקית של GPM מושתתת בעיקרה על הרחבת הפעילות דרך רכישות של מקבצי אתרים, הכוללים חנויות נוחות ותחנות דלק. בהתאם לדירוג, שפורסם בחודש ינואר 2019 באתר CSP Daily news, דורגה GPM, בהתבסס על מספר האתרים שלה, במקום ה-6 מבין רשתות חנויות הנוחות המובילות בארה"ב.

נתוני המחצית הראשונה של שנת 2019 כוללים את תוצאות הפעילות שנרכשה בחודש אפריל 2018 במסגרת עסקת E-Z Mart ואשר פעילותה נכללה רק בחלק מהתקופה המקבילה אשתקד. עסקת E-Z Mart, שבמסגרתה נרכשו בין היתר 267 חנויות נוחות ותחנות דלק בהפעלה עצמית, הינה עסקה מהותית אשר הגדילה בכ-25% את מצבת האתרים של GPM בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

נתוני המחצית הראשונה של שנת 2019 כוללים את השפעת יישומו לראשונה של תקן IFRS 16 אשר לו השפעה מהותית על היקף ההתחייבויות והנכסים של החברה, וכן על תוצאות פעילותה.

לתשומת לבכם, נתוני GPM המוצגים הינם בדולרים, ונתוני ארקו הינם בשקלים.

להלן תמצית הדוחות הכספיים של חברת GPM לרבעון השני של 2019:

הכנסות GPM ברבעון השני של 2019 הסתכמו לכ-992 מיליון דולר, לעומת סך של כ-994 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע בעיקר עקב ירידת מחירי הדלק.

היקף הגאלונים שנמכר ברבעון השני עלה בכ-2% לכ-287 מיליון גאלונים, בהשוואה
לכ-282 מיליון גאלונים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת דלקים ברבעון הסתכמו לכ-620 מיליון דולר, בהשוואה לכ-638 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות ממכירת דלקים נובע מירידה במחירי המכירה הממוצעים לגאלון ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מירידה של כ-2.2% בהיקף הגאלונים שנמכרו על בסיס same store, שנבעה, להערכת GPM, מיישום אסטרטגיה למקסום הרווחיות הגולמית ממכירת דלקים (על חשבון ירידה בהיקף הגאלונים הנמכרים), וכן מהשפעת גריעה של אתרים בהפעלה עצמית מתוך מטרה למקסם את הרווחיות. קיטון זה קוזז בחלקו על ידי עלייה בכמות הגאלונים כפועל יוצא מהעסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח.


ההכנסות מחנויות הנוחות עלו ברבעון בכ-4.5% לכ-360 מיליון דולר, לעומת כ-344 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהעסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח. בנוסף, חלה עלייה של כ-0.7% (סך של כ-1.8 מיליון דולר) בהיקף מכירת הסחורות על בסיס same store, שנבעה בעיקר ממדיניות תמחור הסיגריות שהביאה לגידול בתנועת הלקוחות בחנויות הנוחות, מיישום תכניות שיווקיות נוספות של GPM, ביניהן מועדון הלקוחות ושימוש בתוכנת JDA (פלנוגרמה) ומגידול בהיקף מכירות מוצרי טבק אחרים ומשקאות לאור גידול בביקושים. הגידול כאמור קוזז בחלקו על ידי השפעת מכירה או סגירה או העברה למפעילים חיצוניים של אתרים בהפעלה עצמית שרווחיותם לא הצדיקה את המשך הפעלתם על ידי GPM.

הרווח הגולמי של GPM ברבעון השני עלה בכ-5.5% לכ-171 מיליון דולר, לעומת כ-162 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהעסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח.

הרווח הגולמי ממכירת דלקים עלה ברבעון בכ-8% לכ-60 מיליון דולר, לעומת
כ-55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השיפור הנו כפועל יוצא מהגידול בהיקף הגאלונים בגין העסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח. הרווח הגולמי ממכירת דלקים על בסיס same store עמד על כ-22.7 סנט לגאלון ברבעון בהשוואה לכ-21.4 סנט לגאלון ברבעון המקביל אשתקד, וזאת כפועל יוצא מתנאי שוק ויישום אסטרטגיה למקסום הרווחיות הגולמית ממכירת דלקים כאמור לעיל.

הרווח הגולמי מחנויות הנוחות עלה ברבעון בכ-4% לכ-98 מיליון דולר, לעומת כ-95 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם


לכ-27.3%, לעומת כ-27.5% ברבעון המקביל אשתקד. יצוין, כי בנטרול מכירות סיגריות והשפעת מועדון הלקוחות של GPM (אשר הביאה לדחייה בהכרה בהכנסות כפועל יוצא מנקודות שהוענקו ללקוחות ברבעון), שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-36.8%, לעומת כ-37.4% ברבעון המקביל אשתקד.

GPM סיימה את הרבעון השני לשנת 2019 עם רווח תפעולי של כ-19 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-34 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי ברבעון נובע בעיקרו מכך שברבעון המקביל אשתקד זקפה GPM רווח חד פעמי מרכישה במחיר הזדמנותי בגין עסקת E-Z Mart.

ה-Store level Ebitda של GPM, ברבעון עלה בכ-4% לסך של כ-44.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-42.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-Adjusted Ebitda של GPM ברבעון עלה בכ-6% לכ-27.8 מיליון דולר, לעומת כ-26.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

GPM רשמה ברבעון השני לשנת 2019 הפסד של כ-7.4 מיליון דולר (מתוכו הפסד של
כ-9.6 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות של GPM), בהשוואה לרווח של כ-29 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (מתוכו רווח של כ-26.8 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות של GPM).


ההפסד ברבעון מיוחס בעיקרו להפסד בסך של כ-7.9 מיליון דולר שנרשם ברבעון בשל השפעת יישומו לראשונה של תקן IFRS 16. בנוסף, נציין כי הרווח ברבעון המקביל אשתקד נבע בעיקרו מרווח חד פעמי בסך של כ-29.1 מיליון דולר שנרשם בגין רכישה במחיר הזדמנותי של עסקת E-Z Mart.

נכון ליום 30.6.2019 הונה של GPM הסתכם בכ-158 מיליון דולר (כ-85 מיליון דולר מיוחס לבעלי המניות של GPM), והוא מהווה כ-9.2% מהמאזן המאוחד של GPM.

למועד פרסום הדוח ל-GPM קווי אשראי לא מנוצלים בסך של כ-310 מיליון דולר. בחודש יולי 2019 הוחלף קו האשראי של GPMP בקו אשראי בהיקף של עד 300 מיליון דולר (חלף עד 110 מיליון דולר) זאת, בנוסף ליתרות מזומנים ושווי מזומנים (ובכלל זאת מזומנים מיועדים ומזומנים משועבדים ) בקופתה של קבוצת ארקו המסתכמות למועד הדוח בסך של כ-186 מיליון שקל. יתרות המזומנים וקווי האשראי של הקבוצה מהווים עבורה מקור נזילות ובסיס מזומנים רחב וגמיש המאפשרים לה לאתר הזדמנויות חדשות לצרכי המשך צמיחה.

להלן תמצית הדוחות הכספיים של חברת GPM למחצית הראשונה לשנת 2019:

הכנסות GPM במחצית הראשונה של 2019 עלו בכ-7% לכ-1.77 מיליארד דולר, לעומת סך של כ-1.65 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מתרומתן של עסקאות שהושלמו בשנת 2018, ובפרט עסקת E-Z Mart, שפעילותן נכללה רק בחלק מהתקופה המקבילה אשתקד.

היקף הגאלונים שנמכר בתקופה עלה בכ-11% לכ-541 מיליון גאלונים, בהשוואה לכ-486 מיליון גאלונים בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממכירת דלקים בתקופה עלו לכ-1.08 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-1.05 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות ממכירת דלקים נובע מעלייה בכמות הגאלונים כפועל יוצא מהעסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח.


גידול זה קוזז, בין היתר, מירידה במחירי המכירה הממוצעים לגאלון בתקופה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מירידה של כ-2.5% בהיקף הגאלונים שנמכרו על בסיס same store, שנבעה, להערכת GPM, מיישום אסטרטגיה למקסום הרווחיות הגולמית ממכירת דלקים (על חשבון ירידה בהיקף הגאלונים הנמכרים), וכן מהשפעת גריעה של אתרים בהפעלה עצמית מתוך מטרה למקסם את הרווחיות.


ההכנסות מחנויות הנוחות עלו בתקופה בכ-15% לכ-668 מיליון דולר, לעומת כ-582 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהעסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח. בנוסף, חלה עלייה של כ-1.2% (סך של כ-6.1 מיליון דולר) בהיקף מכירת הסחורות על בסיס same store, שנבעה בעיקר ממדיניות תמחור הסיגריות שהביאה לגידול בתנועת הלקוחות בחנויות הנוחות, מיישום תכניות שיווקיות נוספות של GPM ביניהן מועדון הלקוחות ושימוש בתוכנת JDA (פלנוגרמה) ומגידול בהיקף מכירות מוצרי טבק אחרים ומשקאות. הגידול קוזז בחלקו על ידי השפעת מכירה או סגירה או העברה למפעילים חיצוניים של אתרים בהפעלה עצמית שרווחיותם לא הצדיקה את המשך הפעלתם על ידי GPM.

הרווח הגולמי של GPM במחצית עלה בכ-15% לכ-311 מיליון דולר, לעומת כ-272 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהעסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח.

הרווח הגולמי ממכירת דלקים עלה בתקופה בכ-14% לכ-105 מיליון דולר, לעומת
כ-92 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור הנו כפועל יוצא מהגידול בהיקף הגאלונים בגין העסקאות שהושלמו בשנת 2018 ובתקופת הדוח. הרווח הגולמי ממכירת דלקים על בסיס same store עמד על כ-21.2 סנט לגאלון בתקופה בהשוואה לכ-20.3 סנט לגאלון בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת כפועל יוצא מתנאי שוק ויישום אסטרטגיה למקסום הרווחיות הגולמית ממכירת דלקים כאמור לעיל.

הרווח הגולמי מחנויות הנוחות עלה במחצית בכ-16% לכ-182 מיליון דולר, לעומת כ-157 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופה הסתכם לכ-27.3%, לעומת כ-27% בתקופה המקבילה אשתקד. יצוין, כי בנטרול מכירות סיגריות והשפעת מועדון הלקוחות של GPM (אשר הביאה לדחייה בהכרה בהכנסות כפועל יוצא מנקודות שהוענקו ללקוחות בתקופה), שיעור הרווח הגולמי בתקופה עמד על כ-37.1%, לעומת כ-37% בתקופה המקבילה אשתקד.

GPM סיימה את המחצית הראשונה לשנת 2019 עם רווח תפעולי של כ-20 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-19 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקרו מתרומתן של העסקאות שהושלמו בשנת 2018, ובפרט עסקת E-Z Mart, שפעילותן נכללה רק בחלק מהתקופה המקבילה אשתקד, בתוספת גידול ברווח התפעולי בגין השפעת יישומו לראשונה של תקן IFRS 16, זאת אל מול רווח חד פעמי שנזקף בתקופה המקבילה אשתקד כפועל יוצא מרכישה במחיר הזדמנותי של עסקת E-Z Mart.

ה-Store level Ebitda של GPM, בתקופה עלה בכ-25% לסך של כ-68.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-54.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-Adjusted Ebitda של GPM בתקופה צמח בכ-39% לכ-35.8 מיליון דולר, לעומת כ-25.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

GPM רשמה במחצית הראשונה לשנת 2019 הפסד של כ-33.7 מיליון דולר (מתוכו הפסד של
כ-38 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות של GPM), בהשוואה לרווח של כ-15.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (מתוכו רווח של כ-11.6 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות של GPM).


הרווח בתקופה המקבילה אשתקד נבע בעיקרו מרווח חד פעמי בסך של כ-29.1 מיליון דולר שנזקף בגין רכישה במחיר הזדמנותי של עסקת E-Z Mart. בנוסף, נרשם הפסד בסך של כ-14.9 מיליון דולר בתקופת הדוח המיוחס להשפעת יישומו לראשונה של תקן IFRS 16.

תוצאות חברת ארקו לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2019:

הכנסותיה של ארקו ברבעון השני לשנת 2019 הסתכמו לכ-3.57 מיליארד שקל, לעומת
כ-3.64 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה רשמה ברבעון השני לשנת 2019 הפסד של כ-26.4 מיליון שקל (מתוכו הפסד של כ-25.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות של החברה), לעומת רווח של כ-91.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (מתוכו, רווח של כ-60.8 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות של החברה).

הכנסות ארקו במחצית הראשונה לשנת 2019 עלו בכ-8% לכ-6.42 מיליארד שקל, בהשוואה
לכ-5.93 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה רשמה הפסד בתקופת הדוח של כ-116.6 מיליון שקל (מתוכו הפסד של כ-96.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח של כ-52.7 מיליון שקל (מתוכו 28.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר ההפסד נבע מחלקה של ארקו בתוצאות GPM.

הונה של ארקו, נכון ליום 30.6.2019 הסתכם בכ-697 מיליון שקל (מתוכו כ-243 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות של החברה), והוא מהווה כ-11% מסך המאזן המאוחד של הקבוצה.

אירועי החברה בתקופת הדוח ולאחריו:

ביולי 2019 GPMP התקשרה בהסכם מימון עדכני עם קונסורציום של בנקים בארה"ב. קו האשראי העדכני הינו בהיקף של עד 300 מיליון דולר, וזאת כחלק מהתשתית המימונית להמשך יישום האסטרטגיה של GPM להרחיב את פעילותה, ובכלל זה את פעילותה של GPMP באמצעות ביצוען של רכישות נוספות. קו האשראי העדכני החליף קו אשראי, אשר היקפו היה עד 110 מיליון דולר. לבקשת GPMP, קו האשראי העדכני ניתן להגדלה עד לסך של 500 מיליון דולר (חלף הגדלה אפשרית של קו האשראי הקודם עד ל-220 מיליון דולר( וזאת בכפוף לקבלת התחייבויות נוספות להעמדת אשראי מהמלווים או מבנקים אחרים, ובכפוף לתנאים מסוימים כמפורט בהסכם המימון. קו האשראי העדכני הינו לתקופה של חמש שנים, בתוקף מיום 15/7/2019 ועד ליום 15/7/2024 (חלף קו האשראי הקודם אשר היה עד לחודש יולי 2020).

באפריל 2019 השלימה GPM עסקה מסגרתה נרכשו הזכויות ב-18 אתרים, בפלורידה, ארה"ב, אשר הינה המדינה השלישית בגודלה בארה"ב מבחינת מספר חנויות הנוחות ותחנות הדלק הפועלות בה.

בינואר 2019 פרסמה מידרוג דוח מעקב דירוג לאגרות חוב (סדרה ג') של החברה והותירה את דירוג אגרות החוב על A3.IL באופק יציב.

אודות ארקו החזקות
עיקר פעילות חברת ארקו למועד זה, הינה החזקתה ב-GPM בשיעור של 75% מיחידות ההשתתפות הרגילות (אפקטיבית כ-69.375% בהון בהתחשב ביחידות בכורה הקיימות בהון GPM).


למועד פרסום הדוח GPM עוסקת בהפעלה עצמית של כ-1,350 אתרים ב-22 מדינות בארה"ב, מהם כ-1,220 אתרים הכוללים חנויות נוחות למרביתן צמודות תחנות דלק, וכן אספקת דלקים לכ-130 תחנות דלק המופעלות על ידי צדדים שלישיים להן מספקת GPM דלקים. אתרי החברה הינם בחוף המזרחי (Northeast), ב-Mid-Atlantic, בדרום-מזרח ארה"ב (Southeast), במרכז ארה"ב (Midwest) ובדרום-מערב ארה"ב (Southwest).


בנוסף, החברה מחזיקה בעקיפין במלון סי לייף בנהריה ויחידות נופש הסמוכות אליו, באמצעות החזקתה ב-50% מהון המניות של חברת ליגד השקעות ובנין בע"מ, וכן לחברה פעילות בתחום הפיננסים, הכוללת למועד הדוח הלוואות שהועמדו לחברות מוחזקות.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il