TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

האב הבן ואנשי הקש...


רשות המיסים
בעל חברה חשוד בקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של 441 מיליון ₪ בתחום הדלק תוך שהוא נעזר בבנו ובאנשי קש נוספים לצורך ביצוע העבירות * בית המשפט הורה על מעצרם של הארבעה

בית משפט השלום בירושלים, נעתר לבקשת יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים והורה על מעצרו של יניב מועלם (43) מרמת גן, בעליה של חברת י.ע עבודות חקלאיות, בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של 441 מיליון ₪, כשהמע"מ בגינן עומד על כ-64 מיליון ₪. לצורך ביצוע עבירות אלו נעזר מועלם בבנו, ניר מועלם (20) ממושב זבדיאל, באלירן גבאי (23) מחריש, ובבני ניסימוב (35) מבית שמש, שאף הם נעצרו בהתאם לבקשת היחידה החוקרת.

על פי המתואר בבקשות המעצר, נחשד יניב מועלם בכך שבשנים 2018-2017, קיזז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ- 441 מיליון ₪, כשסכום המע"מ הנובע מהן עומד על כ-64 מיליון ₪. כנגד מועלם הוגש לאחרונה כתב אישום חמור על ביצוע עבירות דומות של קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות במהלך השנים 2015-2014, שסכום המע"מ שנבע מהן עמד על כ-8.3 מיליון ₪.


עוד נכתב בבקשת המעצר, כי לאחר שפקיד שומה עפולה העלה את אחוז ניכוי מס במקור בעבור החברה שבבעלותו (י.ע עבודות חקלאיות), החל יניב מועלם לעשות שימוש בחברות ובאנשי "קש", על מנת להמשיך בפעילותה העבריינית של חברת י.ע. עבודות חקלאיות, במטרה להערים על רשות המסים ולהתחמק מכל הליך ביקורת או חקירה, תוך שהוא עושה שימוש בחברות שונות.

על פי החשדות, ניר מועלם, בנו של יניב מועלם, ניהל יחד עם אביו את הפעילות בחברה ולמעשה שימש שותף. בנוסף, החל מועלם הבן לעשות שימוש בחברת סאלי ע.ר.ן, הרשומה על שמו ובאמצעותה קיזז חשבוניות מס פיקטיביות, ושימשה אף היא לפעילות עבריינית.

בתוך כך, על פי המתואר בבקשת המעצר, נרשם אלירן גבאי, (23) מחריש, כבעלים של החברות ש.א הובלות דלקים בע"מ ושל חברת הלפרין אנרגיה ושיווק, מבלי שיש לו מושג בענייניהן ובעוד הוא נותן הלכה למעשה ליניב מועלם לשלוט בחברות הללו ולעשות בהן כבשלו, תוך שאף הן קיזזו בספריהן חשבוניות מס פיקטיביות.

עוד עולה על פי החשדות, כי בני ניסימוב (35) מבית שמש, הוא זה שהפיץ את חשבוניות המס הפיקטיביות לחברת י.ע חקלאיות ולחברות נוספות שבשליטתו של יניב מועלם, לאורך זמן ובסכומים של מאות מיליוני שקלים. במעשיו אלו אפשר ניסימוב ליניב מועלם לקזז חשבוניות פיקטיביות ולהתחמק מתשלום מס של עשרות מיליוני שקלים, כאמור, מבלי שבוצעה כל עסקה בגינן.

כמתואר בפרוטוקול בית המשפט, החקירה בעניינם החלה לפני מספר חודשים באופן סמוי ואתמול בבוקר הפכה גלויה, בוצעו חיפושים בבתיהם של החשודים ואף נתפסו רכבי יוקרה ותחנת דלק.

שופט בית משפט השלום אלעד פרסקי, נעתר לבקשת היחידה החוקרת והורה על הארכת מעצרו של יניב מועלם עד ליום 28.7.19, ושל כל שאר החשודים עד ליום 25.7.19.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il