TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ביג מרכזי קניות מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2019 עם גידול ברווח של 167% ושיפור בפרמטרים התפעוליים


אסף נגר סמנכל כספים ביג
הרווח המיוחס לבעלי המניות טיפס ברבעון לכ-132.4 מיליון שקל

ה-NOI ברבעון עלה בכ-3.2% לכ-151.1 מיליון שקל
ה-FFO ברבעון עלה בכ-3.5% לכ-85.4 מיליון שקל

הפדיונות same centers בישראל בחודשים ינואר-אפריל עלו בכ-2.3%

אסף נגר, סמנכ"ל הכספים של החברה: "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון של שנת 2019 עם המשך צמיחה בפעילות החברה, המתבטא בגידול בהכנסות ובפרמטרים התפעוליים, ה-NOI וה-FFO, לצד המשך גידול בפדיונות השוכרים בשליש הראשון של השנה (בנטרול השפעת עיתוי חג הפסח). לאחרונה השלמנו רכישה אסטרטגית במחיר הזדמנותי של מניות אפריקה נכסים בה אנו מזהים פוטנציאל השבחה וצמיחה גבוה.


נכון להיום, לחברה צבר משמעותי של פרויקטים בישראל בתכנון ובהקמה אשר יהוו את אחד ממנועי הצמיחה של החברה לשנים הקרובות. במקביל אנו מתכוונים להמשיך ולהרחיב את הפעילות בסרביה כפי שביצענו לאחרונה כאשר רכשנו חטיבת קרקע בפריים לוקיישן בבלגרד עליה נקים, יחד עם שותף מקומי, בנין משרדים בשטח של 34 אלף מטר. כמו כן, אנחנו נמצאים בעיצומו של פיתוח קומפלקס מסחר בשטח של כ-15,000 מ"ר בבלגרד ומעליו פרויקט מגורים של כ-1,000 יח"ד.


השלמת הפרויקטים כאמור בישראל ובסרביה, צפויה להביא להגדלה ניכרת בהיקף ההכנסות והרווח המייצג של החברה, בטווח הבינוני עד הארוך. בארה"ב הציגה החברה יציבות ב-NOI מנכסים זהים ואחוז האכלוס, תוך עמידה בתחזית שפרסמה החברה.


במקביל לפעילות העסקית, לאחר תאריך המאזן, ניצלה החברה את סביבת הריבית האטרקטיבית לגיוס חוב לטווח ארוך בהיקף של כ-460 מיליון שקל בריבית ממוצעת של 1.7%, בין היתר, לצורך פרעון אג"ח היסטורי בריבית של 4.85%


הגמישות הפיננסית הגבוהה של החברה מאפשרת לנו להמשיך ולאתר עסקאות נוספות על מנת להשיא ערך לבעלי המניות"

חברת "ביג מרכזי קניות" מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2019. להלן עיקרי התוצאות באיחוד אפקטיבי כפי שפורסמו במצגת החברה*:

ההכנסות - עיקר הגידול מקורו ברכישת נכסים חדשים בישראל ובסרביה. יתרת הגידול מקורו בגידול ריאלי בהכנסות שכ"ד ודמי ניהול.

ה-NOI - ה-NOI מנכסים זהים בישראל גדל בכ-4.4% כתוצאה מהמשך העלייה בהכנסות, לצד קיטון בהוצאות המכירה והשיווק. ה-NOI מנכסים זהים בארה"ב נותר יציב.

ה-FFO הריאלי – עיקר הגידול ב-FFO (תזרים תפעולי מייצג) מקורו בהמשך הרחבת הפעילות בישראל ובסרביה.

במהלך הרבעון הכירה החברה ברווח בסכום של כ-94 מיליון שקל בעקבות רכישת 13% ממניות אפריקה נכסים במחיר הזדמנותי.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לרבעון הראשון לשנת 2019 צמח לכ-132.4 מיליון שקל, לעומת סך של כ-49.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח נובעת בעיקר מהכרה ברווח הזדמנותי בסך כ-94 מיליון שקל מרכישה של 13% ממניות "אפריקה נכסים" בחודש מרץ.

פדיונות הקבוצה same centers בחודשים ינואר-אפריל עלו בשיעור של כ-2.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יצוין, כי חג הפסח חל השנה ב-20 באפריל ולכן השפעתו היא על הרבעון השני, בעוד אשתקד חל החג ב-31 במרץ והשפעתו הייתה על הרבעון הראשון. לכן בחרה החברה להציג את נתוני פדיונות ינואר-אפריל אשר להערכתה משקפים השוואה נכונה יותר בין התקופות.

שיעור התפוסה בנכסים בישראל עומד על כ-100% בקירוב, בארה"ב על כ-92% ובסרביה על כ- 99%.

עיקרי מאזן החברה (חלק ביג אפקטיבי) נכון ל-31/3/2019:

סך המאזן עלה לכ-11.1 מיליארד שקל.

סעיפי הנדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח (חלקה האפקטיבי של החברה) הסתכמו בכ-9.57 מיליארד שקל מתוך האמור כ-5.6 מיליארד שקל (כ-58.5% מסה"כ) נכסים בישראל, כ-3.4 מיליארד שקל (כ-35.5% מסה"כ) בארה"ב והיתרה בסרביה.

ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה עומד על כ-3.52 מיליארד שקל והיווה כ- 31.7% מסך המאזן, לעומת כ-3.43 מיליארד שקל בסוף שנת 2018.

החברה שומרת על נזילות וגמישות פיננסית גבוהה, המתבטאת ביתרות מזומנים ופיקדונות בהיקף של כ-322 מיליון שקל, נכסים בלתי משועבדים נכון למועד פרסום הדוח בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל ומסגרת אשראי פנויה בסך של כ-390 מיליון שקל. בנוסף, לחברה נכסים בישראל בשווי של כ-1.13 מיליארד שקל שכנגדם הועמדו הלוואות מתאגידים בנקאיים בשיעור מינוף ממוצע של כ-35% בלבד.

אירועים עיקריים:

באפריל 2019 חתמה חברת הבת ביג CEE המוחזקת בשיעור של 78.5% על הסכם לרכישת 50% מחברה סרבית (חברת הנכס) אשר מחזיקה במלוא זכות הבעלות בחטיבת קרקע של כ- 8,600 מ"ר ב"בלוק 42" בבלגרד החדשה לפי שווי של כ-20 מיליון אירו (100%).


חברת הבת מתעתדת לבנות על הקרקע, יחד עם יזם מקומי בעל מוניטין אשר יחזיק ביתרת הזכויות בחברת הנכס (50%), בניין משרדים בהיקף של כ-34,000 מ"ר GLA שצפוי להיות מושלם במהלך 2021 בתקציב הקמה המוערך בכ-58 מיליון אירו.


באפריל 2019 גייסה החברה כ-464 מיליון שקל באמצעות הרחבת אג"ח מסדרה יא' ואג"ח מסדרה יב'. הסדרות מדורגות AA ו- AA- בהתאמה על ידי S&P מעלות.


במרס 2019 רכשה החברה 13% מחברת אפריקה נכסים תמורת כ-318 מיליון שקל וזאת כחלק מקבוצת משקיעים שרכשה 51% מאפריקה נכסים.

ביג מרכזי קניות, בניהולו של איתן בר-זאב, הוקמה על ידי מר יהודה נפתלי ועוסקת בעיקר בהפעלת מרכזים מסחריים בישראל וארה"ב. מרכזי הקניות של הקבוצה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: הקבוצה הראשונה עליה נמנים עיקר נכסי הקבוצה, כוללים מרכזים מסחריים פתוחים חד קומתיים, הממוקמים בדרך כלל בסמוך לצירי תנועה ראשיים ומאפשרים גישה נוחה וחניה חופשית לרווחת קהל המבקרים. הקבוצה השנייה כוללת קניונים ומרכזי קניות מסוג Life Style אשר משלבים בילוי וקניות תוך דגש על חווית לקוח.

* נתונים אפקטיבים מציגים את חלקה היחסי של החברה בתוצאות הכספיות של החברות
המוחזקות חלף הצגתם על בסיס שווי מאזני ו/או איחודם בדוחות הכספיים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il