TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

השקעות בהייטק לשנת 2019 – אופטימיות זהירה לצד ההשפעה של מלחמות הסחר בין סין לארה"ב


חגי רביד, מנכל בית ההשקעות קוקירמן. קרדיט דרור סיתהכל
סין הגיבה במתינות יחסית למדיניות ארה"ב, ונראה ששני הצדדים מחפשים פתרונות מאחורי הקלעים כדי לגשר על הפערים
חגי רביד, מנכ”ל בית ההשקעות קוקירמן מסמן את המגמות המרכזיות בהשקעות בהייטק לשנת 2019, ומתייחס להשפעה של מלחמת הסחר על ההייטק הישראלי, ההתאוששות באירופה, ההתבגרות של השוק הסיני, השינויים בשווקים המתעוררים והתחומים החמים בהשקעות טכנולוגיות.

ארה"ב: מלחמות הסחר – בשווקים כבר לא מתרגשים
המגמה שהשפיעה אולי יותר מכל על ההשקעות השנה ותימשך גם שנה הבאה היא מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. מדיניות סחר החוץ של ארה"ב מול סין ומול שאר העולם מתאפיינת בגישה בדלנית, אך עם זאת השווקים "התרגלו" לאיומים הנובעים ממלחמת הסחר ומגמה זו צפויה להמשך. למרות ההצהרות הלוחמניות ראינו שהדברים מאד נזילים והצהרות משתנות לעיתים תכופות מלוחמנות לפיוס, לכן בסופו של דבר כוחות השוק הם שיכתיבו את הטון. היקף ההשקעות מארה"ב בהייטק הישראלי צפוי להישאר יציב ואולי גם לצמוח, עם עדיפות לעסקאות מיזוג ורכישה. מגמת ההנפקות של חברות ישראליות בנאסד"ק תמשך, בדגש חברות בוגרות. גם בקנדה, מיצואניות הקנאביס הגדולות בעולם, יש עניין מוגבר בטכנולוגיות ישראליות בתחום.

סין – צמיחה בהשקעות בהייטק הישראלי ב- 2019
סין הגיבה במתינות יחסית למדיניות ארה"ב, ונראה ששני הצדדים מחפשים פתרונות מאחורי הקלעים כדי לגשר על הפערים. אחרי ההאטה היחסית של ההשקעות הסיניות בישראל בשנתיים האחרונות, יש אופטימיות זהירה לגבי שנה הבאה. דווקא על רקע מלחמת הסחר, ישראל יכולה לשמש כ"גשר השקעות" בין סין לארה"ב ולכן נראה יותר עניין מהצד הסיני להשקיע בטכנולוגיות ישראליות. כדי לעקוף את השינויים הרגולטיביים שקיבל הממשל הסיני על השקעות במט"ח, מסתמנת מגמה של הקמת קרנות סיניות שישקיעו במטבע הסיני יואן ובכך יפתחו אפיקי השקעה חדשים. בשנתיים האחרונות השוק הסיני התבגר, והצמיח הרבה מאוד סטארטאפים מקומיים שצמחו בסין. לכן לעומת העבר נראה שהסינים כיום מעוניינים יותר בתחומי רפואה, יצור מתקדם, אוטומציה ורובוטיקה, שהסטארטאפים הישראלים נחשבים למצטיינים בהם.

אירופה – אופטימיות לצד סיכונים
אירופה תמשיך להוות שוק מצוין עבור טכנולוגיות ישראליות, ועל רקע ההתאוששות ביבשת יש אופטימיות מצד המשקיעים. השנה סימנה את הקאמבק בהשקעות האירופיות שכמעט הכפילו את עצמן לעומת 2017. עם זאת, ייתכן וצמצום התקצוב הישראלי לתכנית 2020Horizon , שנשקלת בימים אלה, עלול לפגוע ההשקעות במיזמים משותפים לישראל ואירופה בתחומי המדע והטכנולוגיה. האירופאים מתעניינים מאוד בתחומי המים (במדינות דרום היבשת), אוטומוטיב, מדעי החיים, הגנת סייבר ועוד. למשקיעים האירופאים יש העדפה לחברות שיעברו לאירופה, כך שיוכלו לקבל הטבות
מיסוי שונות. הערכות השווי הנמוכות של סטארטאפים ישראלים לעומת מקביליהם בארה"ב ואירופה מעודדים גם הם את המשקיעים האירופאים להשקיע בטכנולוגיות ישראליות במגוון תחומים.

הונג קונג – בירת ההנפקות החדשה של המזרח
אנחנו צפויים לראות עוד חברות ישראליות שילכו בעקבות Alma Lazers והגיוס שעשתה שנה שעברה וינפיקו גם הן בבורסה בהונג קונג. בניגוד לשוק הסיני, שבו יש מכפילים גבוהים, בהונג-קונג המכפילים נמוכים יחסית לארה"ב ולאירופה, עם ממוצע של מכפיל 7 ל - EBITDA. עם זאת, בעתיד מתוכנן רישום כפול סין-הונג-קונג, וכתוצאה מכך המכפילים יעלו. לכן אנו צפויים לראות תור די ארוך של חברות ישראליות שירצו להנפיק בהונג-קונג.

התחומים החמים בהשקעות טכנולוגיות
התחומים החמים בהייטק של 2019 הם: קנאביס - טכנולוגיות הקשורות בגידול, פיתוח והפצה, אוטומוטיב, פינטק וייצור מתקדם, כגון IoT (advanced manufacturing). הצמיחה בטכנולוגיות AI ו – ML יעודדו סטארטאפים העוסקים בחיזוי במגוון תחומים כמו פיננסים, נדל"ן, תחבורה ועוד. למרות הירידה בערכו של הביטקוין, הדרישה לטכנולוגיות בלוקצ'יין ליישומים אחרים תמשיך את הצמיחה שלה מהשנה האחרונה.

שווקים מתעוררים: האם אפריקה – תהיה "סין החדשה"? ומה בזירה הברזילאית?
בשווקים המתעוררים אפריקה מתגלה כיעד אטרקטיבי ונמצאת כעת בתנופה משמעותית. ההשקעות זרות, במיוחד של סין עם יוזמת דרך המשי החדשה, צפויות להמשיך גם השנה ולקדם עוד הצמיחה ביבשת. במוקד העניין של אמריקה הלטינית בהייטק הישראלי נמצאות טכנולוגיות בתחומי האגריטק והקלינטק לפיתוח החקלאות והמים. הקשרים המתהדקים בין ישראל לברזיל לאחר חילופי השלטון שם צפויים לעודד השקעות בהייטק הישראלי, ויוזמות ראשונות בתחום כבר תופסות תאוצה. כך למשל נערך לאחרונה כנס ההשקעות השנתי Spin Summit בסאו פאולו, ולראשונה הציגו בו סטארטאפים ישראלים בפני קרנות מברזיל ומארה"ב.

בית ההשקעות קוקירמן נחשב למוביל בישראל בתחום השקעות חוצות גבולות, באמצעות רשת קשרים גלובלים חזקה הכוללת תאגידים מובילים, משקיעים ומוסדות פיננסיים רבים, בשווקים כמו: אירופה, סין ועוד. מהמטה בת"א, החברה מספקת מערך מלא של שירותי בנקאות להשקעות, כולל מיזוגים ורכישות (M&A), Private Placement, הנפקות בבורסות זרות, ניהול נכסים ומתן ייעוץ אסטרטגי לחברות ישראליות וזרות.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il