TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"שוק המניות בישראל – אי של יציבות!"

מה עושים השבוע?

מניות – שוק המניות של ישראל אי של יציבות.

מבנה תיק המניות

כאמור, שבוע אדום עבר על הבורסות, במיוחד בארה"ב – כאשר מדד S&P ירד ב 4.6%-, מדד הנאסד"ק צנח ב 4.9%- והדאו ג'ונס איבד 4.5%-. בסיכום שבועי, צנח שווי המניות בוול סטריט בטריליון דולר! ואולם מאז תחילת 2018, התמונה נראית הרבה פחות גרוע: S&P ירד ב 1.5%- בלבד בתקופה זו והנאסד"ק אף הוסיף 1%+.

בעולם, הירידות מתחילת השבוע היו מעט פחות חדות כשמדד דאקס 30 איבד 4.2%- והשלים ירידה של 16.5%- מאז תחילת השנה; הניקיי ירד בשבוע שעבר ב 3%-, וב 4.8%- מתחילת השנה; ואילו ההאנג סנג סיכם את השבוע החולף במינוס 1.7%-, ובסך הכל צלל ב 12.9%- מראשית השנה. המסקנה המתבקשת היא שלא תמיד השוק האמריקאי מהווה הגנה בתקופות של ירידות, במיוחד כשהמחירים היחסיים שם יקרים יותר משאר השווקים.

בישראל ראינו גם כן ירידות, מאותן סיבות שטלטלו את הבורסות הגלובליות אך בצורה מתונה יותר, מדד ת"א 35 ירד ב 2.1%- ומדד ת"א 90 0.5%- בלבד. מתחילת השנה, מדד ת"א 35 עלה ב 5.7%+, מדד ת"א 90 עלה ב 3.7%+ ואילו מדד הבנקים זינק ב 10.4%+. השקעה בבורסה המקומית נראית מעניינת מתמיד הן לאור התשואות הבולטות מתחילת השנה, בוודאי בהשוואה לבורסות העולם, הן לאור המכפילים הזולים מאשר ארה"ב והן לאור חוזקת הכלכלה המקומית והריבית שצפויה להיוותר נמוכה.

אג"ח – בתוואי ריבית עולה, מתמקדים באג"ח בדירוגים גבוה ומח"מ לא ארוך


בארה"ב, עקום התשואות השתטח בשבוע החולף – ולראשונה מאז 2007, המרווח באג"ח לשנתיים גבוה מזה של 5 שנים. המרווח לאג"ח לשנתיים עד עשר שנים הגיע גם כן לשפל.

על רקע ההאטה האפשרית בקצב עליית הריבית בארה"ב, נראה כי החשיפה לאג"ח הדולרי בריבית משתנה כבר אינה משתלמת – וסקטור זה ממשיך בירידות. על רקע המשך התנודתיות בשוק האג"ח האמריקאי, אנו ממליצים על חשיפה דולרית קצרצרה באמצעות מכשירים כדוגמת קרנות כספיות דולריות או אג"ח קצרצרים בדירוגים גבוהים מאוד.

בישראל, האג"ח הממשלתיות צמודות המדד עלו בשבוע שעבר, בעוד הלא צמודות שמרו על רמתן הקודמת. השוק הקונצרני הושפע מהמשך הירידה באג"ח של חברות הנדל"ן הזרות, שהפילו את התל בונד גלובל ב 3.4%-. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לאג"ח איכותי בדירוג גבוה במח"מ לא ארוך על חשבון חשיפה לאג"ח ממשלתיות וזאת על מנת להקטין תנודתיות ולקבל תשואה תיק אג"ח גבוהה יותר. מי שממשיך להוביל את הביצועים בשוק האג"ח המקומי הוא מדד התל בונד דולר, שעלה בשלושת החודשים האחרונים ביותר מ 3.2%+. ביצועי המדד יחד עם התחזקות הדולר, ממשיכים להצדיק את ההמלצה שלנו להיצמד לאג"חים צמודי דולר כדי ליהנות מהריבית הדולרית הגבוהה ולנצל את ההגנה שמספק הדולר על תיק ההשקעות, לאור הקורלציה השונה משאר חלקי התיק.

תיק השקעות – לא "לחפש פינות", בעולם מורכב מוודאים שתיק ההשקעות יהיה פשוט (בק טו בייסיק)


לאור העובדה כי הריבית תעלה בהסתברות גבוהה בשנת 2019 ותגרום לתנודתיות גבוה יחסית ברכיב האג"חי, חשוב להקפיד על מספר עקרונות מרכזיים:

להימנע ממח"מ ארוך – להתמקד במח"מ עד שנתיים
לחפש תשואה שוטפת גבוהה שתגן מפני הפסדי ההון – להתמקד באג"ח קונצרני ולשלב חשיפה למניות
לנסות להקטין תנודתיות - להתמקד באג"ח בדירוגים גבוהים
להיחשף לאסטרטגיות המותאמות לתקופה של שינוי בריבית
באופן כללי השנה תיק ההשקעות "חוזר לבסיס" BACK TO BASICS)) - יותר מניות מוכרות, יותר נכסים פשוטים ומוכרים, יותר פיזור.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il