TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

משרד הכלכלה והתעשייה מוביל הקמת מכון לאומי לייצור מתקדם


משרד הכלכלה והתעשיה
פורסם המכרז להקמת המכון, בהיקף 35 מלש"ח ל-4 שנים

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "המכון הלאומי לייצור מתקדם הוא כלי נוסף במסגרת תוכנית משרד הכלכלה להעלאת הפריון נועדה לשיפור כושר התחרות של התעשייה הישראלית, להעלאת הרווחיות ורמת השכר של העובדים ולצמיחה מחודשת של התעשייה, הגדלת הייצור ושיפור החוסן של הכלכלה בישראל"
משרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות מינהל תעשיות, מפרסם מכרז להקמת המכון הלאומי לייצור מתקדם, בהיקף של 35 מיליון ₪ לארבע שנים.

המכון, אשר הנו מרכיב מרכזי במסגרת התוכנית האסטרטגית של משרד הכלכלה והתעשייה לייצור מתקדם, והקמתו עוגנה בהחלטת הממשלה 2262 לפיתוח כלכלי של הצפון, מוקם בשותפות עם משרד האוצר, משרד המדע ורשות החדשנות. המכון יוקם באזור פריפריאלי 1-4 בצפון הארץ, ויהיה מבוסס על שותפות בין מגזר עסקי ואקדמיה.

המכון יוקם במודל דומה לזה של מכונים מקבילים בעולם, ומטרתו לפעול להעלאת הפריון והתחרותיות בתעשייה מוטת הייצור, באמצעות קידום והטמעת טכנולוגיות ושיטות ייצור מתקדמות, בדגש על תעשיות המאופיינת ברמת חדשנות נמוכה-בינונית.

עוז כ"ץ מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה: המכון לייצור מתקדם יאפשר לתעשייה הישראלית להסיט את הקשב, המשאבים והיכולות לייוצר יתרון תחרותי בשווקים הגלובאליים, באמצעות הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בזמן קצר ובאופן יעיל. המכון ימקד את משאביו בתעשייה הבינונית. אחת ממטרות מינהל תעשיות היא לקדם מצוינות בתהליך הייצור ולהדביק את פערי הפיריון של התעשייה ביחס לעולם"

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "היוצר המתקדם נעשה חשוב יותר ויותר לביסוס הכלכלה בישראל. מעבר תעשיית היצור הממוקמת בעיקר בפריפריה ליצור מתקדם מהווה, מחד, תחרות מול המזרח בתחום היצור ההמוני ומאידך תחרות מול מדינות המערב באיכות ומוצרים בעלי ערך מוסף חדשני. מטרת המכון ליצור מתקדם שיוקם בצפון, היא להוביל את התעשייה למחוזות חדשניים ומובילים בעולם באמצעות טכנולוגיות חדשניות כמו רובוטיקה, מחשוב, חיישנים וניהול Big Data, שיאפשרו להגדיל משמעותית את היצור ואת התשואה העודפת למשק. שילוב כוחות זה עשוי להביא את תעשיית הייצור בישראל להיות אחת המתקדמות והמובילות בעולם".


העולם כולו שועט קדימה בהטמעת שיטות ייצור מתקדמות שמייעלות ומשנות את פונקציית הייצור או את המוצר עצמו. טכנולוגיות ושיטות אלו מאפשרות לתעשייה הייצרנית במדינות המפותחות, להתמודד עם התחרות מול מדינות המזרח הרחוק המבוססת כח עבודה זול, ולנצל את פריצות הדרך הטכנולוגיות במדע לטובת תהליכי ייצור המוניים.

טכנולוגיות ייצור מתקדם כוללת שילוב מערכות מידע (ביג דאטה), רובוטיקה מתקדמת, הדפסת תלת מימד ושימוש בחומרים מתקדמים. התעשייה ישראלית חייבת להשכיל להטמיע שיטות ייצור אלו באופן מהיר ויעיל על מנת לעמוד בתחרות הגלובאלית הגוברת, ומטרת המכון הוא לאפשר לתעשייה לייצר את השינוי בטווח זמן קצר יותר ובאופן יעיל יותר.

המכון באמצעות צוות מומחים, יספק ייעוץ מקצועי לתעשייה בשיעורי סבסוד גבוהים, ויזהה עבור מפעלים, את המקומות בהם ניתן להטמיע טכנולוגיות ייצור מתקדמות לשיפור תהליך הייצור או המוצר. בנוסף, המכון יהווה מוקד ידע בעל התמחות בטכנולוגיות ייצור מתקדם והטמעתם בתעשייה, יפעל להנגשה של מידע אודות טכנולוגיות ייצור מתקדם, וכן לליווי וייעוץ לחברות התעשייתיות בתהליכי ההטמעה והפיתוח. בנוסף, המכון לייצור מתקדם יפעל לביסוס ולחיזוק של ה"אקו-סיסטם" בתחום זה ולקידום שיתופי פעולה וחיבורים בין חברות, סביב מיזמים לקידום שיטות ייצור וטכנולוגיות מתקדמות בתעשייה היצרנית בישראל.

שינויים טכנולוגיים אלה בתוספת פתיחת שווקים נוספים לתחרות בינלאומית, מעמידים בפני ישראל הזדמנות ייחודית לחיזוק הייצור המקומי באופן משמעותי, על ידי שדרוג טכנולוגי של מפעלים קיימים ועל ידי הקמת מפעלי תעשייה חדשים בעלי עוצמה טכנולוגית גבוהה.

הטמעה מוצלחת של טכנולוגיות ייצור מתקדם בתעשייה הישראלית, צפויה להוביל לשיפור כושר התחרות של החברות הישראליות, להעלאת הפריון לעובד, לשיפור ברווחיות, להביא לצמיחה מחודשת של התעשייה מוטת הייצור וליצירת מקומות עבודה איכותיים בשכר גבוה.

מיצוי הזדמנויות אלה צפוי להיות בעל משמעויות כלכליות חיוביות על המשק, להגדיל את התוצר הלאומי, להביא לעליה בפריון העבודה ולהרחיב את אפשרויות התעסוקה האיכותית בישראל.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il