TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ראשי הרשויות ומנכ"ל משרד להגנת הסביבה חתמו על אמנת הסביבה של הנגב לשינוי אסטרטגי עמוק


הנחת אבן הפינה
מפעל מחזור ענק ראשון מסוגו יוקם בנגב בעלות של 50 מיליון ₪ וישרת את כל אזור הדרום
היום (ה') התקיים טקס הנחת אבן פינה למפעל המיון והמחזור בפארק דודאים, בשטח בני שמעון. באירוע נכחו ראשי רשויות מכל אזור הנגב, מנכ"ל משרד להגנת הסביבה ומכובדים נוספים. ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה: "זהו צעד גדול לתושבי הדרום וצעד גדול מאוד למדינת ישראל. בקרוב לא יהיה גרם אחד של פסולת במדינת ישראל שלא יעבור מיון טכנולוגי"

אחרי עשרות שנים של הטמנה יוקם מפעל בפארק המחזור והחינוך הסביבתי דודאים שבנגב, בשטחה של המועצה האזורית בני שמעון. המפעל שיאובזר בטכנולוגיה בינלאומית חדישה ימיין וישלח למחזור אלפי טונות פסולת בכל יום ויצמצם משמעותית את אחוזי ההטמנה באזור. בחודש מאי הקרוב עתידים לעלות דחפורים לשטח ולהחל בבנייה של המתקן, צפי הקמתו הוא תוך שנה. המפעל עתיד לקלוט 1,200 טון פסולת ביום.

במהלך האירוע חתמו ראשי הרשויות מהדרום ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה על "אמנת הסביבה" של הנגב, אשר מביעה התחייבות אזורית לשמירה על הסביבה, פעילות מוגברת לטובת שדרוג מערך איכות הסביבה ברשויות ופעילות אזורית משותפת למימוש המטרות האסטרטגיות של מדינת ישראל בתחום זה.

מתוך האמנה: "אנו ראשי הרשויות מתחייבים לתמוך ביישום טכנולוגית ושינוי מהותי בדרך החיים של תושבי ישראל על מנת לשנות את המציאות הבעייתית ולמטב את איכות החיים, לשמור על כדור הארץ ועל ארץ ישראל, לטפח את הריאות הירוקות, לפתח ולהשקיע בטיפוח יכולות המחזור באזור, צמצום הטמנת הפסולת והגברת המודעות בקרבינו"

נפעל לחינוך ילדינו לחשיבה ירוקה, אשר בוחנת באופן תמידי את יכולתו של האדם לסייע לסביבה, נרחיב את ידיעותיהם בנושאי ההגנה על הסביבה, נאפשר להם להביא עימם רעיונות וחידושים, נתמוך ביזמות ירוקה ובקיימות.

באתר דודאים מטפלים בפסולת ביתית, אורגנית, פסולת תעשייתית יבשה ובפסולת גזם ובניין. באתר כבר היום מבצעים פעולות מחזור כמו ייצור קומופוסט , הפרדה ומחזור של פסולת בניין, הפרדה, קיצוץ ושימוש חוזר בגזם, יצור חשמל ירוק ועוד. מפעל המחזור שיתפרס על 6 וחצי דונם, יהיה עתיר טכנולוגיה ואמצעים, יבצע הפרדה ברמה גבוהה של סוגי פסולת וימיין אותה למתקנים שונים מתאימים לטובת שימוש חוזר ומחזור. המפעל עתיד להוריד בצורה דרסטית את הצורך בהטמנה, יצמצם משמעותית את הפגיעה בסביבה ויבצע מחזור מקסימלי של האשפה בכל יישובי הדרום. דבר שעד היום נעשה בצורה לא מיטבית אזור. 45% מהמימון של המפעל הוא מהמשרד להגנת הסביבה ו55% הנוספים הם השקעה של המועצה האזורית בני שמעון.

פארק המחזור והחינוך הסביבתי דודאים הוא אתר אזורי של הנגב ומטפל בפסולת האזור בלבד, כך הוא תורם לצמצום תנועה בכבישים, צמצום שטחי הטמנה, חיסכון בדלק ומזעור של זיהום אוויר – כל אלו פעולות הנגרמות ממשאיות המובילות פסולת מאזור לאזור ברחבי הארץ- שינוי שמקווים להוביל בדודאים ברמה הלאומית.

במפעל תתקבל כלל הפסולת הביתית המעורבת של יישובי הדרום והנגב, ממנה יאספו החומרים האורגנים, תבוצע הפרדה של כל החומרים הניתנים למחזור כמו: קרטון, פלסטיק, ברזל, נייר, זכוכית ועוד. כחמישים אחוז מהחומר האורגני ימשיך בתהליך פירוק וקומפוסציה עד שיהפוך למתאים לשימוש בחקלאות, בעיקר לענף המטעים. מדובר על אחוזים גדולים של חומר שיוכלו לשמש לקומפוסט לשדות החקלאיים ויצירת סגירת מעגל מהפקת האשפה ועד תרומתו חזרה לחקלאות בדרום.

המפעל יבנה כמבנה סגור, מקורה, מסונן ומאוורר – המשאיות הרבות שעתידות לפרוק בו את האשפה יעשו זאת בתוך המבנה הסגור ובכך יימנעו הפצת ריחות באזור. בתכנון המפעל נלקח בחשבון עניין הריח ופליטת האוויר מתוכו – הוא תוכנן בצורה כזו שימזער את הריחות העולים ממנו כדי למנוע זאת מתושבי האזור. כמו כן, עצם איסוף הזבל בתוך מפעל סגור גם מורידה את כמות הציפורים החונות באתר כיום וממזער את הסיכון שהן מהוות למטוסי וטייסי חיל האוויר מהבסיסים הסמוכים, אחת הסכנות והבעיות המרכזיות שחיל האוויר סובל ממנה כיום בדרום – כל זאת נעשה בשיתוף פעולה והתייעצות עם הדרג המקצועי והפיקודי הבכיר בחיל האוויר בשיתוף פעולה פורה.

המפעל עתיד ליצור 50 מקומות תעסוקה נוספים, בתפקידים שונים ביניהם: מפעילים, אנשי אחזקה, שינוע, שוקלים, מנהלי עבודה ועוד. מכיוון ששוק המחזור בארץ מורכב מאוד ואינו מאפשר פיתוח ראוי, גם עלויות הכניסה למפעל יעלו בהתאם, וזאת כחלק מההבנה שכדי להגן על הסביבה יש לפעמים לעדכן מחירים. המשרד להגנת הסביבה באמצעות הקרן לניקיון, התומך בהקמת המפעל משקיע ומעורב בתהליך, זאת גם כדי לקיימו מבלי לגרום לעלויות גבוהות מיותרות על הרשויות המקומיות.

ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה: "זה צעד גדול מאוד לתושבי הדרום אבל גם צעד גדול מאוד לשינויים במדינת ישראל. הסיבה שלא קמו מספיק מתקני קצה בישראל זו אי שיתוף פעולה עם הרשויות. רק ככה ניתן להבטיח שהמתקנים יקומו. לא נפרסו במדינת ישראל מספיק מתקני מיון, מתקני קצה של מיחזור ואנרגיה, הפסולת צריכה להיאסף ולהיות מטופלת כמו שצריך. היום זה קורה. בקרוב לא יהיה גרם אחד של פסולת במדינת ישראל שלא יעבור מיון טכנולוגי. מספיק עם השיטות הישנות, מספיק עם השיטות שמעמיסות טרדה על האזרחים, בסוף יש טכנולוגיה טובה שתקום כאן והכל יעבור מיון כמו שצריך. היום הוא צעד חשוב למדינת ישראל, אתם מוכיחים שהמצגות והדיבורים בסוף הופכים לברזלים תכלס בשטח."

ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן: "מפעל המחזור הוא עתיד חדש לדרום ולמדינת ישראל, בפעולה זו אנחנו מיישרים קו עם מדינות המערב ומשנים את המציאות בישראל. מדובר פה על בשורה שמביאה איתה את מהפכת המחזור לנגב. בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, החלטנו להשקיע מאמצים גדולים וכסף רב במהלך לטווח ארוך, כדי שנוכל לחיות עם עצמנו בשלום כשאנחנו יודעים שאנחנו מטפלים במחלה שאת גרורותיה אנחנו רואים כבר היום ברחבי העולם, המטרה היא להביא את ישראל להיות מהמדינות המובילות בעולם בתחום איכות הסביבה. מפעל המיון והמחזור של הדרום בפארק דודאים הוא רק נקודת פתיחה לשינוי חברתי-מדיני שישראל צריכה לעבור כדי להבטיח סביבה נקייה ועתיד לילדים ולנכדים שלנו"

ניר בר דוד, מנכ"ל פארק המחזור והחינוך הסביבתי בנגב - דודאים: "היום אנחנו מכריזים שהדרום מצטרף למהפכת איכות הסביבה רשמית. מדובר על פרויקט בסדר גודל חסר תקדים באזור, שיהווה תרומה משמעותית למאבק למען איכות הסביבה ברמה העולמית ובפרט בישראל ובדרום. לצערי מדינת ישראל נמצאת היום במצב לא אופטימלי מבחינת מחזור, השוק הזה סובל מחוסר באפשרויות, חוסר צמיחה ואי השקעה בו. לאחר שנים רבות של תכנון, גיוס כספים ופעולות מאומצות מול הממשלה והגורמים המקצועיים, הצלחנו להביא בשורה אמיתית לנגב וליישובי הדרום. אחוזים גדולים של פסולת עתידים לעבור מיון ומחזור שיפחית בצורה משמעותית את הטמנת הפסולת בדרום. הנחת היסוד צריכה להיות שכל אזור בארץ מחויב לטפל בפסולת שלו ולא לשנע כמויות אשפה ממחוז אחד לאחר. אנחנו מתחילים תהליך היום שאמורים להיות בשיאו בפתיחת המפעל בעוד כשנה, תהליך שאני מאמין ומקווה שיביא לשינוי אמיתי"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il