TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הכנס השנתי של הרשות להשקעות 2022


קרדיט: עודד קרני
שלמה אטיאס, מנהל הרשות להשקעות: "האוצר חייב להוריד את סף הכניסה לחוק עידוד השקעות הון ל15% יצוא במקום 25%"


מדברי המשתתפים:


כמו כן, הוסיף נשיא ההתאחדות כי ״אנחנו לא יכולים ולא רוצים להתחרות מבחינת השכר עם מדינות כמו טורקיה, שמשלמים בהן שכר רעב. אנחנו משלמים לעובדים שלנו שכר גבוה וגאים בכך. השכר בתעשייה גבוה בכ-40 אחוז מהשכר במשק. הצמיחה שלנו תגיע רק מפיריון עבודה גבוה, שאפשר להגיע אליו באמצעות חדשנות. ולכן, חשוב מאוד לנצל את המשאבים שמעניקה ׳הרשות להשקעות׳- אלו משאבים שיעזרו לכל חברה להעלות את פריון העבודה, לגדול ולהיות תחרותית״.

יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח: "עולם הביטוח הוא המראה של ניהול הסיכונים של העסקים. אנחנו מסתכלים תמיד עשור קדימה, ואנו רואים כי התעשייה עוברת שינוי משמעותי לצד השינויים המתרחשים בעולם והשפעתם גם עלינו. בעבר הביטוחים עסקו בעיקר בניהול סיכונים של כח אדם, חבויות וכו', היום אנו מתמודדים עם סיכונים חדשים בעקבות המהפכה הטכנולוגית ואנו בתקופת הסיכונים הכי גבוהה. נראה כי תהיה השפעה על עלויות הביטוחים, תלוי בעסק, תלוי בסיכון, כך למשל בעולם הסייבר. יהיו ביטוחים שיתקיירו ולכן חייבים להתאים את עולם הביטוח לעולם הסיכונים".

גיל כהן, סגן בכיר לחשב הכללי, מנהל חטיבת המימון והאשראי: "ישראל נמצאת בפיגור במצב הפיריון אל מול העולם, ואנו צריכים לטפל בנושא ברצינות. אנו כמובן מושפעים ממה שקורה בעולם, לא ברור אם אנחנו בדרך למיתון, אבל בטוח שאנחנו לפני גל התייקרויות שהיקפו לא ברור ולכן, ככל שהאינפלציה תמשיך לעלות, לבנק ישראל לא תהיה ברירה, אלא להתערב. אנחנו נצא בקרוב עם קרן חדשה לאשראי, פנינו לכל הגורמים במשק, בנקאיים וחוץ בנקאיים ומתכוונים לתת סט כלים לאשראי לתעשייה".

הראל שליסל, רכז כלכלה באגף התקציבים באוצר: "אנו מוטרדים מהמצב בשוק המזון, הפועל על פי רגולציה ייחודית לישראל כך שמוצרים שנמכרים באירופה לא ניתן כרגע למכור פה. אנו מצפים לשינוי שיגיע בעקבות רפורמת היבוא וכניסת פרק המזון לתוקף בינואר 23. השפעתה העתידית של הרפורמה ניכרת כבר עתה, פירמה גדולה בתחום המזון הודיעה על כניסתה לארץ ואנו מצפים לחברות נוספות. לאור התפתחות האינפלציה אנו צריכים להתנהל בזהירות בענייני הסכמי שכר, שעלולים לתדלק את הציפיות לאינפלציה.
לגביי התקציב, אנחנו מנצלים את הזמן לטייב תכניות ולגבש אלטרנטיבות על מנת להגיע ערוכים לתקציב".

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב ופרויקטור הקורונה לשעבר: "קורונה כמגיפה – תם הטקס! הסיכון הוא אפסי. ממש לא צריך כבר להגיד לכל האנשים הנמצאים בחלל משותף לשים מסכה – הגיע הזמן להחזיר את העוצמה שבאנושיות. המשק ספג נזק עצום וישראל צריכה לחזור להיות מדינה פתוחה. היינו חריגים מאוד בהשוואה לעולם ואין צורך לסגור את ישראל. אוהל הבדיקות בנתב"ג היה מביש. בחירות הן דבר רע מאוד למערכת הבריאות. קשה מאוד לשר בריאות לתפקד רק שנה. הישגים במשרד הבריאות לוקחים זמן, הרבה יותר משנה, ובחירות פוגעות במערכת. מערכת הבריאות חיה עוד בקודים ישנים, הטכנולוגיות צריכות להיכנס למערכת הבריאות ואם ישראל לא תעשה את זה היא לא תוביל את העולם. יש לנו הכל, מוחות, דינמיקה, יצירתיות והמצאות, ואנחנו מאחור בהרבה עולמות".



מנהל רשות ההשקעות, שלמה אטיאס: " האוצר חייב להסכים להורדת סף הכניסה למענקי חוק עידוד ל15% יצוא, ולא 25% כמו היום. הרף הזה פוגע ממגוון ענפים, ביכולת התחרות וההתפתחות שלהם. הבנקים הם לא הכלי הנכון ביותר להשקעות בתעשייה. אם רוצים לדחוף את התעשיינים להשקיע בחדשנות וייצור מתקדם, המדינה חייבת להעמיד לרשותם אשראי להשקעות האלו, גם חוץ בנקאי.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא: "רשות ההשקעות היא הכלי העוצמתי של משרד הכלכלה כדי לתמוך בתעשייה הישראלית ולחזק אותה. ייחודיות הרשות היא ביכולת שלה להתאים את עצמה לתנאי הכלכלה המשתנים לרבות הטמעת טכנולוגיה חדשנית ופיתוח ההון האנושי לטובת תעסוקה איכותית".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״גל האינפלציה והמיתון באמת מסוכן, אבל כשהוא ייגמר, מי שיצליח הוא מי שיידע ׳לרוץ הכי מהר׳. איפה שכולם רואים משבר, אני רואה גם הזדמנות ולכן מי שיהיה הכי יעיל, הכי חדשני, הכי טכנולוגי ועם פריון העבודה הכי גבוה - יצליח.

בזכות מדיניות כלכלית אחראית, ישראל הגיעה למשבר הכלכלי העולמי במצב יחסית טוב - אין גירעון והאינפלציה פה היא חצי ממה שבשאר העולם. זה מוכיח שבהתנהלות נכונה אפשר גם במצב הנוכחי להוביל את המשק לצמיחה ולעודד השקעות״.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il