TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

SFI מידות ובנק מזרחי טפחות קיימו היום כנס בסימן "חדשנות שמייצרת אימפקט"


קרדיט - סלי פרג
הכנס עסק באספקטים שונים של הקשר בין חדשנות וטכנולוגיה ובין עולמות האימפקט החברתי


בנק מזרחי-טפחות חנך לאחרונה את פעילות "מרכז בחברה טובה" בשיתוף עם SFI-מידות. הבנק רואה בקידום ערך היזמות העסקית-חברתית מטרה מרכזית בפעילותו בקהילה. זהו פרויקט דגל חדשני שלא קיים כמותו באקוסיסטם החברתי, וכולל פעילויות שונות שאת חלקן הבנק קיים בעבר כבודדות, אך החידוש הוא באיחודן תחת קורת גג אחת שמאגדת תחתיה: הענקת ידע כללי במפגשי למידה, ייעוץ וליווי אישי לעמותות ויזמים חברתיים, ותחרות המקדמת חדשנות.


הקשר של הבנק עם SFI החל עוד לפני מספר שנים, עם השקעת הבנק בפרויקט האג"ח החברתי ברהט. "מרכז בחברה טובה" הוא הרחבה נוספת של שיתוף הפעולה המוצלח בין שני הארגונים. מטרת "מרכז בחברה טובה" היא עידוד חדשנות חברתית ויצירת תשתית לקידום, פיתוח והעצמה מקצועית של גופים שונים הפועלים במרחב החברתי, תוך יצירת אימפקט חברתי - לעמותות, עסקים חברתיים, יזמים, חברות אימפקט.

את הכנס, שבו השתתפו בכירים מעולמות הניהול, החדשנות והיזמות בישראל, ובהם: כלת פרס ישראל ומייסדת המכללה החרדית בירושלים – עדינה בר שלום; מנכ"ל SFI - ירון נוידרפר; פילנתרופית ומו"לית ישראל היום - ד"ר מרים אלדסון; מנכ"ל מידות – חוה בר-ישי; מייסדת ומנכ"ל ICON, מייסדת ויו"ר Code for Israel, משקיעת הון סיכון ויזמת חברתית – יסמין לוקץ'; מנכ"ל נובה - נעמי קריגר כרמי; מייסד Myndlift - עזיז קעדאן; וכן מנכ"ל ומייסד "חסדי לב" - זלמי ביסטריצקי. את הכנס פתח מנכ"ל מזרחי טפחות, משה לארי, שאמר בין השאר: נפלה בחלקו של מזרחי-טפחות הזכות להקים את שותפות "במרכז חברה טובה", כדי לעודד יזמויות עסקיות חברתיות, ולוודא שיהיה להן אימפקט לטווח ארוך. החיבור שלנו למיזם החשוב מגיע מרצון אמיתי ליצירת ערך חברתי בישראל. כבנק, המומחיות שלנו זה בעיקר בערכים העסקיים שאותם אנחנו רוצים להביא לשולחן, יחד עם בחברה טובה SFI מידות, וזאת כדי ליצור יוזמות חברתיות עם משמעות וערך רב. לא רק ארגונים עסקיים - גם עמותות ומיזמים חברתיים זקוקים לחדשנות וטכנולוגיה, ואת זאת ניישם באמצעות הפעילות המשותפת שלנו", אמר מנכ"ל הבנק.

מנכ"ל SFI ירון נוידרפר ציין: "בדומה למהפכה הטכנולוגית, גם מהפכת האימפקט מובלת ע"י דור צעיר שרוצה לתקן את העולם ולהשתמש בכח שלו כדי לתקן עוולות, לצמצם פערים, לעורר מודעות סביבתית וכו'. לכולנו יש כח כצרכנים להשפיע על הכסף הגדול של השוק באמצעות כספי הפנסיה. כיום בעולם מושקעים כ- 80 טריליון דולר, כאשר כ-40 טריליון דולר מנוהלים עפ"י עקרונות של ESG. כלומר רוב הכסף זורם לתיקון סביבתי וחברתי, וזהו הכיוון שכלל המשקיעים והחברות הולכים אליו.


 לאחר אינקובציה של 7 שנים בהן יצרנו מוצרים חברתיים ופיננסים כדי לסייע לאוכלוסיות חלשות בישראל, צירפנו אלינו את ארגון מידות מתוך חשיבה לחדור למגזר השלישי. לאורך השנים האתגרים גדלים בקצב גבוה מהפתרונות, מטרתנו היא לעזור לפתור או לפחות להקטין את הפערים שבחברה הישראלית".

חוה בר שי, יו"ר מידות ציינה: "המיזוג עם SFI והשותפות הנפלאה עם בנק מזרחי טפחות מאפשרים לנו להמשיך ולהנגיש ידע חדשני ורלבנטי במספר ערוצים לרבות הדרכות, קו יעוץ ועוד, שותפות אותה, אנו, חברות וחברי הועד של מידות, מוקירים ומחוייבים לפתח לטובת מעגלי העשייה החברתית והעצמת שיתופי הפעולה בין ארגונים והמגזרים שהם הדרך המובילה למינוף השפעה".

מיד לאחר מכן, התקיים המושב הראשון שבו ראיינה נעמי קריגר כרמי מנכ"ל נובה, מקבוצת Social finance Israel את יסמין לוקץ', המייסדת והמנכ״לית של ICON, שייסדה גם את Code for Israel, סיפרה על שיתוף פעולה חדש שנרקם: ״ב-Code for Israel אנחנו רותמים את היכולות ורוח ההתנדבות של ההייטקיסטיות וההייטקסטים כדי לייצר פתרונות טכנולוגיים לסוגיות הכי חשובות בחברה הישראלית.


אחד הפרויקטים הכי מרגשים שלנו הוא בשיתוף עם SFI מידות שם יצרנו מערכת שעוברת על כל מקורות הידע על עמותות ונותנת ציון לגוף החברתי על בסיס האיתנות הפיננסית שלהם. בתור תורמת אני אוכל לקבל מידע משמעותי שיעזור לי לייעד את הכסף לגופים חברתיים נכונים יותר. אנחנו רק מתחילים כאן, בהמשך נאגד עוד מקורות מידע וגם נעודד עמותות לחלוק בעצמן - כדי לעזור למגזר החברתי כולו להשפיע על החברה בדרך יעילה וטובה יותר.״

במושב השני שוחחו עזיז קעדאן, מייסד Myndliftוזלמי ביסטריצקי, מנכ"ל ומייסד "חסדי לב" על דוגמאות מהשטח בנושא חדשנות ואימפקט חברתי, ובסיום הרצתה עדינה בר-שלום, כלת פרס ישראל ומייסדת המכללה החרדית בירושלים על האתגרים של החברה החרדית בהשתלבות באקדמיה והדרך לפתרונם.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il