TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הישג חסר תקדים לדוראל אנרגיה:


קרדיט: טל שחר
השלימה סגירה פיננסית והסכם עם שותף מס בפרויקט אינדיאנה צפון בהיקף כולל של כ-390מיליון דולר


Deutsche Bank מוביל את קונסורציום המלווים שיעמידו מימון בסך של כ-390 מיליון דולר לפרויקט ובמקביל נחתם הסכם שותף מס (Tax equity) עם Bank of America, מהבנקים המובילים בארה"ב, אשר ישקיע כ-175 מיליון דולר בפרויקט.

פרויקט אינדיאנה צפון, בהספק של כ-480 מגה-וואט (DC), צפוי להגיע להפעלה מסחרית בשנת 2023. זהו חלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה בארה"ב אשר הספקו הכולל הוא כ-1,600 מגה-וואט (DC) בהשקעה צפויה של כ-1.6 מיליארד דולר.

דוראל מדווחת היום (ג') כי Doral LLC, חברת הבת של דוראל בארה"ב, התקשרה בהסכם מימון עם קונסורציום מלווים בהובלת דויטשה בנק, ובהסכם שותף מס עם Bank of America, בסכום כולל של כ-390 מיליון דולר לטובת מימון פרויקט אינדיאנה צפון, המוחזק על ידי Doral LLC ומגדל חברה לביטוח (37.5%).


 במסגרת ההסכם נקבע כי סך של כ-155 מיליון דולר יועמד לתקופת ההקמה של הפרויקט ולאחר סיום הקמתו, הוא יומר להלוואה לטווח ארוך. בנוסף, ההסכם כולל הלוואת גישור בסך של כ-170 מיליון דולר לתקופת ההקמה של הפרויקט ועד למועד בו ישלים שותף המס את השקעתו בפרויקט וקו אשראי להוצאת ערבויות בסכום כולל של כ-65 מיליון דולר.

במסגרת הסכם שותף המס נקבע כי Bank of America, מהבנקים המובילים בארה"ב, ישקיע סך של כ- 175 מיליון דולר, בפרויקט של אינדיאנה צפון וזאת בתמורה לקבלת הטבות המס הפדראליות (ITC) הצפויות להתקבל עבור הפרויקט וזכות לקבלת אחוז מסוים מהתזרים התפעולי נטו של הפרויקט במשך תקופה מסוימת, בשיעורים הקבועים בהסכם, כמקובל בעסקאות מסוג זה.

עם השלמת הסגירה הפיננסית, Doral LLC זכאית לתשלום נוסף ממגדל של 20 מיליון דולר במסגרת הסכם ההשקעה של מגדל ב-Doral LLC מיוני 2021.

למיטב ידיעת החברה, מדובר באחת מעסקאות שותף המס הגדולות שחתמה חברה ישראלית בארה"ב עבור פרויקט סולארי בודד.

יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל אנרגיה: "אנו גאים לדווח על הישג ישראלי יוצא דופן בארה"ב, חתימה על שני הסכמים משמעותיים עבור פרויקט אינדיאנה, הפרויקט הגדול ביותר שיוזמת ומקימה חברה ישראלית בארה"ב, עם בנקים מובילים כמו Bank of America ו-Deutsche Bank . אנו רואים בכך זו הבעת אמון משמעותית ויוצאת דופן, הן בפרויקט והן בחברה. להערכתנו, מדובר בהישג חשוב ביותר להצלחת הפרויקט, שכבר נמצא בהקמה, ולעמידתו בלוחות הזמנים המתוכננים לחיבור. אנו רואים בהשוק האמריקני האמריקאי הנו אחד ממנועי הצמיחה המהווה שלנו עבורנו ויעד מרכזי ואסטרטגי, ואנו שמחים להיות שחקן מרכזי ודומיננטי בארה"ב, כמו גם בישראל ובאירופה."

פרויקט אינדיאנה מתפרש על שטח של כ-50,000 דונם של שדות חקלאיים, שטח הדומה בגודלו לשטחה של תל אביב-יפו כולה, וצפוי לייצר עם השלמתו כ-1,600 מגה-וואט (DC) של אנרגיה נקייה, שווה ערך לצריכה של כ-275,000 משקי בית מדי שנה. היקף ההשקעה הצפוי בפרויקט הינו כ-1.6 מיליארד דולר, והוא מחולק לשלושה שלבים. אינדיאנה צפון, שהספקו מוערך בכ-480 מגה-וואט (DC),אינדיאנה דרום שהספקו מוערך בכ-360 מגה-וואט (DC) ואינדיאנה מרכז שהספקו מוערך בכ-720 מגה-וואט (DC).


עבודות ההקמה בפרויקט אינדיאנה צפון החלו בחודשים האחרונים והוא צפוי להגיע להפעלה מסחרית בשנת 2023. פרויקט אינדיאנה הוא אחד מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בארה"ב, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית בארצות הברית. Doral LLC השלימה התקשרויות בהסכמי PPA למכירת החשמל עבור כל הפרויקט, בהיקף של כ-1,600 מגה-וואט ל-15 שנים.

אודות דוראל:

דוראל היא חברה יזמית גלובלית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה לני"ע בת"א. צבר הפרויקטים של החברה כיום עומד על כ-15,193 מגה-וואט (DC) מתוכו כ-11,100 מגה-וואט (DC) בארה"ב והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק).

לצד פרויקט הענק בארה"ב והפעילות הענפה באירופה, דוראל מקימה ומוציאה לפועל במהלך 2022 פרויקטים רבים וגדולים בישראל במסגרת זכייתה הגדולה במכרזי סולאר בשילוב אגירה בהיקף של כ-714 מגה-וואט (DC) וקיבולת אגירה של כ-1,443 מגה-וואט שעה לפחות.

ההספק הכולל של פרויקטים בהפעלה מסחרית, מוכנות חיבור, הקמה, לקראת הקמה ו/או לאחר זכייה בהליכים תחרותיים או חתימת הסכם למכירת חשמל (PPA), הכוללים הבטחת תעריף ארוכת-טווח, אשר נמצאים בבעלות חברות קבוצת דוראל, יחד עם שותפים עומד על כ-2,928 מגה-וואט (DC).



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il