TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הנזק של ל"ג בעומר


קרדיט: פזית אסולין
זיהום האוויר גבוה פי חמישה מביום רגיל

מדי שנה אנו עדים לזיהום אוויר מוגבר בערב ל"ג בעומר, אשר נגרם כתוצאה מריכוז גבוה של חלקיקים זעירים נשימים הנפלטים מהמדורות. לחג יש מחיר סביבתי ובריאותי כבד, והשנה נמדדה עלייה בגובה פי 5 בזיהום האוויר בהשוואה לימים רגילים בעונה.

במהלך בערת העצים במדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים זעירים הקטנים מ- 2.5 מיקרון שמקורם בשריפה. החלקיקים הנישאים באוויר מסוכנים לבריאות, יכולים לחדור למערכת הנשימה התחתונה, לפגוע בתפקוד הריאות, לשחרר חומרים רעילים לתוך זרם הדם ולגרום לגירויים בעור, בעיניים ובדרכי הנשימה.

ממדידות איכות האוויר שביצעה חברת DHV MED להנדסה וייעוץ סביבתי, עולה שבזמן המדורות המסורתיות בערב ל"ג בעומר רמת איכות האוויר ירדה בצורה משמעותית בזמן המדורות, כך שהריכוזים עלו פי 5 לעומת אזורים אחרים בעיר שבסמיכות אליהם לא התקיימו מדורות.

הנתונים נמדדו במרכז הארץ באמצעות מערכת חדשנית לניטור אוויר לוקאלי. זו הפעם הראשונה בה נעשית בדיקה של איכות האוויר בל"ג בעומר במערכת Safe-Air החדשה, אשר מספקת מדידה מדויקת ברדיוס ממוקד. המערכת פותחה בישראל והיא מתכללת את נתוני המדידה של חיישני המערכת יחד עם נתוני תחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה הנותנות מידע ברמה הארצית. כך מתקבלת מפה מדויקת ונקודתית, אשר יכולה לאמוד את איכות האוויר גם במקומות בהן אין תחנות ניטור של המשרד להגנת הסביבה, ואף למדוד הבדלים בין שכונות שונות באותה העיר.

ריכוזי החלקיקים הנשימים מסוג PM2.5 ו-PM10 , שנמדדו על ידי מערכת Safe-Air גבוהים פי 6 לעומת הנתונים שהתקבלו מתחנות ניטור אוויר אזוריות, אשר לא מדדו את איכות האוויר באופן מדויק בשל ריחוקן ממוקדי המדורות. הממצאים מלמדים על החשיבות הרבה של מדידה מקומית ומדויקת, לעומת מדידה מרחבית. תנאי מזג האוויר ששררו ביממה האחרונה הקשו על פיזור האוויר. המערכת מצביעה על עלייה בריכוז המזהמים גם לפנות בוקר, לאחר שהמדורות כבר הסתיימו, מכיוון שהזיהום הגבוה מהמדורות נכלא בהיעדר רוח.

זיהום אוויר אומנם שכיח בישראל כתוצאה מכלי רכב, מפעלי תעשייה ותחנות כוח, אבל בל"ג בעומר הוא מתגבר אף יותר, מפני שהעשן הנפלט מהמדורות מכיל רמות גבוהות של פחמן דו חמצני וגזים אחרים. בשנים האחרונות נרשמת ירידה מתונה בזיהום האוויר באזורים רבים בארץ בל"ג בעומר, בהשוואה לשנים קודמות עקב המודעות הגוברת לנזקים הנגרמים לסביבה. ערים ורשויות רבות מבינות את הסכנה של ל"ג בעומר ומקיימות מדורות קהילתיות במטרה לצמצם את מספר המדורות, אולם על אף שישנם פחות מוקדים, המדורות עצמן לעיתים גדולות יותר.

חגי קוצר, מנכ"ל DHV MED, אומר כי "ככל שהחלקיקים הנשימים קטנים יותר, כך הם מגיעים רחוק יותר, נשארים באוויר זמן רב יותר ויכולים לגרום לנזק גדול יותר. בניגוד לארובות הגבוהות במפעלים ובתחנות הכוח, החלקיקים המזהמים מהמדורות נפלטים לגובה של הילדים והנוער שפוקדים אותן. החוגגים מתרכזים סביב המדורה תוך חשיפה ישירה ועוצמתית לבערה. הנזק הסביבתי-בריאותי יכול אף לגדול כאשר במדורות נשרפים לא רק קרשים מעץ טבעי אלא גם עץ מעובד ותחליפי עץ, פחיות משקה, כלים חד־פעמיים, צמיגים ומוצרי פלסטיק וקלקר, הגורמים לפליטה של חומרים רעילים ואף מסרטנים".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il