TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

'המרכז לעבודות גבס' מסבירים כמה עולה עבודת גבס ולמה לשים לב


קרדיט: המרכז לעבודות גבס
מהו פרופיל לגבס? אילו לוחות גבס קיימים ואיך תדעו כמה עולה עבודת גבס והאם המחיר שדורשים עבורה באמת הוגן?

עבודות גבס הפכו עם השנים לאחד האלמנטים הבולטים ביותר בכל בנייה של דירה חדשה או במהלך שיפוץ ונראה שמגמת הביקוש רק הולכת וגדלה אך אף על פי שזהו אחד מענפי הבנייה והשיפוצים הנפוצים ביותר, נוצרים לעתים פערים בין הרצוי לבין המצוי, עניין שיכול להוביל לעבודות גבס לא בטיחותיות, לתשלום מחירים יקרים בלי הצדקה ולביצועים לקויים שיגרמו לנראות בינונית ואיכות בידוד לקויה.

מהו פרופיל לגבס? אילו לוחות גבס קיימים ואיך תדעו כמה עולה עבודת גבס והאם המחיר שדורשים עבורה באמת הוגן? צוות 'המרכז לעבודות גבס' מסביר איך להזמין איש גבס מקצועי בלי לקרוע את הכיס ולוודא שהקיר, התקרה או הנישה, נבנים לפי הסטנדרטים הנדרשים.

מה אפשר לעשות עם גבס?

בשתי מילים - כמעט הכל ונראה שעם הזמן נכנסים עוד שיפורים לתחום שהופכים את התוצר של עבודת הגבס לטובה ועמידה יותר מתמיד.

בניית קירות גבס, חיפוי תקרה, עיצובים כמו מזנונים ונישות מסוגים שונים, מדפים, חיפויים והנמכת תקרות, מביאים לכך שכמעט אין בית בישראל שלא נעשתה בו עבודת גבס מסוג כלשהו.
העניין מקבל משנה תוקף דווקא בבנייה חדשה שבה חייבים להנמיך תקרות או לחפות ספרינקלרים ואין דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר עם גבס.

ברור מדוע מדובר בתחום כל כך נפוץ ומבוקש אך נשאלת השאלה האם יש גם סיכונים ואיך אפשר להבטיח שתשלמו מחיר הוגן ותבחרו בקבלן גבס אמין. לפניכם כל הדרכים לענות על השאלות.

מחיר עבודות גבס

נתחיל דווקא מהסוף ומאחד הסעיפים המרכזיים שהובילו לכך שעבודות גבס דחקו החוצה כמעט כל אלטרנטיבה אחרת.

כפי שמשתקף היטב מתוך מחירון עבודות גבס אפשר לראות בוודאות שהעלויות עבור עבודות שונות נחשב לזול במיוחד בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות.

יחד עם זאת כדאי לשים לב גם לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל בין הצעת מחיר אחת לאחרת שכן אם לא מכירים בפרטים האלה יכולים לבצע טעויות שעולות בהרבה כסף ולעתים קרובות גם מובילות לתמורה בינונית ביחס לכסף שהשקעתם וזה מה שמביא אותנו לאופן הנכון שבו צריך לבחון כל הצעת מחיר שאתם מקבלים.

מיותר לציין שמאחר שמדובר בעניין שיכול לעלות כמה אלפי שקלים אנו ממליצים להשוות מספר קבלני גבס מומלצים אך במציאות קיימים הבדלים משמעותיים בהצעות המחיר ומה שנראה במחירון, לא תמיד קורה במציאות ויש לכך כמה סיבות:

1. ראשית כל קבלן גבס מעריך את העבודה שלו באופן שונה. חשוב לציין שזאת הערכה סובייקטיבית ולעתים אין קשר ישיר בין מחיר יקר לאיכות גבוהה.

2. ביקוש מול היצע - קבלן גבס שעמוס בעבודה בתקופה מסוימת עשוי להעלות את המחיר לעומת קבלן גבס אחר שאינו עובד בימים מסוימים ויהיה מוכן לתמחר באופן זול יותר בכדי שתזמינו דווקא אותו.

3. איכות העבודה והמפרט - זה אולי החלק הכי חשוב מכיוון שבהיעדר תכנית עבודה על בעל המקצוע להכין אחת ומי שמציע מפרט עשיר יותר בוודאי שגם ידרוש סכום גבוה יותר שנובע מכמות וסוג חומרי הגלם.

4. איך מבצעים את העבודה ומה איכות הגימור. סעיף זה מתייחס להקפדה בעבודות רגילות כמו קיר גבס או תקרה אך גם לשלבים שהשירות כולל. בעבודות גבס נדרש להתקין את השלד ואת הלוחות ולאחר מכן למרוח 3 שכבות של שפכטל, לשייף את החומר העודף ורק אז לצבוע בשתי שכבות של צבע איכותי. האם הצעת המחיר שלכם כוללת כל אחד מהשלבים האלה?

דגשים בטיחותיים ואופן ביצוע

מעבר לחומרי הגלם ולאיכות הגימור יש שני מאפיינים קריטיים שנוגעים לבטיחות ואופן העבודה. ידעתם שלעבודות גבס שונות כמו קירות או תקרות יש תקן שנקבע על ידי מכון התקנים? האם כל איש גבס מבצע את עבודתו בהיסתמך על התקנים האלה? היינו רוצים להאמין שכן אך המציאות מלמדת שלא כך הדבר ועל כן חשוב לצפות בכתב הכמויות ולוודא את זה לעומת הצעות מחיר אחרות או מול התקן שמופיע באתר מכון התקנים.

שנית, עבודות דומות יכולות להתבצע באופן שונה. לדוגמה, קיר גבס מחיר יכול להיות זול או יקר ולא רק בגלל שמישהו רוצה לעשות עליכם סיבוב. ניתן לבנות קיר גבס בלוחות פשוטים, שלד עם פרופילים זולים ואתם לא תרגישו דבר עד שתבחינו בכך שהקיר אינו מבודד רעשים.

מצד שני יכול להיות שקבלן גבס אחר דווקא יבנה קיר באמצעות לוחות איכותיים יותר ואף יעשה את זה בשתי שכבות של גבס ועם חומר בידוד. מדובר כאן על שני מהלכים שהופכים את הקיר למבודד באופן מעולה ומקנים לו גם יותר חוזק ועמידות.

דגשים להזמנת עבודת גבס

כשמזמינים עבודת גבס כלשהי ולא משנה אם זה לצורך בניית קיר או להנמכת תקרה עיצובית, חשוב להקפיד על מספר כללים.

1. השוו מספר הצעות מחיר של קבלני גבס מומלצים.

2. כפי שהסברנו, עליכם להבין מה בדיוק אתם מקבלים ומה כל הצעת מחיר כוללת לרבות התייחסות לכתב כמויות ואופן ביצוע העבודה. אילו לוחות גבס מתוכננים להיות בשימוש, אילו פרופילים, כמה ברגים והאם המפרט תואם את הדרישות.

3. חשוב לתת את הדעת לרמת הגימור ולמספר שכבות הצבע והשפכטל.

4. אם אתם לקוחות פרטיים וודאו שהמחיר כולל מע״מ.

5. זכרו שעבודת גבס משלבת טכניקה עם נגיעה של אומנות ולכן יש לצפות בתיק העבודות של כל מי שמציע לכם את שירותיו על מנת לוודא שהוא באמת יעמוד בציפיות שלכם.

הזמנת עבודת גבס לפי הדגשים האלה תוך התייחסות למחירון, יסייעו לכם להבחין בין העיקר לטפל ולהזמין איש גבס מקצועי במחיר הוגן שלעתים קרובות יכול להתברר כזול יותר באופן משמעותי ביחס לבעל מקצוע שיודע לדבר יפה והרבה אך לעשות פחות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il