TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דויטשה בנק: ממתינים לבואה של העונתיות החיובית


דויטשה בנק
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג
תמונת המצב בשווקים:
עם התקרבותו של חג המולד, השבוע הקרוב לא צפוי להיות עמוס בנתוני מאקרו אך אנו כן נקבל כמה מדדי סנטימנט צרכניים-מדד GFK הגרמני ומדד ביטחון הצרכנים לגוש היורו, שניהם יפורסמו מחר, ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שיפורסם ביום חמישי. מידע נוסף באשר לווריאנט אומיקרון, מספר נדבקים וחולים, יהיה רלוונטי עבור השווקים. נתון הזמנות מוצרים ברי קיימא יפורסם ביום חמישי כאשר מדד המחירים לצרכן ביפן יפורסם ביום שישי. מבחינת בנקים מרכזיים, הפעילות תהיה דלילה לאור החגים המתקרבים אך נקבל את הפרוטוקולים מפגישתם האחרונה של הבנק המרכזי האוסטרלי והיפני (שלישי ורביעי), הבנק המרכזי התאילנדי נפגש ביום רביעי. ניסיונות אחרונים להציל את החוק של הנשיא ביידן אפשריים. במצב בטורקיה ימשיך להיות נושא לדאגה עבור השווקים.
הסקירה הנוכחית תהיה האחרונה שלנו עד ה-10 בינואר, יום שני. אנו מאחלים לכם ולמשפחותיכם שנה בטוחה ושמחה ומצפים בברכה לשנת 2022.

יומן אירועים כלכליים:
שלישי:
אוסטרליה- הפרוטוקולים מישיבת הבנק האחרונה.
גרמניה- מדד ביטחון הצרכנים של GFK (דצמבר).
גוש היורו- מדד ביטחון הצרכנים (נובמבר).
רביעי:
יפן- פרוטוקולים מישיבת הבנק האחרונה.
בריטניה- התוצר לרבעון ה-3.
ארצות הברית- התוצר לרבעון ה-3, מדד הפעילות הכלכלית של הפד לאזור שיקאגו (נובמבר), מכירות בתים קיימים (נובמבר).
חמישי:
ארצות הברית- הזמנות מוצרים ברי קיימא (נובמבר), מדד המחירים PCE (נובמבר), מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (דצמבר).
שישי:
אוסטרליה- מכירות קמעונאיות (נובמבר).
יפן- מדד המחירים לצרכן (נובמבר), התחלות בניה (נובמבר).

עדכון שווקים: סנטה ראלי לא מגיע
לשווקי המניות היה שבוע רע בשבוע המסחר הקודם, כאשר הראלי לאחר פגישת הפד התהפך במהירות. מדד האס אנד פי סיים את שבוע המסחר בירידה של 1.9% ומדד STOXX 600 נפל בשיעור של 0.3%. אנו עדים בשוק לרוטציה של כספים החוצה מסקטורים שפגיעים לריביות גבוהות יותר (טכנולוגיה למשל) כמו גם תנועות חסרות קורלציה בין מניות בתוך המדדים. היה צמצום קטן במרווח בין התשואה של אגרות החוב לשנתיים ועשר שנים לאחר פגישת הפד אך באופן כללי שוק אגרות החוב שרד את הפגישה של הפד באופן היטב יחסית, למרות שאגרת החוב ל-10 שנים נסחר הבוקר בתשואה של 1.37% הבוקר על רק פחד מפני האומיקרון. מחירי הנפט נסחרים גם כן בירידה, מחיר חבית מסוג WTI נסחרת סביב 68 דולר לחבית. מחיר הזהב חזר לעלות ונסחר בדיוק מעל רמת ה-1800 דולר לאונקיה.
שורה תחתונה: השווקים ניצבים בפני הניציות של הפד ווריאנט האומיקרון. תשואות אגרות החוב הממשלתיות נופלות.

השפעת האומיקרון: ההשלכות של ההדבקה המהירה
עד לאחרונה השווקים לקחו ברוגע את ווריאנט האומיקרון על רק ההנחה כי ההשפעה של מספר הנדבקים הגבוה לא תבוא ליד ביטוי במספר החולים שהופכים לקשים. החלטות הבנקים המרכזיים האחרונות (הבנקים המרכזיים של ארצות הברית, אירופה, בריטניה) נראו ככאלה שמרמזות כי ההשלכות ארוכות הטווח יהיו קטנות. הנחת המוצא הרגועה הזאת מתפוגגת כעת במהירות עם החזרתם של הגבלות חברתיות באירופה ובאזורים נוספים שצפויים לגרום להשפעות כלכליות, במיוחד אם יוארכו אל תוך שנת 2022. ארצות הברית עדיין לא רואה את השפעתו המלאה של הווריאנט והגישה הסינית של אפס נדבקים יכולה להיות מאותגרת במיוחד על ידי היותו של האומיקרון מדבק ביותר, סגרים מקומיים בסין עשויים להביא להשפעה נוספת על שרשראות האספקה.
שורה תחתונה: השווקים מודאגים באופן הולך וגובר לגבי השפעתו של ווריאנט האומיקרון על כלכלות מקומיות ושרשראות האספקה.

ארצות הברית: מדיניות ניצית בעקבות אופטימיות בנוגע להתאוששות הכלכלית
הפד בשבוע שעבר הגביר בהתאם לצפי את קצב צמצום הרכישות: הפחתה של 30 מיליארד דולר ברכישות נכסים בכל חודש צפוי להביא לסיום התהליך עד למרץ 2022. תחזית הבנק לתוואי הריבית העתידי (“Dot Plots”) מצביעה על 3 העלאות ריבת בשנת 2022, 3 העלאות נוספות בשנת 2023 ו2 העלאות נוספות בשנת 2024. התפנית הניצית הזאת כולל הערה של יושב ראש הפד פאואל כי העלאות הריבית עשויות לקרות עוד לפני הגעה ליעד התעסוקה המלאה של הפד, התקבלה בעליות שערים שהחזיקו לזמן קצר כמו גם תשואות אגרות החוב ששבו לרדת במהירות. האופטימיות של הפד בנוגע להתאוששות הכלכלית עשויה לזכות לתמיכה נוספת עם פרסומם של נתוני מאקרו השבוע, במיוחד הזמנות מוצרים ברי קיימא ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (שניהם נובמבר), אך השפעתו האפשרית של ווריאנט האומיקרון תטיל צל כבד. בינתיים הקונגרס הסכים להעלות את תקרת החוב אך התוכנית של הנשיא ביידן Build Back Better נתקלה בהתנגדות מצד הסנאטור מנ'צין, עם השלכות אפשריות עבור הצמיחה הצפויה בשנת 2022.
שורה תחתונה: האופטימיות של הפד בנוגע להתאוששות הכלכלית עשויה לקבל תמיכה מצד הנתונים הכלכליים אך נראה כי תוכנית התמריצים החברתית לא תצא לאור.

סבב בנקים מרכזיים: סדרי עדיפויות שונים
ההחלטה של הבנק המרכזי הסיני מוקדם יותר הבוקר להוריד את הריבית לתקופה של שנה (הריבית ל-5 שנים נותרה ללא שינוי) צריכה להיראות בקונטקסט של צעדים נוספים סיניים להביא למדיניות מוניטרית מרחיבה יותר (הורדת יחס הרזרבה הנדרש מהבנקים). המדיניות המוניטרית הסינית צפויה להישאר מרחיבה, על מנת להתמודד בין היתר עם הבעיות בסקטור הנדלן. הפיצול בהחלטות מבין למעלה מ-20 פגישות בנקים מרכזיים בשבוע שעבר צריכה להילקח בהקשר הספציפי של כל מדינה. ההחלטות נעו מהעלאת ריבית (הבנק המרכזי הבריטי), האצת תהליך צמצום הרכישות (הבנק המרכזי האמריקאי), הודעה על צמצום רכישות כלשהו בשנת 2022 (הבנק המרכזי האירופאי והיפני), השארת הריבית על כנה (הבנק המרכז האינדונזי והפיליפיני) ולהורדת ריבית (טורקיה). הבנקים המרכזיים השונים במדינות המפותחות עסוקים בעיקר בדינמיקה של הכלכלות שלהם אבל בנקים מרכזיים של שווקים מתעוררים ניצבים בפני סט שונה של בעיות לאור יציאת כספים החוצה לאור הצפי לריבית גבוהה יותר בארצות הברית. תנועות כספים כאלו הם דבר אחד לשים עליהם עין במהלך שנת 2022 יחד עם הסובלנות של השווקים לרמה מתמשכת של אינפלציה גבוהה.
שורה תחתונה: הפיצול במדיניות של הבנקים המרכזיים נשען על הדרישות המקומיות של הכלכלות שלהם אך הפד מטיל צל כבד על כולם.

סחורות: הנפט סובל על רקע חששות בנוגע לביקוש
מחירי הנפט שבו לרדת ביום שישי לאור החששות בנוגע לווריאנט האומיקרון על הביקוש שהצליחו לבטל את הנתון החיובי של ביקוש שיא למוצרי נפט בארצות הברית בשבוע שהוביל ל-10 בדצמבר. מחיר חבית מסוג WTI המשיך במגמת הירידות גם הבוקר. ארגון אופ"ק פלוס אותת שהוא ערוך לערוך שיחות עוד לפני פגישתו המתוכננת ב-4 לינואר אם הפגיעה בביקוש תהיה כזאת שתצריך שינוי העלאה המתוכננת בתפוקה של 400 אלף חביות נפט. למרות הירידות האחרונות, מחיר הנפט עדיין נסחר בעלייה של יותר מ-40 אחוז מאז תחילת השנה ומדד הסחורות של בלומברג נסחר בעלייה של יותר מ-20 אחוז מאז תחילת השנה. עבור מרבית מהסחורות ההשפעה כלפי מעלה במחירים כתוצאה מעלייה בביקוש התעצמה כתוצאה מבעיות גלובליות ואזוריות בשרשראות האספקה כמו גם דאגות סביבתיות ורגולציה. אנו מצפים שהניסיון לבנות תשתית ירוקה תביא לביקוש גובר לסחורות מסוימות ותוסיף ללחץ כלפי מעלה על המחירים. ההיפוך האחרון של הנפט מזכיר לנו לא לקחת כמובן מאליו שום דבר עם הכניסה לשנת 2022.
שורה תחתונה: מחירי הנפט עדיין פגיעים לחששות בנוגע לביקוש, ארגון אופ"ק פלוס צפוי להישאר גמיש מבחינת מדיניות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il