TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עלייה בדרישת רוכשי הדירות לעמדות טעינה לרכבים חשמליים


ערן לוי, אלטנוילנד, צילום שירעד נסים
אלדר שיווק: כ-15% מהרוכשים שואלים על עמדות טעינה כבר במעמד הרכישה
טירוף המכוניות החשמליות ובשנים הקרובות צפויים להיכנס למשק הישראלי עשרות אלפי כלי רכב חשמליים, מגמה אשר תלך ותגבר בעתיד ולפי התחזית של מרכז המחקר והמדע של הכנסת, נתח השוק לרכבים חשמליים בישראל צפוי לעלות ל-26% ב-2025 ולהגיע לכך שבשנת 2030
כ-84% מכירות רכבים חדשים- יהיו רכבים חשמליים. המשמעות היא שעד שנת 2025 מספר הרכבים החשמליים בישראל צפוי להגיע לכדי 228 אלף רכבים חשמליים בישראל.


על רקע נתונים אלו ולאור אופי הבנייה והמגורים בישראל, מוערך כי מרבית האוכלוסייה תבחר לטעון את הרכבים האמורים בביתם הפרטי או במקומות העבודה ולכן קיימת חשיבות רבה בהכנת תשתיות לטעינת רכבים במבני מגורים עוד בשלבי הבנייה, שכן הוספת תשתית לטעינת רכבים חשמליים בחניוני הבניינים לאחר סיום הבנייה תהיה מורכבת עד בלתי אפשרית עקב המורכבות ההנדסית והצורך בהסכמת דיירים הנגזרת מכך.

ולכן בחברת אלדר שיווק מעריכים כי הביקוש לעשרות אלפי עמדות טעינה יגדל משמעותית בתוך פחות מעשור. "כבר היום", טוען רוני כהן, מנכל אלדר שיווק, כי כ-15% מהמתעניינים ברכישת דירה חדשה שואלים במעמד המכירה, אם תהיה עמדת טעינה לרכבים חשמליים בחניונים. אלא שלהערכתנו יהיה מחסור לעמדות טעינה בפרויקטים החדשים למגורים.

צריך להבין שכיום, הדרישה היא שהקבלן יספק בפרויקטים חדשים למגורים כ-30 עמדות טעינה, ועד כ-50% ממקומות החנייה (הקצאה שמשתנה מעיר לעיר בהתאם למדניות העירייה).
לדברי כהן, חלק מהיזמים מעריכים כי כמות החניות החשמליות לא תספיק וכבר נערכים לאספקת יותר מקומות חנייה לרכבים חשמליים.

חיים קראדי מנכ"ל פרשקובסקי מניבים מסביר כי "העולם הולך לקראת חישמול מכוניות ובשנת 2030 הרוב המוחלט של המכוניות בכביש – יהיו מכוניות חשמליות ולכן יש להיערך כבר היום לעמדות טעינה בבנייני מגורים בשכונות חדשות. "נכון להיום, אנחנו חוששים שלחברת החשמל אין את היכולת לספק כאלו כמויות כאלה של חשמל, זו בעיה שיש להיערך אליה כבר מהיום ויפה שעה אחת קודם".

לדברי סתיו שמולביץ', סמנכ"ל הנדסה בקבוצת יוסי אברהמי, "בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי נרחב במערך התחבורה בישראל ומעבר של רבים לשימוש ברכבים חשמליים. לכן אנחנו לא ממתינים לדרישה מהרשויות וחשוב לנו להתאים את הפרויקטים שלנו לעתיד המתהווה. בפרויקט עתידי שלנו בתל אביב מתוכננות עמדות הטענה לרכבים חשמליים בכל חניה וכן עמדות הטענה לאופניים חשמליים לשימוש הדיירים"

לדברי ערן לוי, מנכ"ל ובעלים משותף בחברת אלטנוילנד: "אנחנו בונים באיזורים כמו נוה צדק והוד השרון וקהל היעד שלנו מחפש פעמים רבות את החדשנות והטכנולוגיה בדירה או בבניין, לכן אנחנו לוקחים בחשבון את הצרכים שיש לדיירים בהווה ובעתיד הנראה לעין. ברוב הפרויקטים שלנו ישנו חניון רגיל עם עמדת הטענה לרכב חשמלי בכל חנייה, כאשר העמדה משויכת לחשבון החשמל הדירתי. בשל מצוקת המקום בתל אביב, ישנם פרויקטים בהם לא נוכל לבנות חניון רגיל ונצטרך לבנות חניון רובוטי וגם בחניון כזה אנחנו כבר מתכננים מערכת הטענה חכמה לרכבי הדיירים".

*מתוך דוח של משרד השיכון


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il