TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אופנה עכשווית והדפסת תלת מימד גוייסו לטיפול בצווארה של חיילת פגועה


סטרטסיס-מורן והתוצאה הסופית
צוות של חברת סטרטסיס - כחלק מתוכנית Makers for Heroes - מחבר בין אופנה לטכנולוגיה חדשנית כדי לספק למורן בראשי, שהייתה כלבנית בחיל האוויר - ונפצעה במהלך שירותה הצבאי, פתרון יוצא דופן לבעיה רפואית. רמז: מעורבת כאן מדפסת תלת מימד
הדפסה בתלת מימד משמשת כבר בשלל תעשיות - מאביזרים למטוסים ומכוניות ועד לחלקי חילוף - וכעת נוגעת אפילו בחיבור שבין אופנה לבריאות. כחלק מפרויקט Makers for Heroes של ריסטרט, מתקבצים מדי שנה מיטב המוחות בעולם הטכנולוגיה כדי לסייע לחיילים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי. צוות של מתנדבים מחברת סטרטסיס, יצרנית מדפסות התלת מימד, התומכת במיזם מימיו הראשונים, התגייס כדי לסייע למורן בראשי, כלבנית בחיל האוויר לשעבר שעברה תאונת דרכים במהלך השירות. לאחר שיקום מתיש התאונה עדיין השאירה אותה עם פגיעה נוירולוגית בצוואר הגורמת לכאבים ממושכים, שמעייפות השריר גורמים לצווארה להישמט.

הפגיעה הציבה בפני מורן, סטודנטית לעיצוב תעשייתי במכללת הדסה, אתגר: על פי הנחיית המטפלים שלה היא אמורה ללכת עם סד על הצוואר כל היום. אולם הפתרונות הקיימים - צווארונים חונקים מספוג, או פלסטיק, ממש כמו שרואים בטלוויזיה - מנציחים אותה כמוגבלת בעיני הסביבה ובודאי שאינם נוחים ללבישה ממושכת.

יחד עם הצוות של סטרטסיס עלתה הקבוצה המורכבת ממתנדבים, על פתרון שמנצל את ההתמחות של החברה - הדפסה בתלת מימד עם חשיבה מחוץ לקופסא. "עיצוב לאדם עם מוגבלויות צריך להיות כל כך מיוחד שלא רק שהוא יעזור לאדם בעל המוגבלות - אבל שגם אדם ללא מוגבלות ירצה אותו. זה האידיאל מבחינתי," אומר אוהד מיוחס, דירקטור חדשנות ופתרונות קיימות בסטרטסיס ומוביל הצוות בפרויקט.
הצוות שסרק את מורן בסורק תלת מימד הגיע למסקנה שחומר קשיח בצווארון יהיה בעייתי בגלל זריקות שמורן מקבלת באזור הפגיעה. "רצינו לייצר ׳צווארון׳ שגם יתמוך בראש, גם משהו שהיא תסכים לשים עליה שיראה מיוחד, גם משהו שיהיה עליה למספר שעות רב וגם שהיא לא תרגיש שהמוגבלות שלה מוחצנת," מספר אוהד.

הפתרון שנמצא - ׳צווארון׳ תלת מימד לביש ותומך - שמשלב את ההדפסה בתלת מימד, אשר תשמש כמערכת תומכת, על גבי בד אופנתי שיאפשר חופש תנועה והתאמה לשינויים. "הדפסנו את התכנון שלנו על גבי בדים יפים שמורן אהבה. השתמשנו בגמישות הבד והטקסטורה שלו והדפסנו עליו חומרים מאושרי מגע ייחודיים לסטרטסיס בצורות גיאומטריות. דאגנו שהשילוב יוכל לייצב את הצוואר וגם ייראה אופנתי. החומר השקוף שאיתו אנו מדפיסים נותן עומק ורובד נוסף לבד שחברות האופנה הגדולות בעולם משתגעות ממנו ורוצות להשתמש בו," אומר אוהד.

לדברי אוהד, הדפסה על בד וטקסטורות שונות תאפשר למורן להצטייד בצווארונים שונים לאירועים שונים. הגיאומטריות השונות יאפשרו לחלק מהצווארונים ׳לנשום׳ יותר - נתון קריטי במהלך הקיץ - בעוד חלקם יותר מותאמים לחורף, או מתאימים לתקופות של כאבים חזקים במיוחד בצוואר. המוצר החדש גם קל יחסית כך שהיא לא תצטרך לשאת פריט כבד על הצוואר.

"הכל היה תחת השגחה צמודה ועמידה בתקנים כדי לוודא שהפתרון יהיה מאושר למגע ובטוח למורן," מבטיח אוהד. "עבדנו גם עם פיזיותרפיסטים וצוות מלווה שכיוון אותנו ועזר לנו. עם כל הפתרונות המסובכים שבחנו, בסוף הגענו לפתרון יחסית פשוט, אבל שמתפקד כ׳עיצוב מכליל׳ - עצם זה שמורן מדדה את הצווארון ואנשים אחרים בחדר אמרו ׳וואו, זה יכול להיות מדהים לאירוע, זה כמו שרשרת מיוחדת, גם אני הייתי רוצה כזה׳, זה אומר שהצלחנו."

"אני ממש נהנית מהפרויקט עצמו," מספרת בראשי. "זה מדהים שעושים משהו כזה עבור נכי צה"ל, כי הרבה דברים לא כלולים בטיפול השוטף בנכות שלנו, או לא מותאמים לה. זה מאוד עוזר לנו לחיות חיים יותר טובים. הרבה צווארונים שניסיתי היו מחממים וכבדים, ולא נראו טוב לעין. הפרויקט ממש עזר לי לבנות צווארון ייחודי, אסתטי ופונקציונלי."

אודות סטרטסיס (Stratasys) נאסד"ק: SSYS
Stratasys היא חברה גלובלית המובילה את המעבר העולמי לייצור תוספי (additive manufacturing), עם פתרונות הדפסה תלת מימד חדשניים, בתעשיות דוגמת חלל, רכב, מוצרי צריכה ובריאות. באמצעות מדפסות תלת מימד חכמות ומחוברות, חומרים פולימריים ומערכות תוכנה חכמות מספקת Stratasys יתרונות תחרותיים בכל שלב בשרשרת ערך המוצר. כיום, הגופים והארגוניםהמובילים בעולם פונים אל Stratasys כדי לשנות את עיצוב המוצרים שלהם, להכניס גמישות ומהירות הגעה למערכי הייצור והאספקה שלהם ואף ​​לשפר טיפול בחולים.

Stratasys reserves the right to utilize any of the foregoing social media platforms, including the company’s websites, to share material, non-public information pursuant to the SEC’s Regulation FD. To the extent necessary and mandated by applicable law, Stratasys will also include such information in its public disclosure filings.

Stratasys is a registered trademark of Stratasys Ltd. and/or its affiliates. All other trademarks are the property of their respective owners, and Stratasys assumes no responsibility with regard to the selection, performance, or use of these non-Stratasys products.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il