TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

61% מהסטארטאפים הישראלים מעידים כי אינם שקופים עם הדירקטוריון


יעל בנימין צילום: Startup Snapshot
ב-65% מחברות הסטארטאפ אין אף אישה בדירקטוריון. סקר רחב שנערך בקרב 300 חברות סטארטאפ ומשקיעים ישראלים:
מצביע על קשיים של המנכ"לים לנהל את ציפיות הדירקטוריונים. על רקע גיוסי הכספים המשמעותיים נוצר צורך לעבוד מול קרנות גדולות כבר בשלב מוקדם, דבר שכמעט לא היה בעבר. ולכן הדירקטוריון, שיכול להיות גורם מעצים לסטארטאפ הופך למוקד לחיכוך ויצירת מתחים מיותרים.

מהסקר עולה ש-61% ממנהלי הסטארטאפים מעידים שהם אינם שקופים לחלוטין עם חברי הדירקטוריון שלהם ובניסיון להראות ששליטה במצב הם מעכבים דיווח על חדשות רעות. מנכ"לים מהססים לבקש עזרה מהדירקטוריון, ורואים בכך סימן לחולשה. 81% מהמשקיעים ציינו כי הם רוצים שחברות הפורטפוליו שלהן יעניקו להן משימות ספציפיות לסייע בהן, אך רק ל -30% מהמנכ"לים נוח לעשות זאת. כתוצאה מכך, החברות אינן מנצלות את הערך המוסף שהמשקיעים שלהם יכולים לספק.

הדו"ח מגלה שב-28% מהחברות הטיל הדירקטוריון וטו על החלטת המנכ"ל. 36% מהסטארטאפים דיווחו כי יש להם חבר דירקטוריון "קשה", כאשר מספר זה קופץ ל -43% עבור חברות הזנק שגייסו מעל 10 מיליון דולר. חברי הדירקטוריון רוצים לרוב תקשורת ועדכונים תכופים יותר מכפי שחברות הפורטפוליו שלהם מספקות. המשקיעים מדווחים שהם רוצים פגישות חודשיות אחד על אחד ועדכוני התקדמות חודשיים מחברות הפורטפוליו שלהן, אבל רק 30-40% מהן אכן עושות זאת והרוב מתקשרים בתדירות נמוכה יותר.

הדו"ח הוכן על ידי Startup Snapshot, פלטפורמה לשיתוף מידע ועידוד השקיפות בתעשיית ההייטק הישראלית, שהוקמה ביוזמה של Y. Benjamin שיווק אסטרטגי ובשיתוף עם אינטל איגנייט, סמסונג נקסט, לאומיטק ומשרד יגאל ארנון ושות '. מטרת הדו"ח לספק לאנשי האקוסיסטם בארץ מידע ותובנות מעשיות המסייעות בשיפור התוצאות העסקיות והשגת היעדים.

מנתוני החברות שהשתתפו בסקר עולה שהגיוון בדירקטוריונים הוא מוגבל. ב-65% מהן אין אף דירקטורית אישה ואילו ב-56% אין דירקטור עצמאי, שיכול להעניק נקודת מבט בלתי תלויה.

"מהסקר שערכנו עולה שקשה למנכ"לים להגיע לתקשורת פתוחה ושקופה עם המשקיעים שלהם," אומרת יעל בנימין, מייסדת ומנהלת Startup Snapshot. "היזמים מתקשים לעבור מהשלב של גיוס כספים שבו הם מנסים להרשים את המשקיעים למצב שבו הם רואים בהם חברי דירקטוריון ששותפים גם להתמודדות עם אתגרים ותקלות."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il