TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

השיקול המשמעותי ביותר ברכישת דירה - הפקקים


ג החדשה. הדמייה: Viewpoint
סקר בקרב עובדי הייטק - המחיר אינו המשתנה המהותי ביותר בבחירת רכישת הדירה אלא המיקום והרצון להימנע מפקקים
כך עולה מסקר השוואתי שערך לאחרונה מועדון הצרכנות 'הייטקזון', בקרב 806 עובדים ועובדות בענף ההיטק בישראל. הסקר נערך כמחקר מקדים של המועדון לקראת שיתוף הפעולה עם חברת הנדל"ן אאורה שהחל בתקופת החגים וימשך חודשיים, למכירת מאות יחידות דיור ב-11 פרויקטים שונים של החברה.

נתוני הסקר הנוכחי, הושוו עם נתוני סקר זהה שנערך לפני כשלוש שנים, וההשוואה בין השניים, בהחלט מלמדת על שינוי בעמדת קהל ההיטקיסטים בשיקולים לרכישת דירה.

על פי נתוני הסקר הנוכחי, 35% מההיטקיסטים רואים במגורים בסמיכות למקום העבודה כפקטור החשוב ביותר בבחירת מקום המגורים, בעוד שבסקר הקודם, 'רק' כרבע מהם 24% השיבו בחיוב על השאלה הזו. העליה שנרשמה בסקר, דוחקת למעשה מטה את שיקול המחיר כפקטור המהותי ביותר. בפעם הקודמת, כאשר נשאלו ההיטקיסטים בנוגע לכך, 45% מהם ראו במחיר הדירה כמשתנה החשוב ביותר אולם כאמור, מצב הפקקים בכבישי ישראל הכריעה ורק 33% השיבו כי זה ההיבט המשמעותי ביותר.

סוגיה נוספת שנבחנה בסקר היא עמדת ההיטקיסטים לגבי האפשרות כי מחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות או שמא ישארו ברף המחירים הנוכחי. על פי נתוני הסקר, 69% מהנשאלים סבורים כי המחירים ימשיכו לדהור מעלה והניסיונות השונים לרסן את השוק לא ימתנו את קצב העליות. עוד מתברר כי רק 8% מהם השיבו כי המחירים צפויים לרדת ואילו 23% חושבים כי המחירים לא צפויים לרשום עליה משמעותית במהלך השנה הקרובה.

היבט אחר שבחנו במועדון הייטקזון הוא מדיניות הסיכונים של ההיטקיסטים בנוגע לגובה המשכנתא שהם לוקחים, או במילים אחרות – האם הם צופים כי בשנים הקרובות תתכן פגיעה משמעותית בשכרם, שתוביל לירידה בכושר ההחזר שלהם ולקשיים בהחזר המשכנתא. על פי עיבוד נתוני הסקר כ 61% מהנשאלים, סבורים כי גובה משכורתם הנוכחי תיוותר על כנה או תעלה בשנים הקרובות, בעוד ש 25% סבורים כי תתכן פגיעה בשכרם. היתר {14%}, לא גיבשו עמדה בנושא.

לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף של 'הייטקזון', ברבעון האחרון, מחירי הנדל"ן, המושפעים מאוד מהמחסור בקרקעות במדינה ועליית מדד תשומות הבנייה, זינקו בצורה משמעותית. שיתוף פעולה שכזה, מיטיב עם אנשי ההייטק המעוניינים לרכוש דירות באיזורי הביקוש במחירים אטרקטיביים. בשנים האחרונות המועדון שיווק עשרות פרויקטי נדלן והצליח למכור אלפי יחידות דיור בהטבות בלעדיות לעובדי ההייטק בישראל.

הסקר הוכן כאמור כמחקר מקדים לשיתוף הפעולה של הייטקזון עם חברת אאורה, במסגרתו מוצעות למכירה מאות יחידות דיור ב-11 פרויקטים שונים של חברת אאורה בכל רחבי הארץ. המבצע הבלעדי יכלול מגוון רחב של דירות מ- 3 חדרים ועד פנטהאוזים יוקרתיים. ההנחה לדירה תגיע לסכום של עד 300 אלף שקלים, ובתנאי מימון נוחים להייטקיסטים.




עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של חברת אאורה: "בשנה האחרונה ראינו עלייה משמעותית במכירת הדירות לקהל ההייטקיסטים ומשפחותיהם. שיתוף הפעולה עם הייטקזון הוכיח עצמו בעבר מכיוון שהקהל הזה יודע להעריך את הפרויקטים האיכותיים שאנו בונים מבחינת איכות הבנייה והן מבחינת אזורי הביקוש. חשוב לנו באאורה לייצר מעטפת שלמה מודרנית שתתאים למשפחות צעירות- גני ילדים, פארקים וגנים ציבוריים לצד קרבה למוסדות חינוך ונתיבי תחבורה ראשיים. אאורה הייתה מהחברות הראשונות שדאגו לחללי עבודה משותפים ובנייה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, מה שהתברר כחיוני בתקופת הקורונה ועליית שיעור העבודה מן הבית".

הפרויקטים שישתתפו במבצע הם: אונו ואלי בקריית אונו, אאורה רמת חן ברמת גן, הגנים התלויים ביהוד-מונוסון, אאורה רמת השרון, אאורה חדרה סיטי, אאורה נחל פרת חדרה, אאורה בן שמן, מתחם הרוא"ה ברמת גן, פרויקט אאורה חולון 3700. כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה תינתן קדימות ברכישת דירה בפרויקטים שטרם יצאו לשיווק לקהל הרחב- אאורה ג' החדשה ברמת אביב ופרויקט אאורה גבעתיים.
כך למשל, דירת 5 חדרים ברחוב הרוא"ה ר"ג מוצעת למכירה ב2.89מיליון ₪ במקום 3.06 מיליון ₪
דירת 6 חדרים בפרויקט הגנים התלויים, תימכר ב 2.96מיל' במקום 3.142 מיל' ₪
ופנטהאוז מפואר בפרויקט אונו ואלי בקריית אונו יימכר ב5 מיליון ₪ במקום 5.3 מיליון ₪.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il