TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

על בד מדווחת על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2021


מנכל על בד דן מסיקה. צילום: תמיר ארט
על בד מדווחת על הכנסות של 751 מיליון שקל ושומרת על רווחיות EBITDA ורווחיות נקיה הדומה לזו בתקופה המקבילה שהושפעה מביקושי שיא נוכח התפרצות מגיפת הקורונה
ה-EBITDA הסתכם ב-111 מיליון שקל – 15% מסך ההכנסות;
קצב EBITDA שנתי הגבוה ב-50% בהשוואה לזה ב-2019, טרום הקורונה;
הרווח הנקי מתחילת השנה – 42.5 מיליון שקל

תוצאות Optimal Care אוחדו לראשונה, ובאופן חלקי בתוצאות על בד; קצב ההכנות של החברה הספרדית ב-2021 משקף גידול של כ-20% בהשוואה לזה ב-2019, טרום הקורונה, בעוד שקצב הצמיחה הממוצע בענף בתקופה זו נאמד ב-7%;

על בד חתמה על חוזים בהיקף שנתי של כ-20 מיליון דולר אל מול לקוחותיה של המתחרה האמריקאית הגדולה First Quality, לאחר שהודיעה על יציאה מהתחום, לאספקה החל מסוף שנת 2021

המנכ"ל דן מסיקה:
"התוצאות הכספיות במחצית הראשונה של השנה, חרף ירידה בביקושים למגבוני חיטוי וגידול משמעותי ביבוא מוצרי חיטוי בשוק האמריקאי ונוכח עלייה במחירי חומרי הגלם ובמחירי הלוגיסטיקה הימית, מעידות על הצלחת הפעולות בהן נקטנו ליעילות ייצור גבוהה במפעלי החברה ולמינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו. בתקופת הדוח ביצענו השקעות אסטרטגיות ברכישת יצרן המגבונים השני בגודלו בספרד ובתחילת הקמת קו ייצור חדשני בדימונה לייצור בדים ירוקים צפי להשלמת הקו יולי 2023, אשר יבטיחו את מובילות החברה לשנים קדימה. אנו צופים כי עם ההתאוששות בביקושים למוצרי החיטוי בחודשים הקרובים תוכל על בד להמשיך ולשפר את הרווחיות"

על בד, החברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם בייצור מגבונים לחים למותגים פרטיים, והספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים, מדווחת על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2021 המשקפות שמירה על רמת הכנסות גבוהה של יותר מ-750 מיליון שקל, וזאת חרף ירידה בביקושים למגבוני חיטוי בהשוואה לשיא בשנת 2020, וצמיחה של 11% בהשוואה להכנסות החברה בתקופה המקבילה ב-2019, טרום הקורונה.

בתחילת 2021 החלה על בד ליישם אסטרטגיה חדשה שעיקרה התמקדות בפיתוח ליבת העסקים בתחום המגבונים באירופה ובארה"ב והגדלת היכולת הוורטיקאלית בתחום ייצור הבדים. השנה ביצעה על בד שני מהלכים אסטרטגיים משמעותיים: הקמת קו נוסף במפעל בדימונה שיאפשר לחברה לבסס מעמד מוביל בתחום הבדים הירוקים; וכן רכישה אסטרטגית של יצרנית מגבונים בספרד, Optimal Care, המאוחדת לראשונה ובאופן חלקי במסגרת דוחות על בד לרבעון השני של 2021. השיפור המשמעותי באיתנות הפיננסית של על בד אפשר לחברה לבצע השקעות במהלכים אסטרטגיים אלו בסכום כולל הקרוב ל-80 מיליון יורו, מתוך ביטחון מלא ביתרונה העסקי והתחרותי בתחום ומתוך כוונה להקדים ולספק מענה לאתגרים הצפויים בשנים הקרובות, תוך הבטחת המשך צמיחה ורווחיות.

על בד מדווחת במחצית הראשונה של 2021 על EBITDA של כ-111 מיליון שקל, בדומה לזה בתקופה המקבילה ב-2020, המשקף קצב EBITDA שנתי ב-2021 הגבוה ב- 50% בהשוואה לזה בשנת 2019. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2021 הסתכם ב-42.5 מיליון שקל, כ-6% מסך הכנסות החברה, זהה לשיעור הרווח הנקי בשנת 2020.

הרכישה האסטרטגית של חברת Optimal Care הספרדית הושלמה באמצע חודש מאי ואוחדה ברבעון השני באופן חלקי בלבד. אם הייתה מתבצעת בתחילת השנה, מחזור ההכנסות המאוחד של על בד במחצית הראשונה של 2021 היה מסתכם ב-832.7 מיליון שקל והרווח הנקי המאוחד היה מסתכם ב-44.7 מיליון שקל. קצב המכירות השנתי של Optimal Care ב-2021 משקף גידול של כ-20% בהשוואה לזה ב-2019, טרום הקורונה, וזאת בעוד שקצב הצמיחה הממוצע בענף בהשוואה לשנת 2019 נאמד בכ-7%. על בד מצפה כי באמצעות הרכישה תצליח להרחיב משמעותית את פעילותה במערב אירופה, בדגש על המדינות ספרד, צרפת ופורטוגל, ולייצר סינרגיות פנימיות בתחום ייצור המגבונים והתייעלות ברכש חומרי הגלם ולוגיסטיקה שישפרו את תרומת הרכישה לרווחיות החברה. על בד משפרת בעקביות את היקף מכירותיה הפנימיות במגזר הבדים למגזר המגבונים, ואלה מהווים נכון לרבעון השני של 2021 כ-96%. על בד מתכוונת להמשיך ולהתרחב גם באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח הפעילות בתחומי הליבה.

על בד השלימה, במהלך הרבעון השני, רישום של מוצר מגבוני חיטוי חדשני של החברה Cleanitize® היעיל כנגד נגיף ה- Covid-19 בכל מדינות ארה"ב. בחודש יולי קיבלה על בד את אישור הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA) עבור מוצר Cleanitize Hospital® גם בקליפורניה, שוק יעד מרכזי בארה"ב, והחברה מצפה כי שיווק ומכירת המוצרים לבתי חולים, מרכזי בריאות ומוסדות רפואיים בכל ארה"ב יבואו לידי ביטוי בתוצאותיה הכספיות החל ברבעון הרביעי השנה.

במגזר מוצרי ההיגיינה הנשית, החלה על בד במו"מ לאספקה של טמפונים ללקוחותיה של המתחרה הגדולה שלה בשוק האמריקאי, חברת First Quality, לאחר שזו הודיעה באפריל על הפסקת פעילותה בתחום הטמפונים. על בד חתמה עד כה על חוזים בהיקף שנתי של כ-20 מיליון דולר אל מול לקוחותיה של First Quality לאספקה החל מסוף שנת 2021. על בד נערכת לנצל הזדמנות עסקית זו ולבסס את מעמדה המוביל בשוק, תוך הרחבה משמעותית של נתח השוק שלה.

ההכנסות במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו ב-751.4 מיליון שקל, ירידה של 4% בהשוואה להכנסות של 783.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה וגידול של 11% אל מול התקופה המקבילה ב-2019. הירידה בהכנסות אל מול התקופה המקבילה נובעת מקיטון במכירת מגבונים וקיטון במכירות ההיגיינה הנשית. יודגש כי מכירות התקופה המקבילה ב-2020 הושפעו מאוד מגידול משמעותי בביקושים למגבוני חיטוי עם תחילת מגפת הקורונה, ביקושים אלו התמתנו במחצית הראשונה של 2021 כתוצאה מהתקדמות מבצע חיסון האוכלוסייה בעולם כנגד הנגיף. ההכנסות ברבעון השני של 2021 הסתכמו ב-380 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 378.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, והן כוללות הכנסות בהיקף של 38 מיליון שקל מחברת Optimal Care אשר קיזזו ירידה בהכנסות מגזר המגבונים בארה"ב ובאירופה.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2021 הסתכם ב-183.2 מיליון שקל, המהווים 24% מהמחזור, לעומת רווח גולמי של 189.2 מיליון שקל, 24% מהמחזור, בתקופה המקבילה. השמירה על שיעור הרווחיות הגולמית, חרף הירידה בהכנסות והתייקרות בעלות חומרי גלם ולוגיסטיקה, נובעת מתמהיל המכירות ומהתייעלות תפעולית. על בד מחזקת ומשקיעה באופן עקבי באינטגרציה אנכית מלאה ובאוטומציה בקווי האריזה, ומחזקת את יתרונה בייצור עצמי של חומרי הגלם. הרווח הגולמי ברבעון השני של 2021 הסתכם ב-85.6 מיליון שקל, לעומת 96.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי לאחר הוצאות אחרות הסתכם במחצית הראשונה של 2021 ב-70.1 מיליון שקל, המהווים 9% מהמחזור, לעומת רווח תפעולי של 79.5 מיליון שקל, 10% מהמחזור, בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי הושפע מעליית מחירי הלוגיסטיקה, מגידול במגזר הבדים, לצד קיטון במגזר המגבונים הלחים ובמגזר ההיגיינה הנשית. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2021 הסתכם ב-26.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 44 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ה-EBITDA הסתכם במחצית הראשונה של 2021 ב-111 מיליון שקל, 15% מסך ההכנסות, לעומת 113 מיליון שקל, 14% מסך ההכנסות, בתקופה המקבילה. ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם במחצית הראשונה של 2021 ב-111 מיליון שקל, 15% מסך ההכנסות, לעומת 118 מיליון שקל, 15% מסך ההכנסות, בתקופה המקבילה. ברבעון השני של 2021 הסתכם ה-EBITDA מפעילות נמשכת ב-49 מיליון שקל, לעומת 63 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2021 הסתכם ב-42.5 מיליון שקל, 6% מסך ההכנסות, לעומת רווח נקי של 47.3 מיליון שקל, 6% מסך ההכנסות בתקופה המקבילה. ברבעון השני של 2021 הסתכם הרווח הנקי ב-10 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 25.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הושפע, בין היתר, גם מהוצאות מימון בגין הפרשי שער חליפין ומהוצאות אחרות בהיקף של 2.3 מיליון שקל, בעיקר בגין רכישת Optimal Care.

ההון העצמי נכון לסוף הרבעון השני של 2021 הינו 524.6 מיליון שקל, כ-29% מסך המאזן, לעומת הון עצמי של 485.7 מיליון שקל, כ-34% מסך המאזן, בסוף 2020.

מנכ"ל החברה דן מסיקה ציין כי "על בד ביצעה השנה מהלכים אסטרטגיים והשקעות שימשיכו לחזק את מעמדה העסקי והתחרותי ואת צמיחת החברה. התוצאות הכספיות במחצית הראשונה של השנה, חרף ירידה בביקושים למגבוני חיטוי וגידול משמעותי ביבוא מוצרי חיטוי בשוק האמריקאי ונוכח עלייה במחירי חומרי הגלם ובמחירי הלוגיסטיקה הימית, מעידות על הצלחת הפעולות בהן נקטנו ליעילות ייצור גבוהה במפעלי החברה ולמינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו. אנו צופים כי עם ההתאוששות בביקושים למוצרי החיטוי בחודשים הקרובים תוכל על בד להמשיך ולשפר את הרווחיות. ה-EBITDA הגבוה של על בד משקף גידול של 50% בהשוואה לזה ב-2019, טרום השפעות הקורונה, ומעיד יותר מכל על כוחה הפיננסי של החברה.

"ביולי השנה התקבלה החלטה בשוק האירופי לסימון מוצרי פלסטיק והוצבו יעדים למעבר לבדים ירוקים. על בד זיהתה מגמה זו, והשנה הודענו על השקעה בהקמת קו חדיש במפעל בדימונה לייצור בדים ללא סיבי פלסטיק. ברבעון השני של השנה הגענו להסכמות עם יצרן המכונה הגרמני ושכרנו חברת הנדסה שתלווה את בניית הקו. אנו מצפים כי תחילת ההרצה של קו ייצור זה תתאפשר כבר ביולי 2023. במקביל, הודענו כי על בד שמה לה ליעד להתרחב גם באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח הפעילות בתחומי הליבה. רכישת Optimal Care, המשרתת מותגים מובילים באירופה ורשתות שיווק מובילות בספרד ובדרום צרפת, תאפשר לנו להגדיל את הפריסה הגלובאלית ולהיכנס ללקוחות חדשים. אנו מרוצים מאוד מקצב ההטמעה של פעילות החברה הספרדית בפעילות הגלובאלית של על בד ומצפים להמשך תרומתה המשמעותית להכנסות ולרווחיות החברה בהמשך".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il