TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

נמשכת מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים של אלקטרה מוצרי צריכה


צביקה שווימר מנכל אלקטרה מ.צ צלם דורון ברסקי
ההכנסות ברבעון השני של 2021 עלו בכ-47% לכ-898 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון זינק בכ-80% לכ-62.1 מיליון שקל
ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של 2021 עלה בכ-41% לכ-76 מיליון שקל

תוצאות קבוצת יינות ביתן נכללות בתוצאות החברה החל מה-27.5.2021; הרשת תרמה הכנסות של כ-241.5 מיליון שקל, EBITDA של כ-24 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-6.6 מיליון שקל

אלקטרה מפרסמת תוצאות פרופורמה של יינות ביתן – לאחר ביצוע התאמות למצבה של הרשת למצב החדש בשליטת אלקטרה מוצרי צריכה: רשת המזון רשמה במחצית הראשונה של 2021 הכנסות של
כ-1.5 מיליארד שקל

סיכום תוצאות המחצית הראשונה של 2021: אלקטרה מוצרי צריכה סיימה את התקופה עם צמיחה של כ-42.5% בהכנסות לכ-1.6 מיליארד שקל ועלייה ברווח הנקי לכ-97.7 מיליון שקל

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים את המחצית הראשונה של השנה ואת הרבעון השני שלה עם תוצאות חזקות, המבטאות צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחי החברה, הנובעות מעלייה בהיקפי הפעילות בכל המגזרים העסקיים של הקבוצה, וכן בעיקר שיפור ברווחיות פעילות המזגנים בישראל.

במהלך הרבעון השלמנו מספר מהלכים אסטרטגיים, ובראשם רכישת קבוצת יינות ביתן, וכן רכישת רשת הספורט והפנאי 'סער', בעלת מותגי 'קולומביה' ו'אאוטדור'. רכישות אלו בוצעו במסגרת יישום אסטרטגית החברה להפיכתה לקבוצת הצריכה הגדולה בישראל. אנו מבצעים כיום צעדים רבים לחיזוק שרשרת הערך והעמקת היתרונות לגודל במגזרי הפעילות השונים של החברה.

התוצאות עדיין כוללות רק באופן חלקי את ביצועי קבוצת יינות ביתן, שרכישתה הושלמה בסוף חודש מאי, ושתורמת כבר עתה תרומה חיובית לרווחיות התפעולית של אלקטרה. אנו מבצעים שורת מהלכים בקבוצה, ביניהם בניית שדרת ניהול חזקה ובעלת ניסיון רב בתחום, שיפור העבודה מול ספקי הקבוצה ופועלים לבניית מועדון לקוחות חזק אשר ייצר ערך רב ללקוחות הן במסגרת קבוצת יינות ביתן והן במסגרת אלקטרה מוצרי צריכה. תהליכים אלו ישפרו מהותית את מיתוגה של קבוצת יינות ביתן בשוק המזון ואת ביצועיה העסקיים כבר במהלך הרבעונים הבאים של השנה. כמו כן, התוצאות אינן כוללות למעשה את תוצאות סער, שרכישתה הושלמה בסוף חודש יוני, ושיתווספו בפועל לתוצאות רק החל מהרבעון השלישי של השנה.

באפריל התחלנו להפעיל בדיוטי פרי בנתב"ג את חנות "שקם דיוטי פרי". אנו מרוצים מאוד מכניסתנו לפעילות שם ורואים פעילות ערה בחנות על אף מגבלות הנסיעה למדינות שונות בימים אלה.

אלקטרה מוצרי צריכה היא כיום חברה יעילה לכל אורך שרשרת הערך, כולל בתחום הלוגיסטי המאפשרת לנו, כיבואן מוביל בישראל, גמישות רבה ברמת הפעילות המסחרית. לחברה תשתית ניהולית ותפעולית חזקה ומובילה בחדשנות, שירות ואיכות המוצרים.

אנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות עסקיות נוספות כדי להפוך את אלקטרה מוצרי צריכה לשחקנית הקמעונאות המובילה בישראל".

אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון השני של שנת 2021. התוצאות כוללות לראשונה את תוצאות קבוצת יינות ביתן, וזאת החל מיום 27.5.2021, כאשר ברבעון השלישי של השנה יאוחדו תוצאות הרשת באופן מלא. כמו כן, התוצאות אינן כוללות למעשה את תוצאות חברת הספורט והאופנה סער, שרכישתה הושלמה בסוף חודש יוני 2021, ושגם הן יבואו לידי ביטוי כרבעון מלא החל מהרבעון השלישי של השנה.

עיקרי תוצאות הרבעון השני 2021

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2021 עלו בכ-47% לכ-898.2 מיליון שקל לעומת כ-610 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מאיחוד תוצאות יינות ביתן, החל מחודש יוני 2021, בסך של כ-242 מיליון שקל, וכן מגידול במחזור המכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, הן בתחום סחר מותגים והן מגידול בתחום המזגנים בישראל, ומגידול במחזור המכירות במגזר קמעונאות.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-66% לכ-242.4 מיליון שקל (כ-26.9% מההכנסות), לעומת כ-146.3 מיליון שקל (כ-23.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאות יינות ביתן תרם כ-78 מיליון שקל לרווח הגולמי.

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-149% לכ-87.5 מיליון שקל, לעומת כ-35.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאות יינות ביתן לראשונה תרם כ-6.6 מיליון שקל. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי, וכן מהכנסות אחרות, נטו בהיקף של כ-44.5 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון המיוחסות בעיקר לשיערוך הנדל"ן להשקעה בראשון לציון בכ-53 מיליון שקל בעקבות מכירת מחצית מהקרקע לקרן ריאליטי.

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות של החברה ברבעון השני של שנת 2021 טיפס לכ-62.1 מיליון שקל, לעומת כ-24.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-80% לכ-62.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-34.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח מפעילות שהופסקה בסך של כ-10 מיליון שקל בגין פעילות חברת גולן טלקום.

ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-41% לכ-76 מיליון שקל, לעומת כ-54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של החברה, ליום ה-30 ביוני הסתכם בכ-1.19 מיליארד שקל.

עיקרי תוצאות מחצית שנת 2021

הכנסות החברה במחצית שנת 2021 עלו בכ-42% לכ-1.6 מיליארד שקל לעומת כ-1.12 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. איחוד תוצאות יינות ביתן, החל מחודש יוני, תרם למחזור ההכנסות כ-242 מיליון שקל.

הרווח הגולמי במחצית שנת 2021 עלה בכ-55% לכ-422.7 מיליון שקל (כ-26.5% מהמכירות) לעומת כ-272 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (כ-24.3% מהמכירות).

הרווח התפעולי בתקופה טיפס לכ-132.9 מיליון שקל, לעומת כ-55.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020.

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות במחצית שנת 2021 טיפסו לכ-97.7 מיליון שקל לעומת כ-38.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של החברה במחצית שנת 2021 זינק לכ-97.7 מיליון שקל לעומת כ-61.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA במחצית שנת 2021 עלה בכ-60.4% לכ-143 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020.

תוצאות המגזרים

במגזר מוצרי צריכה חשמליים, המכירות ברבעון השני של שנת 2021 עלו לכ-317.7 מיליון שקל, לעומת כ-310.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בתחום סחר מותגים כתוצאה מגידול ניכר במכירות המותגים המובילים ומגידול בתחום פעילות המזגנים בארץ כתוצאה מגידול במכירות מזגנים עיליים מיובאים.

הרווח במגזר זה ברבעון עלה בכ-11.7% לכ-31.5 מיליון שקל (כ-10% מהמכירות במגזר), לעומת כ-28.2 מיליון שקל (כ-9% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות המגזר במחצית שנת 2021 עלו בכ-16% לכ-640 מיליון שקל, לעומת כ-551.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח המגזרי בתקופה עלה בכ-34% לכ-64.4 מיליון שקל (כ-10% מהמכירות במגזר), לעומת כ-48 מיליון שקל (כ-8.7% מהכנסות המגזר) בתקופה המקבילה אשתקד.

במגזר קמעונאות חשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, עלו המכירות ברבעון השני של 2021 בכ-19.4% לכ-395.4 מיליון שקל לעומת כ-331.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על אף עיתוי חג הפסח, אשר חל ברבעון המקביל אשתקד ברבעון השני. מרבית הגידול בתקופה נבע מפתיחת 3 סניפים חדשים ומכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ברבעון השני של שנת 2021.
המכירות למ"ר בחנויות זהות ברבעון השני עלו בכ-5.9% לכ-3,092 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת כ-2,920 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח המגזרי ברבעון השני הסתכם בכ-13.5 מיליון שקל, לעומת כ-17.3 מיליון שקל. יחד עם זאת, בנטרול השפעות פתיחת סניפים חדשים עמד שיעור הרווח המגזרי על כ-3.7%.

המכירות במחצית שנת 2021 עלו בכ-31% לכ-818.9 מיליון שקל לעומת כ-624.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מרבית הגידול נבע מפתיחת 8 סניפים חדשים בתקופה ומכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי.
המכירות למ"ר בחנויות זהות עלו בכ-15.4% לכ-3,371 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת כ-2,921 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד.
המכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא בתקופה, גדלו בשיעור של כ-15.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח המגזרי במחצית השנה עלה בכ-37.4% לכ-37 מיליון שקל (כ-4.5% מהמכירות במגזר), לעומת כ-26.9 מיליון שקל (כ-4.3% מהמכירות במגזר) בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול השפעות פתיחת סניפים חדשים, עמד שיעור הרווח המגזרי על כ-4.8% לעומת כ-2.9% בתקופה המקבילה אשתקד (בנטרול השפעות הקורונה).

במגזר קמעונאות מזון, מפעילה החברה את קבוצת יינות ביתן ומאחדת אותו בתוצאותיה הכספיות החל מה-27 במאי, מחזור המכירות עמד על כ-241.6 מיליון שקל, הרווח המגזרי עמד על כ-6.6 מיליון שקל וה-EBITDA עמדה על כ-24 מיליון שקל.

במגזר נדל"ן להשקעה, נרשם רווח מגזרי ברבעון השני של 2021 בסך של כ-55.4 מיליון שקל הנובע משערוך נדל"ן להשקעה בעקבות החתימה על הסכם מפורט עם קרן ריאליטי למכירת מחצית מזכויות הבעלות של החברה בנדל"ן להשקעה.

קבוצת יינות ביתן – תוצאות פרופורמה

לבקשת רשות ניירות ערך, אלקטרה מוצרי צריכה מצרפת לדוחותיה הכספיים דוחות פרופורמה של קבוצת יינות ביתן, שהינם דוחות לאחר ביצוע שורה של התאמות למצבה הקיים של קבוצת יינות ביתן לאחר רכישתה על ידי אלקטרה ושותפיה. כאמור, בפועל מאוחדות תוצאות הרשת רק מיום 27.5.2021.

על פי נתוני הפרופורמה, קבוצת יינות ביתן סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של כ-3.6 מיליארד שקל, רווח תפעולי של כ-186.7 מיליון שקל ועם רווח נקי מפעילויות נמשכות בסך של כ-42 מיליון שקל.
הרשת סיימה, על פי נתוני הפרופורמה, את המחצית הראשונה של שנת 2021 עם הכנסות בסך של כ-1.5 מיליארד שקל.

אירועים אחרונים

באוגוסט 2021 העניקה חברת דירוג האשראי S&P מעלות דירוג ILAA- בתחזית יציבה.

ביולי 2021 חתמה החברה על הסכם מכר מפורט עם קרן ההשקעות בנדל"ן ריאליטי למכירת מחצית מזכויות הבעלות והחכירה של החברה במקרקעין בראשון לציון תמורת 137.5 מיליון שקל, וכן על הסכם עסקה משותפת, המסדיר את מערכת היחסים בין הצדדים לגבי המקרקעין, לרבות פעילותם המשותפת לשם ייזומו והקמתו של פרויקט בתמהיל שימושים מיטבי.

במאי 2021 השלימה הקבוצה את רכישת השליטה בקבוצת קמעונאות המזון יינות ביתן. במסגרת ההסכם רכשה אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה רכשה 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-193 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, רכשה גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שסה"כ מחזיקים אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה מחזיקה משפחת ביתן.

באפריל 2021 התקשרה חברה בת של החברה, בהסכמי הקצאה ורכישה עם חברת סער א.ת. יזמות ומסחר לרכישת 50.01% מהחזקות בחברה תמורת 85 מיליון שקל. החברה פעילה בתחום יבוא, ייצור, שיווק והפצה של ציוד וביגוד למטיילים, מחנאות, סקי, סנובורד, ספורט שטח ופנאי וזכיינית של המותג COLUMBIA בישראל ומפעילה 3 רשתות קמעונאות.

בינואר 2021 התקשרה חברה בת בהסכם עם חברת אולטרייד מחזור וחברת מ.א.י תאגיד מיחזור אלקטרוניקה בהסכם להקמת חברה ייעודית לשם מיזם משותף להקמת מתקן טיפול ומחזור של
מקררים ומזגנים וכן מוצרים לבנים גדולים אחרים, שהינם מוצרי חימום וקירור המכילים גזים.
במסגרת ההסכם, יוקצו לחברה הבת 45% מהון המניות של חברת המיחזור. עלות הקמת פעילותה של חברת המיחזור מוערכת בכ-20 מיליון שקל.

אלקטרה מוצרי צריכה הינה קבוצה הפועלת בארבעה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים ("מוצרי צריכה חשמליים"); השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ("מגזר קמעונאות חשמל"); השלישי – פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן ("מגזר קמעונאות מזון"); הרביעי – פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה ("מגזר נדל"ן להשקעה"). מנכ"ל החברה הוא מר צביקה שווימר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il