TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

בשורה לתעשיית הקנביס הישראלית


משרד הכלכלה והתעשיה
שרת הכלכלה והתעשייה, יחד עם שר הבריאות, השר לבט"פ ושר האוצר – סיכמו על הסרת חסמים להגברת יצוא הקנביס הרפואי מישראל
הסיכום בין השרים יאפשר מימוש פוטנציאל הענף המוערך ב-2-3 מיליארד דולר בשנה, וכן יצירת מאות מקומות עבודה במגוון תחומים

בשורה משמעותית לתעשיית הקנביס הרפואי בישראל: שרי הממשלה החדשה החליטו לפתור חסמים משמעותיים שמנעו את מימוש הפוטנציאל של יצוא הקנביס הרפואי לעולם, כך שיתאפשר יצוא של מגוון מוצרים למדינות רבות בעולם.
בעקבות פניית שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, לשר הבט"פ עמר בר לב ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, בבקשה לתמוך בסעיף אשר יובא במסגרת חוק ההסדרים, להסרת חסמי הייצוא הקיימים כיום בישראל בענף הקנביס הרפואי ויאפשר את מימוש פוטנציאל התעשייה, סיכמו השרים על תמיכה בנושא ואישורו במסגרת חוק ההסדרים.
ישראל היא אחת המדינות המובילות בייצור, מחקר ופיתוח בתחום הקנביס הרפואי, והיא בעלת 35 חוות ריבוי, 31 חוות גידול ו-9 מפעלים המייצרים מוצרי קנביס רפואי לטובת מטופלים בארץ ובעולם. פוטנציאל המכירות של חברות הקנביס הרפואי, לשוק המקומי ולייצוא, מוערך בהיקף של כ-3-2 מיליארד דולר בשנה.
תעשיית הקנביס המקומית צומחת בקצב של כ-30% בשנה, עם היקפי מכירות של למעלה מ-700 מיליון שקל בשנת 2020. הסרת חסמים בשוק הקנביס הרפואי לייצוא תפתח ותקדם את יכולות תעשיית הקנביס הרפואי בישראל וכך יתאפשר גידול בהיקף המשרות בתעשייה זו בכל רחבי הארץ. בנוסף, המחקר והפיתוח בתחום הקנביס הרפואי בישראל, שכבר היום הוא מהמפותחים בעולם, צפוי לגדול ולחזק את מעמדה של מדינת ישראל כבעלת ידע וחדשנות בתחום הטיפול בקנביס הרפואי. בנוסף צפויים להתפתח שיתופי פעולה בינלאומיים בתחום, לטובת רבים הזקוקים לכך.
עד כה לא התאפשר למעשה יצוא מלא בשל מגוון חסמים. במסגרת השינויים המבניים הנלווים לחוק התקציב לשנים 2021-2022 מוצע לתקן את החלטת ממשלה 4490 מיום 2019.1.29 שעניינה "אימוץ המלצות הצוות לבחינת היתכנות היצוא של קנביס רפואי", כך שיצומצמו ההגבלות הקיימות כיום בתחום יצוא הקנביס הרפואי ויתאפשר יצוא של חומרי גלם בהם חומר צמחי הניתן לריבוי וכן מוצרים שלא עומדים בהכרח בתקן ישראלי אך מאושרים על ידי מדינות היעד. כמו כן, הוחלט כי משרד הכלכלה ומשרד הבריאות יפעלו יחד להתאמת תקני האיכות הקיימים בישראל, ה-IMC-GMP כך שיוכרו כשקולים או זהים לדרישות במדינות המיועדות לייצוא. באופן הזה, תעשיית הקנביס הישראלית תוכל להמשיך להתפתח.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il