TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

נור אינק וסונוביה מדווחות על הצלחה בפיילוט


נור אינק
שביצעה סונוביה על בדים עליהם נעשה שימוש בדיו פיגמנטי להדפסה דיגיטלית שפותח על ידי נור אינק (NurTex)
לאור ההצלחה הראשונית של הפיילוט, הצדדים יבחנו אפשרויות לשיתופי פעולה טכנולוגיים ומסחריים תוך שילוב הטכנולוגיות פרי פיתוחן.

תל אביב, 3 ליוני 2021 (ת״א: נורי) חברת נור אינק אינוביישנס בע"מ, העוסקת במחקר ופיתוח של סוגים שונים של דיו פיגמנטי מבוסס מים, ירוק וידידותי לסביבה, מודיעה היום על הצלחה בפיילוט שבוצע בשיתוף עם חברת סונוביה (ת״א: סונו), המתמחה בפיתוח ציפויים ייחודיים לטקסטיל בשימוש בטכנולוגיה אולטרסונית ירוקה. סונוביה דיווחה על הצלחה ראשונית (POC) במסגרת פיילוט שביצעה, בו נעשה שימוש ב- NurTex - אחד מסוגי הדיו הפיגמנטי על בסיס מים להדפסה דיגיטלית שפותח על ידי החברה, על בד אשר עבר טיפול אולטרסוני המבוסס על הטכנולגיה של חברת סונוביה. הפיילוט כלל מספר שלבים, במסגרתו סונוביה טיפלה בבדים באמצעות הטכנולוגיה והכימיה של סונוביה להקניית תכונות אנטי בקטריאליות לטקסטיל. בהמשך, הבדים - שטופלו כאמור על ידי סנוביה הועברו לחברה לצורך הדפסה על הבד באמצעות דיו פיגמנטי על בסיס מים להדפסה דיגיטלית שפותח על ידי החברה. בשלב השלישי, נשלחו הבדים עליהם בוצעה ההדפסה למעבדה בלתי תלויה בארה''ב אשר בדקה את היעילות האנטי בקטריאלית שלהם ע''פ תקן אמריקאי / בינ"ל AATCC100. בדיקות המעבדה הראו כי הבדים שטופלו כאמור, הציגו יעילות גבוהה נגד בקטריות (בשיעור של 99.9%) גם לאחר ההדפסה עליהם.

לאור ההצלחה הראשונית של הפיילוט, כמפורט לעיל, הצדדים מבקשים לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה טכנולוגיים ומסחריים ביניהן, תוך שילוב הטכנולוגיות פרי פיתוחן.


אודות נור אינק אינוביישנס:

חברת נור אינק אינוביישנס בע"מ, שנוסדה על ידי מר משה נור, ממייסדי תעשיית הדפוס הדיגיטלי העולמית, וד"ר מוחמד עיראקי, שהינו בעל ניסיון רב בפיתוח של דיו דיגיטלי להזרקת דיו, עוסקת במחקר ופיתוח של סוגים שונים של דיו פיגמנטי מבוסס מים, ירוק וידידותי לסביבה המיועד לשימוש במדפסות ומערכות דפוס דיגיטלי וזאת מתוך מטרה להיות ספקית פתרונות דיו ידידותיים לסביבה לתחומי דפוס דיגיטלי שונים ומגוונים.
הדיו הפיגמנטי, שמפתחת החברה, מיועד לשימוש במספר תחומים ויהיה ניתן ליישום בהדפסה דיגיטלית בטכנולוגיית Inkjet ישירות על-גבי סוגי טקסטיל שונים, כולל בדים סינטטיים כהים הצבועים מראש; בהדפסה דיגיטלית בהזרקת דיו בפורמט רחב של טפטים, שלטי חוצות, פוסטרים, באנרים לפרסום ועוד; בנוסף, החברה מפתחת דיספרסיה פיגמנטית לבנה המשמשת כחומר בסיס להכנת דיו פיגמנטי על בסיס מים בצבע לבן ואת מוצר ה- SoftJet - חומר הכנה וריכוך של בדים לפני הדפסה דיגיטלית – מוצר התורם לחיסכון של כ- 35% מתצרוכת החשמל וכ- 40 ליטר מים הנצרכים בשלב הריכוך של כל מ"ר אחד של הבד המודפס - לאחר ההדפסה הדיגיטלית, ועוד. כל סוגי הדיו שהחברה שוקדת על פיתוחם הינם ידידותיים לסביבה ואינם מכילים חומרים רעילים.
כיום כ-20% מזיהום המים בשימוש תעשייתי מקורם בטיפולים אפליקטיביים לטקסטיל. בשנים האחרונות גוברות בשוק הטקסטיל העולמי מגמות של עליית המודעות הצרכנית לזיהום הנגרם על ידי תעשיית הטקסטיל, החמרת ההגבלות הרגולטוריות, והחמרת הפיקוח על ידי גופי פיקוח מסחריים בנוגע לשיטות הייצור ולסוג התרכובות הכימיות בהן ניתן להשתמש בביצוע טיפולים אפליקטיביים לטקסטיל. עליית המודעות הצרכנית לקיימות בשוק הטקסטיל מובילה את חברות ההלבשה הגדולות בעולם לגבש תוכניות לשינוי שרשראות הייצור באופן שתהיינה יותר ידידותיות לסביבה. הגבלות אלו, והתגברות ההגבלות בעתיד הנראה לעין, יחייבו מותגים ויצרנים לשנות את תהליכי הייצור שלהם ולעשות שימוש בטכנולוגיות ירוקות מהסוג אותו מפתחת החברה.
בנוסף ליתרון האקולוגי הישיר לשימוש בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה בתחום זה, קיים יתרון כלכלי מובהק ללקוחות הקצה, חברות ההדפסה ולקוחותיהם - המשתמשים הפרטיים ובתי הדפוס, הנובע מחסכון בעלויות אנרגיה בהשוואה לשימוש בדפוס קונבנציאלי; זאת כתוצאה מביטול השימוש או בשימוש בכמויות קטנות יותר של ציוד ומכשירים הצורכים חשמל ומים בכדי לטפל בבד המודפס לפני ואחרי ההדפסה על גביו בדפוס קונבנציונלי.
המודל העסקי של החברה מבוסס על OEM White Label, כאשר מוצרי החברה ימכרו לחברות המייצרות מערכות דפוס דיגיטלי שימכרו את מוצרי החברה כמוצר שלהן.
השווי המצרפי של שוקי היעד אליהן נור אינק אינוביישנס פונה הוא כ- 23 מיליארד דולר עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ- 19%. שווקים אלה כוללים את שוק ההדפסות הדיגיטליות בפורמט רחב של שילוט חוצות ופרסום פנים, שוק ההדפסות הדיגיטליות לטקסטיל (ביגוד, עיצוב פנים, אופנה), שוק ההדפסות הדיגיטליות על גבי טפטים ושוק יצרניות הכימיקלים לתעשיות הדיו והדפוס הדיגיטלי.
לנור אינק אינוביישנס, צוות הנהלה עתיר ניסיון שהוביל את החברות המובילות במשק לאקזיטים והנפקות, למר משה נור ניסיון של 45 שנים בתחום הפרסום וטכנולוגיות דפוס דיגיטלי והוא ממייסדי חברת נור מקרופרינטרס, שפיתחה את המדפסת הדיגיטלית בפורמט רחב הראשונה בעולם ואת הדיו הפיגמנטי להזרקת דיו הראשון בעולם. בשנת 1994 הונפקה נור מקרופרינטרס בנאסד"ק ובשנת 2005 נרכשה על ידי HP. כמו כן, מר משה נור היה ממייסדי חברת קורנית דיגיטל, הנחשבת כחברה פורצת דרך עולמית של שוק ההדפסות הדיגיטליות על גבי חולצות, שהונפקה גם היא בנאסד"ק ונסחרת כיום בשווי של כ- 4.5 מיליארד דולר.
לד"ר מוחמד עיראקי, העומד בראש צוות מדענים מנוסה, ניסיון רב בפיתוח של דיו דיגיטלי להזרקת דיו, בין היתר פיתוח סוגי דיו דיגיטלי של נור מקרופרינטרס, HP-Indigo, קורנית דיגיטל ועוד. ד"ר מוחמד עיראקי פרסם למעלה מ-20 פטנטים הקשורים לדיו דיגיטלי וטכנולוגיות דפוס דיגיטלי והינו בעל תואר דוקטור לכימיה פיזיקלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים ולימודי פוסט דוקטורט במכון לכימיה אורגנית של האוניברסיטה הטכנית בברלין, גרמניה.

אודות סונוביה

סונוביה מתמחה בפיתוח טיפולים אולטרסוניים להקניית תכונות שונות לטקסטיל בצורה ברת קיימא, שעד כה הושגו על ידי שימוש בכימקלים מזהמים. החברה שואפת לבצע מהפכה בעולם הטקסטיל ולהפוך אותו לירוק יותר ובטוח יותר לשימוש.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה עושה שימוש בגלי אולטרסאונד להטמעה פיזיקלית של חלקיקים בעלי תכונות שונות לטקסטיל, ללא שימוש בחומרים מזהמים כדוגמת דבקים כימיים, תוך חסכון בכמות הכימיקלים הנדרשים לצורך קבלת התכונה לעומת הנדרש כיום בשוק, וזאת תוך השגת יעילות עילאית (high-performance), עמידות לכביסות, והיתכנות כלכלית (cost-competitiveness).

לחברה חטיבת מחקר ופיתוח מתקדמת וחטיבת מכירות מוצרים שהוכיחה את האטרקטיביות של הטכנולוגיה ושל המותג בקרב צרכני הקצה ברחבי העולם, סונוביה מתעדת להרחיב את מרכולתה ומפתחת מוצרים נוספים לצורך ניצול פלטפורמת המכירות והגדלתן.

היישום הראשון של החברה הינה ציפוי אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי עמיד וידידותי לסביבה על גבי טקסטיל (99% יעילות נגד COVID19).


החברה מתמקדת בשלושה סקטורים עיקריים: עולם הרכב, עולם האופנה והשוק המוסדי (בתי חולים ובתי מולון ) ולה פיילוטים יחודיים עם יצרנית רכב אירופאית (OEM) מהגדולות בעולם אשר ממשיכים להתקיים במעבדות החברה, וכן עם תאגיד אופנה עילית אירופאי מהגדולים בעולם. מטרת הפיילוטים, אשר מבוצעים במעבדות החברה, הינה לבדוק את יכולתה של החברה לטפל בעזרת הטכנולוגיה הייחודית שלה בבדים שונים אשר מסופקים על ידי החברות עצמן ולהקנות להן תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי ויראליות תוך כדי הפחתה משמעותית של שימוש בכימיקלים מזהמים בעת תהליך הייצור והשימוש בבד.

השגת תוצאות משביעות רצון ברמת מעבדה, צפויה להוביל לביצוע פיילוטים ברמה תעשייתית באמצעות מכונת הפיילוט התעשייתית של החברה, וכן לאפשר את הטמעת הטכנולוגיה של החברה בשרשרת הייצור של החברות, תחת התקשרות חוזית ארוכת טווח במודל של מכירת מכונה ומתכלים.

היישום השני שהחברה פיתחה הינו טיפול ירוק להקניית תכונות חסינות מים עילאיות לבדים. שוק חסינות המים הינו שוק המוערך ב – 800 מיליון דולר בשנה במונחי מחיר מכירה של תרכובות כימיות להקניית התכונה, ואשר כיום עושה שימוש בחומרים מזהמים שהרגולציה שואפת להגביל את השימוש בהם. הפתרון שפיתחה סונוביה, מאפשר פיתוח בדים חסיני מים נטולי רכיבים מזהמים, כאלה שקיימים בבדים כיום. החברה אף פועלת בתחום זה ולאחרונה דיווחה כי התקשרה בהסכם פיתוח יישומים לחסינות מים עם חברה אירופאית מובילה בתחום.
להערכת החברה, שוק הטיפולים האפליקטיבים לטיפול בטקסטיל, המוערך כיום בכ-15 מיליארד דולר בשנה, יחויב - מכוח רגולציה ומכוח דרישות השוק - לאמץ טכנולוגיות ירוקות. סונוביה עתידה להמשיך ולפתח אפליקציות נוספות כגון חסינות אש וצבע, והשאיפה היא לתפוס נתח שוק מהותי משוק הטיפולים האפליקטיביים לטקסטיל תחת מודל עסקי של מכירת מכונות ותרכובות כימיה ליצרני הטקסטיל.

סונוביה הוקמה ב-2013 ע"י שוקי הרשקוביץ, יזם בתחום הביומד, למטרת מסחור שני פטנטים מאוניברסיטת בר אילן, בתחום הציפויים האנטי-בקטריאליים על טקסטיל. החברה מעסיקה כיום 50 עובדים וצפויה להמשיך ולצמוח בדגש על מחקר ופיתוח, שיווק ומכירה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il