TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סופרגז אנרגיה נכנסת לתחום אגירת אנרגיה


כפיר נבון - מנכל סופרגז צילום אלדד רפאלי
תקים פעילות משותפת בתחום עם חברת Impact Projects
שיתוף הפעולה הייחודי בין החברות יתרכז בקידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת (Stand Alone Storage) בישראל

בסוף מרץ דיווחה סופרגז על חזרתה לתחום הסולארי באמצעות רכישה של שתי חברות

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה: "כניסת סופרגז לתחום אגירת האנרגיה כחברה יזמית מובילה, תואמת את אסטרטגית ארוכת הטווח של החברה להפוך לשחקן משמעותי במשק האנרגיה בישראל. החברה תהיה פעילה בשנים הקרובות כיזם מוביל במגוון רחב של תחומי ליבה בשוק המקומי. תחום אגירת האנרגיה צפוי לצמוח בשנים הקרובות וסופרגז תהיה שחקן משמעותי בו. מצאנו ב-Impact Projects רוח יזמית והבנה עמוקה בעולם האנרגיה בכלל ובמשק החשמל בפרט אשר תואם את התכניות העתידיות שלנו".

מטעם Impact Projects נמסר כי "פעילות אגירת אנרגיה הינה המשך טבעי וסינרגטי לייצור חשמל בגז טבעי אותה מקדמת ריינדיר אנרגיה, ואין ספק כי שילוב ניסיון הייזום של בעלי Impact Projects, יחד עם הידע המקצועי, הניסיון רב השנים, והמובילות של סופרגז במשק האנרגיה, יניב פיתוח מואץ של תחום אגירת האנרגיה לטובת משק חשמל מתקדם ויעיל יותר".
חברת סופרגז אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו, מרחיבה את תחומי פעילותה ונכנסת לתחום אגירת האנרגיה. החברה מדווחת היום, כי התקשרה במזכר הבנות עם חברת Impact Projects לקידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת (Stand Alone Storage) בישראל. הצדדים יפעלו לאיתור שטחים מתאימים לצורך ייזום והקמה של מתקני אגירה אשר צפויים לסייע בקליטת עודפי חשמל ממערכת ההולכה הארצית ולתת מענה לזמני עומס קריטיים. מתקני האגירה יוקמו במסגרת חברה ייעודית משותפת אשר מבנה האחזקות בה יהיה 75% לסופרגז ו-25% לאימפקט.
חברת Impact Projects בבעלותם של איתי רוכמן ומשה קריגר, הינה חברה יזמית הפועלת, בין היתר, במשק החשמל והאנרגיה. איתי רוכמן ומשה קריגר הינם היזמים והמנהלים של תחנת הכוח אותה מקדמת חברת ריינדיר אנרגיה שנמצאת בבעלת של רוכמן וקריגר יחד עם סימנס, וקבוצת הפניקס. במהלך שנת 2020 רכשה חברת רפק אנרגיה מרוכמן וקריגר 10% מחברת ריינדיר אנרגיה בתמורה כוללת של 22 מיליון שקל. תחנת הכוח אותה מקדמת ריינדיר אנרגיה מיועדת לקום במרכז הארץ על מנת לענות לביקוש החשמל הגבוה באזור זה, זאת בהתאם למדיניות של מוסדות התכנון ועל מנת להביא להפחתה בשימוש בדלקים מזהמים בהליך ייצור החשמל בישראל.
הכניסה לתחום אגירת האנרגיה תואמת את התוכנית האסטרטגית שאימצה סופרגז לשנים הקרובות, במסגרתה שמה לה למטרה להמשיך ולבסס את מעמדה כספקית אנרגיה מובילה ורב תחומית ותאפשר לה לפעול למימוש תכנית זו. להערכת סופרגז, יחד עם חזרת לעולם הסולארי ולצד המשך פיתוח פעילות הליבה בעולמות הגפ"מ, הגז הטבעי והקוגנרציה, תחום האגירה ייצור הזדמנויות משמעותיות נוספות למנועי צמיחה עבור החברה בארץ ובחו"ל.

בחודש מרץ האחרון פרסמה סופרגז את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020. ההכנסות השנתיות הסתכמו בכ-560 מיליון שקל, הרווח הנקי השנתי עלה לכ-68.1 מיליון שקל, וה- EBITDA צמח לכ-160.6 מיליון שקל.

חברת סופרגז הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו. לחברה כ-400 אלף לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדות. לצד הפעילות בתחום של שיווק והפצה של גז ביתי, והפעילות המתרחבת של שיווק והפצה של גז טבעי לחברות, החברה החלה לפעול בשנתיים האחרונות בתחום של ייזום תחנות כוח קטנות מבוססות גז טבעי (קוגנרציה). החברה מקימה כיום מתקני קוגנרציה בהספק של כ-40 מגה וואט. הקמת תחנות כוח אלה נמשכת פרקי זמן קצרים יחסית של 18-24 חודש. החברה הציבה לעצמה יעד להגיע לתחנות בהספק של 70-100 מגה-וואט בשנים הקרובות.
החברה השלימה בחודש יוני 2020 הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה גייסה כ-270 מיליון שקל, ובחודש יולי 2020 ביצעה הנפקת אג"ח במסגרתה גייסה כ-206 מיליון שקל. מניית החברה נסחרת במדד ת"א 90.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il